Att resa med mediciner

Jag reste hit med Abilify, allergimedicin och astmamedicin i handbagaget. Ingen brydde sig.

Jag fixade intyg från vården på att medicinerna är mina och i vilken dos jag tar dem. Förvarade medicinen i originalförpackning.

Men som sagt, ingen brydde sig.
Man ska nog skilja på om de inte bryr sig, eller om man inte utsattes för någon kontroll.
Det är inte förrän du stått i en kontroll och blivit tagen med något du inte har rätt papper för som du kan säga hur mycket de bryr sig om ifall någon fuskar med just de reglerna.
 
Man ska nog skilja på om de inte bryr sig, eller om man inte utsattes för någon kontroll.
Det är inte förrän du stått i en kontroll och blivit tagen med något du inte har rätt papper för som du kan säga hur mycket de bryr sig om ifall någon fuskar med just de reglerna.
Som jag skrev, jag skulle aldrig åka utan papper.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 906
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag tänkte att någon här kanske kan ha någon idé om varför det kan bli så, och om det finns något man kan göra åt det, andra mediciner...
Svar
11
· Visningar
3 040
Senast: SiZo
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 543
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Vet inte riktigt vart jag ska börja, eller ens varför jag skriver om jag ska vara helt ärlig, för att känna mig mindre ensam kanske? Har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 660
Senast: whyme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp