Att leva livet

Jag är en av dem som ofta använder uttrycket att jag vill leva mitt liv, eller rättare sagt att jag vill uppleva mitt liv. Jag vill inte bara överleva livet, det är liksom stor skillnad.

Jag känner många som bara överlever livet. De "står ut" i dåliga relationer, på jobb de hatar och mår dåligt av, vilket i sin tur resulterar i att de hellre inte vill hitta på någonting för de vill egentligen inte umgås med sin partner. Så de reser ingenstans, de hittar inte på någonting för då blir partnern sur etc. För många fattas det dessutom pengar eftersom de lever liv de inte vill leva och tröstshoppar saker de inte behöver, eller unnar sig mat för 10.000:-/månaden eftersom fredagsmyset är det enda roliga de har i sitt liv.....så länge deras partner inte vill ligga med dem efteråt vill säga.

Så vill jag inte leva mitt liv. Jag vill uppleva roliga saker, skapa minnen, få uppleva känslor, smaker, lukter, platser. Jag vill vara lycklig och må bra. Så bra att jag kan glädjas åt det lilla i livet, precis som det stora!
 
"Jag vill kanna att jag levt mitt liv"

For mig innebar det att jag vill kanna hur jag har utvecklats och lart mig, bade om mig sjalv och om varlden i ovrigt. Jag ar oerhort priviligerad och har fatt vara med om sa fantastiskt mycket. Manga, manga fantastiska manniskor fran hela varlden, manga, manga intressanta platser och handelser. Jag tittar ofta tillbaka och kanner vilket fantastiskt liv jag levt och lever annu ... Jag brukar saga att om jag skulle do nu sa kan jag anda kanna mig nojd med hur jag levt och vem jag blivit under alla ar som gatt.
 
För mig är det viktigt att inte lägga tid och energi på sånt som gör att man skulle känna att man bara överlever och inte trivs. Och jag är privilegierad i att kunna göra det, att kunna välja yrke och jobb som för mig verkligen är att ”leva livet” och ”göra något viktigt av sitt liv”.

Att vänta in en pensionsålder för att ”leva livet”. Nej tack.

Att sluta jobba för att lämnas åt sitt eget öde att åstadkomma saker, när man kan åstadkomma storverk tillsammans med extremt duktiga andra? Nej tack.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 008
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
11 607
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 514
Senast: Grazing
·
Svar
14
· Visningar
820
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp