Att vara Jessica

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 320
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 544
  • Visningar Visningar 103 773

Bukefalos 30 år!

IMG_4491.jpg

Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid.
Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna.
Det var en ganska kall natt runt 21 tiden.
Jag hade tagit beslutet. och ringde en god vän och jag tror (för jag mins inte riktigt) att jag stor bölade min vän i örat ett bra tag innan jag kunde säga att jag var trans till min vän. Hon svarade med lite frågor. men jag jag mins inte vad. vi pratade i 3 timmar om olika saker som vi ofta har gjort. kom hem och la mig i sängen. Sickade några sms till olika betrodda vänner. somnade. och sov länge.
detaljerna är tyvärr glömda. Men det var starten. i de närmsta dagarna kom jag ut till flera. jag var så nevös för varje person. Men det finns så mycket kärlek i denna värd. Jag kan inte känna att jag förtjänade det. det var en annorlunda tid som var euforisk utan dess like. En av mina kompisar undrade om jag gick på några droger. Men jag var bara hög på livet. för första gången på mycket länge var jag lycklig.
Kom ut här på buke något senare. Och ni alla har vart underbara.
När någon frågar varför jag heter Jessica så säger jag att jag fick det som en gåva av vänner. ( @skiesabove ) ska ha all kred. för det! Tack <3
Börjare med hormoner i juli och det blev en total kortslutning av hjärnan. Hela om värden förändrades på någon månad. Hur jag upplever värden blev annorlunda, hur jag fungerar är annorlunda. ni förstår. Jag lever ett nytt och bättre liv. Jag fick ett nytt liv!
Det har verkligen inte varit lätt. Det kommer verkligen inte vara lätt någonsin. Men nu har jag en anledning att leva och hantera mina problem och se ljust på livet. även om jag misslyckas katastrofalt ibland. Det är att resa sig upp. hitta balansen och gå vidare!
Visst skulle jag vilat startat detta tidigare. helst när jag viste vid 10 års ålder. Men jag kan inte göra något åt det förflutna. Jag kan bara se framåt. Och det är vad jag tänker göra.

Fick upp detta som ”senaste bilder” och tänkte att det var en reklam för något hudföretag innan jag kom på att jag kände igen dig (snygga bilder och fräsch hy för åldern om man får skriva så 🤣på bägge två bilderna). Men vilken skillnad i ögonen på bilderna.
Tack. Det är 4 år mellan bilderna

Fick upp detta som ”senaste bilder” och tänkte att det var en reklam för något hudföretag innan jag kom på att jag kände igen dig (snygga bilder och fräsch hy för åldern om man får skriva så 🤣på bägge två bilderna). Men vilken skillnad i ögonen på bilderna.
När det gäller ögonen
Så norpade jag detta från nätet.

Transkvinnor kan uppleva att ögonen ser större eller mer öppna ut efter påbörjad östrogenbehandling. Detta beror främst på mjuka vävnadsförändringar i ansiktet snarare än att själva ögongloben fysiskt växer.
Här är de huvudsakliga orsakerna:

• Omfördelning av underhudsfett: Östrogen gör att fett fördelas annorlunda i ansiktet. En ökning av fett under huden, särskilt kring ögonbrynen och kinderna, kan ge ett mjukare och mer feminint utseende, vilket gör att ögonen framhävs mer.
  • Mjukare hud och minskad svullnad: Hormonbehandling kan minska vätskeansamlingar och göra huden mjukare och slätare. Detta kan minska svullnad runt ögonlocken, vilket gör att ögonen upplevs som öppnare och större.
  • Fettförlust i specifika områden: Medan fett lagras på andra ställen, kan vissa uppleva en minskning av fett precis runt ögonlocken, vilket gör att ögat framträder tydligare.
  • Hudens struktur: Östrogen påverkar hudens elasticitet och struktur, vilket kan göra huden tunnare och finare, vilket ger en illusion av större ögon.

Senast ändrad av en moderator:
1774971995937.webp

Idag är det International Transgender Day of Visibility.
Jag måste säga att jag är nöjd med mig själv och tycker om den jag är.
att vara en transperson är påfrestande. Och allas resa är unik och har sina utmaningar.

Jag önskar att jag inte var trans. Ja, det gör jag. Men det betyder inte att jag inte gillar den jag är. Bara att livet skulle vara enklare.

Under min tid som jag har varit ute har jag lärt mig så mycket och fått så många unika insikter.

så trots hot om våld, våld, trakasserier, stalkers, olämpliga frågor och att man har blivit ett politiskt slagträ så ångrar jag inget.

kan inte ångra att vara mig själv.
kärlek till alla.
ta hand om er.
och var snäll mot dig själv.

Oh oj, det händer saker i mitt liv och jag nästan glömmer saker.
Den 11 2023 bytte jag namn till Jessica!
Det har gått tre år!

Och min arbetsgivare visar mer förtroende för mig än tidigare.
Det känns verkligen bra.
Verkar som de flesta har glömt att jag någonsin var något annat än Jessica

Allt är ganska bra.
Trivs i min nya lägenhet med.

1776192534063.webp

Liknande trådar

• Min resa i depressions, utbrändhets och NPF träsket
  • Ofrivillig ensamhet
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min rygg

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser