Att vilja men inte orka.

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Elo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 993

Bukefalos 30 år!

Världen är fantastisk. Det finns så många coola, häftiga, kul, skrämmande, upphetsande, roliga (mm mm) saker som händer.

Jag vill göra (nästan) alla.

Men min autism gör det svårt. Att testa något nytt, ta mig till en ny plats, träffa nya människor, kostar så otroligt mycket. Det gör mig ledsen när jag får sådana infall men inte kan genomföra.

Jag fick ju varianten av autism som blir hög på att lära sig saker, göra nya saker. Allt är roligt iaf första gången man gör det. Vilket gör det ännu mer frustrerande när autismen inte orkar.

Jag behöver en orka-ledsagare. Någon som kan 'ta över ansvaret' (för att hamna på rätt plats, vid rätt tid, med rätt utrustning, med rätt folk). Kan jag övertyga min hjärna att en annan person kan, så släpper typ 98% av ångesten.

Om jag behöver kommer jag ju iväg själv och löser saker som att man körde fel/ hamnade på fel buss/whatever. Men det är sällan 'roliga' saker som hamnar i behöver kolumnen. Där hamnar istället typ läkarbesök och liknande.

Jag funderade igår kväll på att skriva en likadan tråd. För jag drömmer om att resa, men märker att jag blir alltmer feg av mig med åren.

Åkte själv till Breyerfest 2019 (Kentucky) och fixade galant allt nytt, nya människor och miljöer.

Nu vill jag så mycket, men fegar ur. Tex skulle jag på ridresa 2021 men avbokade då jag inte kunde sitta upp från marken och det var ett krav.

Så jag känner med dig och följer tråden. :heart

Förstår dig ♥️ vill så mycket mer än vad huvudet fixar. Jag har tex hittat suget efter egen häst igen, men viljan är så mycket större än vad jag klarar av 🙁

Jag känner igen mig. :heart Jag vill så mycket men mäktar inte med ens hälften. Och vägrar lägga en del drömmar på hyllan fast jag borde, för vad har jag då kvar?

Världen är fantastisk. Det finns så många coola, häftiga, kul, skrämmande, upphetsande, roliga (mm mm) saker som händer.

Jag vill göra (nästan) alla.

Men min autism gör det svårt. Att testa något nytt, ta mig till en ny plats, träffa nya människor, kostar så otroligt mycket. Det gör mig ledsen när jag får sådana infall men inte kan genomföra.

Jag fick ju varianten av autism som blir hög på att lära sig saker, göra nya saker. Allt är roligt iaf första gången man gör det. Vilket gör det ännu mer frustrerande när autismen inte orkar.

Jag behöver en orka-ledsagare. Någon som kan 'ta över ansvaret' (för att hamna på rätt plats, vid rätt tid, med rätt utrustning, med rätt folk). Kan jag övertyga min hjärna att en annan person kan, så släpper typ 98% av ångesten.

Om jag behöver kommer jag ju iväg själv och löser saker som att man körde fel/ hamnade på fel buss/whatever. Men det är sällan 'roliga' saker som hamnar i behöver kolumnen. Där hamnar istället typ läkarbesök och liknande.
Var i landet befinner du dig?

Var i landet befinner du dig?
För mig är det inte direkt de stora grejerna som tynger utan de små.

Att inte gå på den där museumutställningen. Att testa en ny restaurang. Att ta en fika på café. Att gå till torget och köpa en glass.

Undrar också, för jag hade kunnat skriva en tvärt om-tråd, kommer nästan heller aldrig iväg men pga brist på sällskap (gör inte saker ensam) och skulle gärna vilja :).

Liknande trådar

• Att leva och inte bara överleva
  • Alkohol
  • Mamma
  • Ofrivillig ensamhet

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat