Attacker i Caracas/Venezuela

Bukefalos 30 år!

Vad är det som händer?!

"USA:s president Donald Trump skriver på sociala medier att Venezuelas president Nicolás Maduro är tillfångatagen.

Trump bekräftar även i inlägget att USA genomfört en storskalig attack mot Venezuela.

Under attacken ska även Maduros fru ha tillfångatagits och hon ska tillsammans med presidenten ha förts ut ur landet."

Vad är det som händer?!

"USA:s president Donald Trump skriver på sociala medier att Venezuelas president Nicolás Maduro är tillfångatagen.

Trump bekräftar även i inlägget att USA genomfört en storskalig attack mot Venezuela.

Under attacken ska även Maduros fru ha tillfångatagits och hon ska tillsammans med presidenten ha förts ut ur landet."
Jävla idioter. Man kan tycka vad man vill om Maduros styre, men det där är fan inte okej. Kidnappning. Ska de flyga dit Nobels "freds"pristagare omgående eller ligger de lite lågt?

Förbannade Marco Rubio som jobbat hårt för det här.

Tittade på någon film med barnet och motivet för att starta krig var fred och frihet, igen. Hur många gånger ska mänskligheten svälja samma lögner?
Vild gissning att Kina landstiger i Taiwan som nästa kryss på 2026 bingobricka, för att ”befria” Taiwaneserna, och skapa ”fred” i regionen.
Vad ska vi göra för att bli av med de här gamla krigiska gubbarna?

Vad ska vi göra för att bli av med de här gamla krigiska gubbarna?
Börja med att inse att det inte är gamla krigiska gubbar, utan en ny världsordning vi fick på halsen i full blom under 2025.
Sedan, se till att denna nya mobbningsvärldsordning som flera länder började införa 2022 bara blir en parantes i historien.

Vilka länder leder denna världsordning?
Egentligen är detta en inte så uttalad BRICS-grej, men drivande: Ryssland, Kina 2022, USA 2025.
Länder som skulle kunna falla in och aktivt stödja samma världsordning: Iran, Indien (?), Brasilien, samt kustlösa länder i norra Afrika i förbund - Sahelfederationen.

Vad göra:
Lita på att Europa kan vara den goda och samlade kraften, som tillsammans med andra länder i världen startar ett nytt och fungerande FN, där äventyr som i denna tråd skulle få konsekvenser av militär och/eller ekonomisk karaktär.

Länder att alliera Europa och våra värderingar med:
Japan, Sydkorea, Australien, Kanada.

Jag röstade mot att vi skulle gå med i EU, jag röstade emot Euron.
Idag vill jag ha ett Europas Förenta Stater, så att vi kommer bortanför dagens halvt handikappade konsensus-utrikespolitik. Och anledningen till det är att den väg vi är på just nu går helt åt helvete, och vi måste kunna styra åt ett bättre håll.

Du vill inte leva i en värld där Ryssland styr.
Du vill inte leva i en värld där Kina bestämmer.
Du vill inte leva i en värld där (dagens) USA avgör vad som är rätt eller fel.

Börja med att inse att det inte är gamla krigiska gubbar, utan en ny världsordning vi fick på halsen i full blom under 2025.
Fast det som händer i Venezuela och när USA bombade Iran ÄR samma gamla krigiska gubbar som fått som de vill. Trump föll för trycket hos neocons som alltid vill bomba Iran och helst störta regimen, Marco Rubio står även för de som vill störta tex. Venezuela för att de tror att det på sikt kan störta Kubas regim som är den våta drömmen. Det är samma gamla skit, inget nytt. Det nya är väl snarare att Trump och co. inte ens försöker låtsas att det finns en demokratisk process bakom.

Fast det som händer i Venezuela och när USA bombade Iran ÄR samma gamla krigiska gubbar som fått som de vill. Trump föll för trycket hos neocons som alltid vill bomba Iran och helst störta regimen, Marco Rubio står även för de som vill störta tex. Venezuela för att de tror att det på sikt kan störta Kubas regim som är den våta drömmen. Det är samma gamla skit, inget nytt. Det nya är väl snarare att Trump och co. inte ens försöker låtsas att det finns en demokratisk process bakom.
Du kikar på en enskild händelse.

Backa bakåt och se hela mönstret, hur USA, Ryssland och Kina gör samma sak. Samt givit varandra ok att göra detta.

Sedan, se till att denna nya mobbningsvärldsordning som flera länder började införa 2022 bara blir en parantes i historien.

Vilka länder leder denna världsordning?
Egentligen är detta en inte så uttalad BRICS-grej, men drivande: Ryssland, Kina 2022, USA 2025.
Länder som skulle kunna falla in och aktivt stödja samma världsordning: Iran, Indien (?), Brasilien, samt kustlösa länder i norra Afrika i förbund - Sahelfederationen.

Vad göra:
Lita på att Europa kan vara den goda och samlade kraften, som tillsammans med andra länder i världen startar ett nytt och fungerande FN, där äventyr som i denna tråd skulle få konsekvenser av militär och/eller ekonomisk karaktär.

Länder att alliera Europa och våra värderingar med:
Japan, Sydkorea, Australien, Kanada.

Jag röstade mot att vi skulle gå med i EU, jag röstade emot Euron.
Idag vill jag ha ett Europas Förenta Stater, så att vi kommer bortanför dagens halvt handikappade konsensus-utrikespolitik. Och anledningen till det är att den väg vi är på just nu går helt åt helvete, och vi måste kunna styra åt ett bättre håll.

Du vill inte leva i en värld där Ryssland styr.
Du vill inte leva i en värld där Kina bestämmer.
Du vill inte leva i en värld där (dagens) USA avgör vad som är rätt eller fel.
Varför låter du så mästrande? Är det inte trevligare att resonera tillsammans?

Jag blickar bakåt när jag säger att det är samma krigiska gubbar som styr/finns i bakgrunden nu som tidigare krigshetsat i USA?
Backa bakåt. Då kan du se flera skockar av krigiska gubbar, istället för bara en skock.
Vad är gemensamt? Den starkes rätt.
Vill du leva i en värld där den starkes rätt är vad som gäller?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka