Bukefalos 28 år!

Att resa ensam, bo på ett fruktansvärt hotell och att acceptera känslan av att ha misslyckats

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det 19 dagar kvar tills jag för första gången i mitt liv ska resa någonstans själv. Det är bara själva resan som blir själv, för på flygplatsen i Washington kommer S stå och vänta på mig och mitt ensamma skräckäventyr kommer vara över.

Eller kommer det att vara det? Jag vet att jag bokade ett ganska billigt hotell, men efter att ha kollat på alla bilder, på kartor och läst all text flera gången så kände jag mig trygg. Jag glömde att läsa recensionerna, tyvärr, men det kommer jag nog aldrig glömma igen. Rummet är självklart inte återbetalningsbart så jag får stå mitt kast, men hur jag än letar hittar jag ingen som faktiskt har något positivt att säga om det. Jag undrar hur dåligt det faktiskt behöver vara för att man ska få pengarna tillbaka? Räcker det att ACn är trasig, att rummet stinker rök trots att det ska vara rökfritt, att rummet är täckt av smuts, att lakanen är smutsiga och trasiga, att det inte finns något varmvatten eller att handfatet, badkaret och toan läcker? Livet är spännande, men nog hade jag önskat att jag kunde känna mig lite säkrare på att jag faktiskt kommer kunna bo på det hotellet jag bokat, och att bokningssiten faktiskt visade en bild av sanningen. Men mitt fel är det ju, jag borde ha läst på bättre först.

Jag kan ju bo hos honom, det vet jag ju. Men under sommaren betyder att bo hos honom att även bo hos hans familj, som jag aldrig har träffat. Det känns lite risky, särskilt med tanke på att jag inte direkt är omtyckt. Så hotell kändes som ett bra beslut, och det hade det nog varit om jag inte hade tagit ett så dåligt beslut :p Jag har varit vid gott mod fram till nu, vi ska ju ändå bara sova där så finns det en säng så räcker det, men nu känner jag mig orolig istället. Visst skulle jag kunna boka ett annat hotell, men då förlorar jag pengarna plus riskerar att hamna på ett annat shitty hotel.

Det låter kanske inte som det, men jag längtar så mycket. 10 dagar tillsammans, utan måsten och med bara varandra. Jag vet ju att boendesituationen kommer lösa sig på något sätt, I värsta fall finns det säkert något billigt men något bättre hotell jag kan boka in mig på väl där. Kanske är det inte det jag oroar mig för egentligen, utan bara känslan av att ha misslyckats? Att lyckas boka in mig på det sämsta möjliga hotell och dessutom utan möjlighet att få pengarna tillbaka, och för 10 nätter dessutom. Oh well, jag är långt ifrån den första som har lurats av hotellets fina bilder och positiva text, och alltid lär man sig något av det :laugh:

Och jag har inget syfte med den här dagbokstråden, förutom möjligen att få skriva av mig lite ifred utan att bli idiotförklarad eller få höra vad jobbig jag är. Att skriva har alltid hjälpt mig att få rätsida på saker, och på något sätt känns det konstigt nog bra att publicera privata saker online för vem som helst att läsa.
 

Men huuuur kan du ens överväga att bo där? Varför boka ett så äckligt hotell öht?
Nä, skit i dom pengarna och boka annat.

Men då är jag också sån att jag inte accepterar något annat än 5 stjärnor för att öht överväga att sova i ”okontrollerad miljö”.
Du vet att människor som har pengar på riktigt inte har såna här hävdelsebehov, va?
 
Vadå hävdelse?

Jag blir bara chockad av att läsa att man ens kan fundera på att skaffa egna lakan osv, det ska ju inte behövas när man redan betalt för det.
Jo, jag förstår vad det är du försöker göra här. Det är pinsamt uppenbart. Vi fattar. När du åker till Torrevieja bokar du minsann det fina all inclusive-hotellet istället för ett trestjärnigt. Alla är jätteimponerade.
 
Om du läser resten av tråden så ser du att jag har gjort just det, skitit i pengarna och bokat något annat.

Men då är jag också sån som inte accepterar att bo på 5 stjärniga hotell eftersom jag tycker att det är att kasta pengarna i sjön och inte trivs i en miljö där allt ska vara så pinsamt fint.

Vadå pinsamt fint?
5 stjärnor brukar betyda helt okej på de flesta ställen.
Ska det vara mer får du boka en svit eller liknande och det gör vi sällan för en vanlig över övernattning faktiskt.
 
Vadå pinsamt fint?
5 stjärnor brukar betyda helt okej på de flesta ställen.
Ska det vara mer får du boka en svit eller liknande och det gör vi sällan för en vanlig över övernattning faktiskt.

Att påstå att ett femstjärnigt hotell är "helt okej" känns väldigt verklighetsfrånvänt. Jag delar @niphredil s uppfattning om att du gärna vill framstå som förmer, vilket i mina ögon tyder helt på det motsatta.
 
Jo, jag förstår vad det är du försöker göra här. Det är pinsamt uppenbart. Vi fattar. När du åker till Torrevieja bokar du minsann det fina all inclusive-hotellet istället för ett trestjärnigt. Alla är jätteimponerade.
Men är det inte just det som är grejen, att TS, du, jag mfl kanske inte ser så mkt nöje i att åka all inclusive till torrevieja?
TS; iom att du inte är ensam hade jag nog i dina skor faktiskt åkt till det bokade hotellet och kollat, om det verkar som det finns en rimlig chans att hitta annat prisvärt boende med kort varsel, lite beroende på hur mkt du känner att pengarna svider.
 
Nej, det är inte det som är grejen. Alls.
Nej jag förstod det. Jag var lite ironisk men det framgick nog inte. Jag kan tänka mig roligare saker att lägga pengar på än all inclusive i torrevieja, tex att chansa med ett halvsunkigt hotell i USA för att få hänga med den eventuellt stora kärleken på andra sida jorden som TS ska göra, och ngt säger mig att vogue inte håller med om det.
 
Men huuuur kan du ens överväga att bo där? Varför boka ett så äckligt hotell öht?
Nä, skit i dom pengarna och boka annat.

Men då är jag också sån att jag inte accepterar något annat än 5 stjärnor för att öht överväga att sova i ”okontrollerad miljö”.

Du måste missa så mycket genom att behöva ha en kontrollerad miljö tänker jag. Några av mina bästa sovplatser har varit i helt okontrollerade miljöer..
 
Du måste missa så mycket genom att behöva ha en kontrollerad miljö tänker jag. Några av mina bästa sovplatser har varit i helt okontrollerade miljöer..
Fast alltså, det är inte något fel i att vilja bo på ett visst sätt när man reser. Jag har bott väldigt enkla och sunkiga hotell när jag rest och nuförtiden föredrar jag mycket bekvämare med hög standard. Men att klampa in i en tråd och säga "uuuuuuurk varför bokar du inte lika DYRT OCH FINT som jag alltid gör" är ju bara urtramsigt. Det är ett försök att vilja framstå som rik och snobbig men eftersom man gör det lika subtilt som en trettonåring så blir det bara pinsamt. Tycker jag då :).
 
Nej jag förstod det. Jag var lite ironisk men det framgick nog inte. Jag kan tänka mig roligare saker att lägga pengar på än all inclusive i torrevieja, tex att chansa med ett halvsunkigt hotell i USA för att få hänga med den eventuellt stora kärleken på andra sida jorden som TS ska göra, och ngt säger mig att vogue inte håller med om det.
Man kan ju uttrycka sin förfäran över sunkiga hotell utan att samtidigt lyfta fram att man själv väljer femstjärnigt på solsemestern. (Charterns femstjärniga, för övrigt, de klassificerar ju lite som de vill)
 
Man kan ju uttrycka sin förfäran över sunkiga hotell utan att samtidigt lyfta fram att man själv väljer femstjärnigt på solsemestern. (Charterns femstjärniga, för övrigt, de klassificerar ju lite som de vill)
Poängen med mitt inlägg gick helt förlorad (som så ofta när jag skriver under anonymt nick , det vore spännande att göra ngn typ av mindre studie på hur man tas emot på nätet beroende på om man "känner varandra" eller inte;)).

Hur som, TS mitt råd kvarstår, åk och kolla, om du tror det går att hitta annat boende på orten med kort varsel, ni ska ju ändå bara sova där. Om du inte känner att du har superfullt på kontot och pengarna är värda att vaska.
 
Poängen med mitt inlägg gick helt förlorad (som så ofta när jag skriver under anonymt nick , det vore spännande att göra ngn typ av mindre studie på hur man tas emot på nätet beroende på om man "känner varandra" eller inte;)).

Hur som, TS mitt råd kvarstår, åk och kolla, om du tror det går att hitta annat boende på orten med kort varsel, ni ska ju ändå bara sova där. Om du inte känner att du har superfullt på kontot och pengarna är värda att vaska.
Isåfall får du nog ta bort mig ur din studie, antingen förstår jag en poäng eller så gör jag det inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 571
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
882
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
767
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 912
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp