Meeen så jobbigt - och så onödigt med mera konflikter; du har nog som det är, ju!!Jag orkar inte mer...
Nu är Släkting förbannad för att pappan varit här. Släkting har betalat bolånet och tycker därmed att hen har veto ang vem som befinner sig i huset. Nu är Släkting som sagt skitarg och ifrågasätter om jag ens uppskattar all hjälp jag får, säger att jag ljuger, att jag går bakom ryggen på hen och att jag ska "passa mig för snart har jag satt min sista potatis". Jo och hen ska ringa polisen om pappan visar sig i huset igen.
Det är ju inte som att pappan varit här och haft filmkväll med mig. Han har umgåtts med barnen. Två gånger har jag ringt honom för att Lilla inte kunnat sova och jag har varit så trött att jag känt hur jag blir arg. Så han har haft hand om Lilla medan jag sovit några timmar på natten. En gång har jag ringt för att Stora gick bärsärkargång medan Lilla och Mellan satt och grät och skrek åt hen att sluta. Och Släkting har själv sagt att hen inte orkar stötta upp när Stora går loss då Släkting blir så arg på Stora.
Jag orkar inte mer konflikter. Jag orkar inte försöka göra alla VUXNA nöjda längre. Vad i själva helvete spelar det för roll att pappan, med tillåtelse av mig, kommer hit ibland för att hjälpa till med SINA barn?! Min uppfattning är att alla barn, även Stora, har tyckt om att han kommit. Senast jag bad om hjälp med Stora skötte pappan det hela otroligt bra och Stora lugnade sig och kramade pappa efter konflikten. Så han skärper sig ju. Om det är permanent får tiden utvisa men jag kan ju inte vägra låta honom vara med barnen när de frågar efter honom och han sköter det bra!
Men jag måste hålla mig väl med Släkting eftersom hen ställer upp som borgenär för lägenheten. Och jag måste kommunicera med pappan kring barnen. Och jag måste samarbeta så att alla barn får en möjlighet till vardaglig och positiv kontakt efter sina behov med sin pappa. Vilket i Storas fall helst är hemma i villan med mig i bakgrunden. Men då blir Släkting arg.
Då ska jag säga åt pappan att han får umgås med barnen i enrummaren han hyr. Men då blir Stora tveksam och vill inte.
Då tycker soc att jag inte ger Stora och pappa en chans till relationsbyggande på ett sätt som är tryggt för Stora. Så de får vara hemma hos oss. Men då är Släkting arg och vill inte hjälpa mig längre. Och då blir jag hemlös när villan är såld.
KAN JAG FÅ EN JÄVLA PAUS?!?!
Här tänker jag att du får vara lite listig, för att det ska fungera; du får låtsas hålla med Släkting lite, håll med om att det är bedrövligt MEN att du är lite låst då han faktiskt har rätt att träffa barnen och inget annat fungerar hur du än försöker osv osv osv. Fastän du kokar inuti. Bara så Släkting taggar ner lite och slutar tjafsa.
Oavsett så kan du ju inte fixa allt här och nu, det är som det är och du kan bara försöka hålla konflikterna till ett minimum.
Barnen förstår nog rätt bra, egentligen, men de är barn och reagerar som barn, de har inte verktygen att hantera såna här situatrioner (det har inte alla vuxna heller, men barnen har ju en ursäkt).
Håll ut!! (Ja, vad annars..... Du gör det jättebra!!)