Att vara förälder????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Att vara förälder????

Jag har en bärsele, men än så länge måste hon sitta vänd inåt så hon ser ändå inget. Än så länge har jag inte vågat mig på att ha henne i selen då jag släpper ut hästarna. De är jättesnälla och lätta att leda, men man vet ju aldrig. Har kännts bättre att ha henne i vagnen, men hon avskyr den. Vagnen är ju dessutom värdelös på våra vägar. Man måste ha njurbälte på barnet för att det inte ska skaka sönder.
Mockning funkar inte med selen. Eller det kanske det gör för hon sitter ju ordentligt fast i den även om jag är rädd att hon ska tippa ur och landa i skottkärran. Men precis som man som gravid tvingas avsäga sig nöjet att rensa kattlådan kan man kanske som nybliven mamma överlåta mockningen till mannen?!?
 
Sv: Att vara förälder????

Jag ammade inte (dottern kunde inte suga - jag fick bröstbölder och jordens ångestattacker - slutade amma -fick livet tillbaka), kan inte sy och baka bullar, kan inte laga mat, känner mig som en alien på föräldramöten bland alla vuxna :smirk:

Men ens barn är ju ens största kärlek i livet. Det är ju det bästa man gjort! Man förändras mentalt omedelbart och för all framtid, hur usel man än må vara på bullbak!

Det må vara en klyscha, men har man inte barn själv så är det svårt att förstå hur kärleken och engagemanget i en liten plutt kan förändra en så fundamentalt! :love:
 
Sv: Att vara förälder????

mian1 skrev:
Hur känns det? Alltså när inser man att man är förälder? Blir man vuxen och klok då? Lär sig att sy och laga mat och gör genomtänkta saker? Hur lär man sig alla förnuftiga och lite småtöntiga uttryck som barnen skäms över när föräldrarna använder?
Är man en dålig mamma när man inte tycker att amning är speciellt mysigt och när man inte vaknar direkt när bebin börjar knorra på natten?

Jag kände mig inte som förälder på flera år. När jag var borta "glömde" jag bort lilla sonen där hemma och livet knatade på som vanligt. Det är nog inte förrän de senaste åren med två prinsar som jag verkligen känner mig som mamma. Däremot kan jag ff inte baka eller sy utan att bli väldigt arg :devil:

Det där töntiga kommer antagligen när barnen blivit stora så de har bra koll på läget själv och en annan ligger några år efter :cool: :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
16 929
Senast: Sar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 752
Senast: _Taggis_
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp