Att säga att man hatar någon för att man är arg?

Bukefalos 30 år!

Snälla ge mig solskenshistorier att livet inte är hopplöst som 35 år och singel att man kan börja om och träffa rätt. Vi har varit tillsammans i 3 år och jag känner jag har tappat så mycket av mitt liv av att inte tänka på mig själv och att leva på hoppet de ska bli bättre. Men jag vill inte bli bitter å ångra mig om jag står ut flera år till och de tar slut senare. Jag drömmer liksom om andra män, och blir avundsjuk när jag hör hur mina vänners pojkvänner. Jag önskar hitta någon som ger lika mycket tillbaka som jag ger. Ibland kan jag tänka jag önskar han gjorde lika mycket för mig som jag gör för honom. Han klagar också på att jag aldrig vill ha sex längre. Trots jag sagt till han att jag behöver närhet även när man inte har sex. En puss en kram när man åker till jobbet. Så min lust har försvunnit med honom men jag fantiserar om andra för hans beteende gör han ful i mina ögon.
Jag separerade när jag var 32, sen var jag själv ett tag för jag behövde det. men hittade för 3 år sen en fantastisk person jag nu delar mitt liv med.

Vi tog snacket ikväll han var sur och vi kallade varann dumma grejer och till slut insåg vi båda vi måste vara vuxna i de hela. Pratade om hur vi skulle ta samtal med banken bodelning osv. Han säger att känslorna varit borta länge. Men inte sagt något till mig?? Så sa jag men då är de ju ännu viktigare att vi går ifrån varandra när vi ej har känslor. Då nämner han helt plötsligt parterapi om ja tror de hade funkat? Tänkte de är väl en konstig tanke om man inte har känslor? Sen sa jag att jag har bestämt mig jag vill vara lycklig och inte slösa min tid. Har gett detta så många chanser.

Då frågar han sen om han kan sova med mig å pilla lite för de kan han inte låta bli. Sa vänligt men bestämt nej du kan bädda gästrummet å sova där. Jag vill inte ha något sex nu när vi gjort slut.

Jag har alltid velat å ångrat mig vid tidigare gånger när vi bråkat men nu är jag verkligen bestämd och de känns som han börjar inse de nu. Men varför ens försöka rädda något om han inte ens har känslor?

Ja mitt ex var en sån person som kunde försvinna i veckor när vi var osams.
Vi bodde inte ihop så han kunde helt enkelt ignorera mig tills han slutat sura och då låtsas som ingenting.
Det om något var misshandel.
Det tycker jag också att det är att säga "jag hatar dig" många gånger till den man älskar, och även be den fara åt helvete.

Det finns saker jag inte tycker man säger hur arg man än blir, bl a "dra åt helvete", "jag hatar dig" och "håll käften" till någon man påstår sig älska.
Jag skulle acceptera det en gång och prata om det med personen, förklarar den att det var i stundens heta osv så skulle jag ta det (finns det ingen trovärdig förklaring skulle jag inte acceptera det), men, och ett stort men, det där är definitivt något personen skulle arbeta på. En gång, inte många. inte en chans. Inte ok. då måste man arbeta med sin ilska osv. att ständigt få höra "jag hatar dig" eller bli bedd att fara åt helvete är psykisk misshandel, inget annat.

Vi tog snacket ikväll han var sur och vi kallade varann dumma grejer och till slut insåg vi båda vi måste vara vuxna i de hela. Pratade om hur vi skulle ta samtal med banken bodelning osv. Han säger att känslorna varit borta länge. Men inte sagt något till mig?? Så sa jag men då är de ju ännu viktigare att vi går ifrån varandra när vi ej har känslor. Då nämner han helt plötsligt parterapi om ja tror de hade funkat? Tänkte de är väl en konstig tanke om man inte har känslor? Sen sa jag att jag har bestämt mig jag vill vara lycklig och inte slösa min tid. Har gett detta så många chanser.

Då frågar han sen om han kan sova med mig å pilla lite för de kan han inte låta bli. Sa vänligt men bestämt nej du kan bädda gästrummet å sova där. Jag vill inte ha något sex nu när vi gjort slut.

Jag har alltid velat å ångrat mig vid tidigare gånger när vi bråkat men nu är jag verkligen bestämd och de känns som han börjar inse de nu. Men varför ens försöka rädda något om han inte ens har känslor?
Heja dig! Bra att du håller på dina gränser och vad som känns bra för dig!!

Blir lite smått äcklad av, men inte förvånad, över att han frågar om att få sova med dig och eventuellt vill få det till något mer. För mig skulle det vara en bekräftelse på att det är en kropp och sex som är det viktiga för honom, inte mig som person och mitt välmående.

Det finns saker jag inte tycker man säger hur arg man än blir, bl a "dra åt helvete", "jag hatar dig" och "håll käften" till någon man påstår sig älska.
Ja det är fel jag är fullt medveten om att det är fel.
Trots det så har jag och min kille ett bra förhållande övrig tid.
Alla är olika.

Det ts beskriver är ju mycket mer än bråk där man går överstyr utan ts beskriver ju en vardag som inte heller fungerar.

Alla är olika.

Det ts beskriver är ju mycket mer än bråk där man går överstyr utan ts beskriver ju en vardag som inte heller fungerar.
Du har själv skrivit att det var misshandel. Att försvinna i flera veckor ÄR psykisk misshandel. Det är fakta och inget annat. Sen kanske förhållandet i övrigt är bra, det vet inte vi här. Men det talar för en oerhörd respektlöshet inför sin partner. Jag hade tyckt att över natten hade varit fruktansvärt, veckor? Då hade jag antagit att vi inte var ett par längre.

Du har själv skrivit att det var misshandel. Att försvinna i flera veckor ÄR psykisk misshandel. Det är fakta och inget annat. Sen kanske förhållandet i övrigt är bra, det vet inte vi här. Men det talar för en oerhörd respektlöshet inför sin partner. Jag hade tyckt att över natten hade varit fruktansvärt, veckor? Då hade jag antagit att vi inte var ett par längre.
Ja det är ju inte det jag svarade på. Jag svarar på påhoppen mot mig för jag skrivit att jag sagt jag hatar dig till min kille.

Alla är olika.

Fast att säga åt en person man lever i ett förhållande med att man hatar denne ser jag som mer än att det går över styr. Jag menar det jag säger även de gånger "vi" grälar och om någon sa det åt mig hade gränsen passerats för vad jag hade accepterat. Det är ingen ursäkt att man grälar, som jag ser det kan nästa steg vara fysisk när orden inte längre räcker till.

Jag fick en örfil av ett ex på en fest, jag gick hem till mig och hans ursäkt dagen efter var att de bägge två slogs i hans tidigare förhållande.
Ja det är ju inte det jag svarade på. Jag svarar på påhoppen mot mig för jag skrivit att jag sagt jag hatar dig till min kille.
Mitt svar var inget påhopp på dig utan vad jag anser att man aldrig säger till någon man lever med med anledning av vad tråden handlar om. Jag bryr mig öht varesig om ditt förhållade eller dig.

Fast att säga åt en person man lever i ett förhållande med att man hatar denne ser jag som mer än att det går över styr. Jag menar det jag säger även de gånger "vi" grälar och om någon sa det åt mig hade gränsen passerats för vad jag hade accepterat. Det är ingen ursäkt att man grälar, som jag ser det kan nästa steg vara fysisk när orden inte längre räcker till.

Jag fick en örfil av ett ex på en fest, jag gick hem till mig och hans ursäkt dagen efter var att de bägge två slogs i hans tidigare förhållande.

Mitt svar var inget påhopp på dig utan vad jag anser att man aldrig säger till någon man lever med med anledning av vad tråden handlar om. Jag bryr mig öht varesig om ditt förhållade eller dig.
Men vilken nivå det är på trådarna nu för tiden ”jag bryr mig varken om ditt förhållande eller dig” .
Okej då vet jag :)

Är hos en vän nu över helgen och gick in på mina sociala medier och såg att han tagit bort mig överallt. Tycker jag är ganska barnsligt när vi endå bor tillsammans.
Det låter som att du tagit rätt beslut. Karln låter som en besk artonåring (eller yngre), och det där med "pillandet" var bara sjukt, jag visste inte ens vad jag skulle skriva som kommentar på det.

Hata är ett väldigt starkt ord. Det ska man aldrig använda om eller till någon. Tycker jag. Även om jag kan förstå att en del har de känslorna och kan behöva sätta ord på dem.

Igår när jag kom hem så hade han städat, tvättat, diskat och varit på tippen och slängt skräp samt fixat mitt släp. Ville prata direkt och sa att han tog bort mig för han inte vill se vad jag gör, för de är jobbigt för honom. Samt att han gjorde de för min skull för jag sagt jag inte vill ha kontakt med mina ex, då är de bättre för han att göra de nu än sen.

Sen säger han att de var bra att jag fick ett utbrott på honom då han insåg hur illa de varit och hur de känns att bli kallad saker och han bad om ursäkt för allt han kallat mig osv. Att han måste ta tag i sitt mående och sitt företag, att inte jobba som han gör nu. Men att han fatta att jag redan bestämt mig osv.

Han verkade vilja ha en ny chans men jag sa ingenting jag sa de fortfarande är slut och att jag letar efter boende. För jag tror han har panik nu och ändrar sig för att jag bara ska vips ge han en chans till.

Jag sa också till han men du har ju inga känslor för mig, man kämpar inte för någon man ej har känslor för. Men då var de bara något han sagt, som han inte menade för han var upprörd...

Så jag låter tiden utvisa vad som sker.. Men just nu känner jag ingenting för att gå tillbaka.

Fortsätt leta annat boende, vackla inte nu utan om han vill ha en förändring så ska det inte vara för att du ska stannat utan för att han behöver det själv.

Om det blir någon förändring kan du ändå flytta ut och ni kan vara särbos så ser du om det bara är tomma ord eller om han faktiskt jobbar med det

Liknande trådar

• Drunknar i sambons känslor
  • När berätta att jag vill separera?
  • Hur skulle du reagera?
  • Säga till att barn stör?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat