Att sakna tvåsamhet

Jag har aldrig haft en vuxen "längre" relation. Och jag... saknar det? Saknar tvåsamheten. Saknar att ha någon att dela livet med. Jag är inte missnöjd med mitt liv men det känns som att jag saknar en bit.

Att ha någon som väntar på att man kommer hem. Att ha någon som skickar "kan du fixa mjölk på vägen hem?". Att ha någon som man kan tänka "det här ska jag komma ihåg att säga till x" om.

Och att slippa äta ensam.

Men. Jag har svårt med andra människor. Fastnar gärna i ytliga bekantskaper och kommer inte vidare/djupare. Å andra sidan så är djupare/närmare relationer skitsvårt iom Autism. I detta kommer också att är man tjej/kvinna med ASD så är man ganska screwed, rent statistiskt har man det emot sig, så att säga. Till detta kommer också svårigheter med att möta andra människor; jobb+stall tar nästan all vaken tid + ett jobb som inte riktigt uppmuntrar till dejting-siter.

Men största hindret är väl egentligen sexet. Jag tycker inte om att andra människor rör mig. Om det är ASD, asexualitet eller rester från våldtäkt vet jag inte. Kanske en ohelig kombination av alla tre?

Så - vad vill jag egentligen? Jag skulle vilja ha en gammal, invand relation utan att gå förbi allt det jobbiga i början.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 843
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Tualma
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 905
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 566
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp