Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men …. detta är väl något ni ska komma överens om, inte ett beslut EN förälder kan ta helt på eget bevåg?!?Nu tog han alla föräldradagar. Jag är helt utan inkomst.
Kolla med din jurist om det ens är lagligt!!Nu tog han alla föräldradagar. Jag är helt utan inkomst.
Nu tog han alla föräldradagar. Jag är helt utan inkomst.
Jag kan säkert jobba direkt, det är personal kris.Hur långt varsel behöver du för att kunna gå tillbaka till ditt jobb?
Eftersom han tar och gör saker på eget bevåg utan att informera dig i förväg tycker jag du ska kolla på måndag med försäkringskassan och pratar med soc. Meningen är ju att man ska vara överens..
Andas och försök sitta still i båten.. Kommer han verkligen orka ta hand om sitt barn så länge?
Det känns typiskt att han gör såna här saker just innan helgen så att du inte kan prata med någon alls om vad som egentligen gäller eller få stöd och råd på flera dagar och ska behöva drabbas av panik..
Jag fick meddelande från försäkringskassan och nör jag loggar in är alla mina utbetalningar borta.Kolla med din jurist om det ens är lagligt!!
Och kolla om det är sant eller om det är något han bara säger. Han har ju inte varit helt sanningsenlig tidigare....
Men så gjorde han.Men …. detta är väl något ni ska komma överens om, inte ett beslut EN förälder kan ta helt på eget bevåg?!?
?!??? Och nu ska han plötsligt ha dem på heltid?? Och ha Lilla på heltid - eller ska du finnas tillgänglig oavbrutet för att fixa det han inte fixar??Jag kan säkert jobba direkt, det är personal kris.
Men Lilla! Hen har bara varit ifrån mig nån timme max i sträck. Hur blir det för hen när mamma bara försvinner??
Han kunde inte ens ha hen en timme tidigare i veckan utan att ringa mig och fråga saker 2 gånger.
Och senast idag sa pappan att han inte kan planera för hur han ska träffa barnen för han jobbar så tokigt.
Nu tog han alla föräldradagar. Jag är helt utan inkomst.
Men här får du kontakta dem och överklaga. Förklara att ni inte haft någon dialog och att detta är orimligt för dig. Ta tillbaka dina dagar, går inte det? Hur många har du kvar?Men så gjorde han.
Jag tycker väl så med ungefär. Samtidigt mår Stora så dåligt att hen ropar att hen vill dö, att alla ska dö och Mellan blir rädd för sitt syskon och gömmer sig.Jag tänker också att pga att bebis behöver vara hos dig mesta tiden (nästan hela tiden) är hans beslut helt orimligt. HUR ska du kunna anpassa din situation efter detta? Ska du kunna återgå till jobb överhuvudtaget om du samtidigt ska ha bebis hos dig ideligen? Har han ens tänkt den tanken?? Detta är SÅ så bisarrt!!!
Ja jag använder hans dagar som han fört över till mig eftersom vi var överens om att jag skulle vara hemma tills Lilla blev 1.Men då måste du ju ha använt alla dina redan? Han kan ju inte ta dina föräldradagar utan ditt godkännande. Sina dagar har han väl ändå rätt att använda?
Vad jag minns så behövde jag aktivt skriva över dagar på min man eftersom han behövde fler än jag.
Men här får du kontakta dem och överklaga. Förklara att ni inte haft någon dialog och att detta är orimligt för dig. Ta tillbaka dina dagar, går inte det? Hur många har du kvar?
Oavsett så måste sånt här ske i överenskommelse.
Herregud vilken karl.....![]()
Ja jag använder hans dagar som han fört över till mig eftersom vi var överens om att jag skulle vara hemma tills Lilla blev 1.
NejnejNEJ!!! Detta är ett tillfälligt bakslag som förmodligen kommer att ändras igen, när information kommer in till fk. Du har klarat SÅ otroligt mycket hittills, snubbla inte huvudstupa på målsnöret nu!Jag tycker väl så med ungefär. Samtidigt mår Stora så dåligt att hen ropar att hen vill dö, att alla ska dö och Mellan blir rädd för sitt syskon och gömmer sig.
Och soc gör absolut ingenting. Frågar mig vad jag behöver. Vad jag vill att de ska göra.
Och jag vill också dö nu. Jag kan inte mer!! Jag vill bara avsluta allt. Jag vill inte se mina barn lida såhär och så hindras jag att skydda dem av ett system som ska hjälpa dem.
Han kan ju inte vara hemma med barn på pappret men jobba iställetJag kan säkert jobba direkt, det är personal kris.
Men Lilla! Hen har bara varit ifrån mig nån timme max i sträck. Hur blir det för hen när mamma bara försvinner??
Han kunde inte ens ha hen en timme tidigare i veckan utan att ringa mig och fråga saker 2 gånger.
Och senast idag sa pappan att han inte kan planera för hur han ska träffa barnen för han jobbar så tokigt.
Du kan också trycka på att ni tillsammans måste få till ett juridiskt bindande avtal om hur allt detta med vårdnad, boende och föräldradagarna ska se ut, när ni har ert samtal med familjerätten. Ett sådant avtal kan familjerätten hjälpa er med.Jag kan inte komma på nån mer att kontakta. Enda trösten är att han godkänt informationssamtal hos familjerätten iaf. Nästa vecka tror jag att det var. De har konstigt nog inte skickat nåt om tiden till mig. Jag får ringa på måndag och fråga varför.
Men handläggaren jag pratade med där var tydlig med att en övergång för en så liten behöver ske väldigt gradvis. Det här blir ju inte gradvis alls.
Jag kommer få stämma honom på vårdnad och boende. Och hoppas på att ha tur.
Jag skakar hela jag. Kräks. Barnen ser att jag inte mår bra men jag håller inte ihop längre.