Bukefalos 28 år!

Att resa ensam, bo på ett fruktansvärt hotell och att acceptera känslan av att ha misslyckats

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det 19 dagar kvar tills jag för första gången i mitt liv ska resa någonstans själv. Det är bara själva resan som blir själv, för på flygplatsen i Washington kommer S stå och vänta på mig och mitt ensamma skräckäventyr kommer vara över.

Eller kommer det att vara det? Jag vet att jag bokade ett ganska billigt hotell, men efter att ha kollat på alla bilder, på kartor och läst all text flera gången så kände jag mig trygg. Jag glömde att läsa recensionerna, tyvärr, men det kommer jag nog aldrig glömma igen. Rummet är självklart inte återbetalningsbart så jag får stå mitt kast, men hur jag än letar hittar jag ingen som faktiskt har något positivt att säga om det. Jag undrar hur dåligt det faktiskt behöver vara för att man ska få pengarna tillbaka? Räcker det att ACn är trasig, att rummet stinker rök trots att det ska vara rökfritt, att rummet är täckt av smuts, att lakanen är smutsiga och trasiga, att det inte finns något varmvatten eller att handfatet, badkaret och toan läcker? Livet är spännande, men nog hade jag önskat att jag kunde känna mig lite säkrare på att jag faktiskt kommer kunna bo på det hotellet jag bokat, och att bokningssiten faktiskt visade en bild av sanningen. Men mitt fel är det ju, jag borde ha läst på bättre först.

Jag kan ju bo hos honom, det vet jag ju. Men under sommaren betyder att bo hos honom att även bo hos hans familj, som jag aldrig har träffat. Det känns lite risky, särskilt med tanke på att jag inte direkt är omtyckt. Så hotell kändes som ett bra beslut, och det hade det nog varit om jag inte hade tagit ett så dåligt beslut :p Jag har varit vid gott mod fram till nu, vi ska ju ändå bara sova där så finns det en säng så räcker det, men nu känner jag mig orolig istället. Visst skulle jag kunna boka ett annat hotell, men då förlorar jag pengarna plus riskerar att hamna på ett annat shitty hotel.

Det låter kanske inte som det, men jag längtar så mycket. 10 dagar tillsammans, utan måsten och med bara varandra. Jag vet ju att boendesituationen kommer lösa sig på något sätt, I värsta fall finns det säkert något billigt men något bättre hotell jag kan boka in mig på väl där. Kanske är det inte det jag oroar mig för egentligen, utan bara känslan av att ha misslyckats? Att lyckas boka in mig på det sämsta möjliga hotell och dessutom utan möjlighet att få pengarna tillbaka, och för 10 nätter dessutom. Oh well, jag är långt ifrån den första som har lurats av hotellets fina bilder och positiva text, och alltid lär man sig något av det :laugh:

Och jag har inget syfte med den här dagbokstråden, förutom möjligen att få skriva av mig lite ifred utan att bli idiotförklarad eller få höra vad jobbig jag är. Att skriva har alltid hjälpt mig att få rätsida på saker, och på något sätt känns det konstigt nog bra att publicera privata saker online för vem som helst att läsa.
 

Jag förstår dig precis, har bott på en par sunkiga hotell och ett som var svinäckligt var i en liten håla i USA. Vi var tre tjejer som kommer fram, svintrötta, mitt i natten eftersom det var snöstorm och de fick skjuta på när connecting planet (som huserade typ 12 personer) skulle lyfta. Flygresan dit är en historia för sig.

Väl framme får vi ett sunkigt rum, den ena tjejen säger, här sover inte jag (vi gick in i badrummet och backade ut och stängde dörren, sjukt ofräscht). Efter lite klagande så fick vi ett annat rum som var precis lika illa.
Slutade med att vi sov ovanpå överkasten med kläderna på, drog mjukiskläder och tjocktröja över våra befintliga kläder för att hålla värmen.

Tycker du gör helt rätt som bokade nytt. Då kan du fokusera på annat än ett uselt boende!
 
Tack till alla som deltagit i mina förskräckelser och det kommer säkert en ny tråd när jag har något annat att oroa mig över, typ hur man överlever på en flygplats :nailbiting:
Det går bra! Flygplatser är oftast väldigt lättbegripliga :). Gå inte för fort utan LÄS på alla skyltar så blir det bra. When in doubt: fråga vem som helst som arbetar på flygplatsen.

Det kommer gå finfint!! :)
 
Hur kan man glömma det?! :D Upplevde det senast för ungefär sju år sen i Skottland.
Hos ett par som var med på samma resa fylldes taklampan med vatten när det regnade! Elsäkerhet vad är det? :nailbiting:

Visst ja ... El-dosan som lag upp och ner pa taket utanfor fonstret 😳 pa det scharmiga huset med tak i manga vinklar ... och dar aldre man gick i bredd med gummi skrapor langs huvudgatan for att "skyffla" av sno fran vagen. 🤔 (de kom nagra centimeter innan en annan gubbe fick skyffla upp randen, och de fortsatte.
 
@Mumfie @BornAgain @Sassy
Jag måste fråga, vad menar ni med ”vaska” i tråden? Jag har aldrig sett någon annan betydelse än att vaska fram, det kommer väl från vaska guld t ex. Men för er verkar det betyda något annat?
Lär väl höra ihop med vask som "avlopp". Destruera något värdefullt utan annan poäng än att visa att man kan, typ.

Ungefär så. I min bekantskapskrets används det när man (semi-)frivilligt avstår något som man redan betalt. (De flesta av oss jobbade på krogen under "vaska dompa"-eran. Dvs kidsen med pappas kreditkort beställde två Dom Perignon med instruktionerna "du kan vaska den andra". :banghead: Som väl är drog det snabbt över till att gälla billig skräpöl i helt andra miljöer än där jag var.)

Typiskt läge att frivilligt vaska är när man bokar billiga biljetter (tex tåg som blir markant dyrare närmare avresedatum) utan avbeställningsskydd, med vetskap om att man kan skippa var tredje gång och ändå vinna på det i långa loppet. Mer ofrivilliga lägen att vaska är väl när man har någon aktivitet bokad på kvällen och det kör ihop sig på jobbet under dagen. Det går att gå, men det kommer så mycket negativa effekter av det att valet får vara att förlora de pengarna. Betydelsen "för att visa att jag kan" är alltså inte gällande här, mer "tråkigt, men jag överlever".
 
Vaska = hälla i vasken. Dvs låta det fina vinet åka rakt i avloppet.

Varför? För att visa att man har råd att slösa.

Sen blev betydelsen bredare, dvs att man kan låta saker förgås, utan att göra det av ren lättja, utan att det kan i vissa fall vara praktiskt (ex.vis beställa flera resor tidigt, när de är billigare än att beställa EN resa, när man väl vet var/vilket datum man kan resa.)

Vaska ett sunkigt hotell :D
 
Ungefär så. I min bekantskapskrets används det när man (semi-)frivilligt avstår något som man redan betalt. (De flesta av oss jobbade på krogen under "vaska dompa"-eran. Dvs kidsen med pappas kreditkort beställde två Dom Perignon med instruktionerna "du kan vaska den andra". :banghead: Som väl är drog det snabbt över till att gälla billig skräpöl i helt andra miljöer än där jag var.)

Typiskt läge att frivilligt vaska är när man bokar billiga biljetter (tex tåg som blir markant dyrare närmare avresedatum) utan avbeställningsskydd, med vetskap om att man kan skippa var tredje gång och ändå vinna på det i långa loppet. Mer ofrivilliga lägen att vaska är väl när man har någon aktivitet bokad på kvällen och det kör ihop sig på jobbet under dagen. Det går att gå, men det kommer så mycket negativa effekter av det att valet får vara att förlora de pengarna. Betydelsen "för att visa att jag kan" är alltså inte gällande här, mer "tråkigt, men jag överlever".

Förlåt men herregud ang OT 😂😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 548
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
867
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 856
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp