Automatiskt helljus?

Från körkortsboken.
Eftersom det är omöjligt att veta om och när personen blir bländad så lär man ut att blända av när mötande kan se dina ljus.
IMG_7020.jpeg
 
Jag har precis upptäckt att min bil har automatiskt helljus...Jag har bara ägt bilen i 2 år🤣😅Beror bara på att jag tydligen inte använt helljus särskilt ofta. Kört mest inne i stan och på Autobahn med mycket trafik och då inte använt helljus. Upptäckte det av en slump. Det där med att läsa instruktionsboken är inte min grej.

Det funkar lite sådär. Jag tycker det reagerar lite väl fördröjt. Men det är nog mest en vanesak. Jag bländar nog av för tidigt i vanliga fall. Väntar inte tills jag känner mig bländad.
Jag har kört bilar med automatiskt och jag tycker det fungerar bra, har aldrig mött någon som blinkat på mig att jag inte bländat av iallafall. Däremot så fungerar det väl sådär när man kör tex på motorväg och mötena är en bit ifrån varandra eller på olika nivåer, då har inte bilen alltid förstått att den ska blända av.

Jag tror man generellt bländar av mycket tidigare än vad man egentligen behöver för.
 
Varför raljera och få en dryg ton?

Som jag skriver. Allt är inte lagstiftat i tafiken det betyder inte att det är lämpligt.
Nu lär tafikskolor ut en sak 2024 som de kanske inte gjorde för 10 år sen-då var det kanske andra bud.
Man kan ju uppdatera sig och tänka om.
 
Så om man ligger på en rak väg och ser en bilist någon kilometer bort, så ska man blända av?
Så lär dom ut. Sen har jag aldrig kunnat se en hel kilometer bort i personbil en på hyfsad rak väg.
Sitter man i lastbil eller buss dvs högt upo kanske man kan se så långt 🤷‍♀️
 
Varför raljera och få en dryg ton?

Som jag skriver. Allt är inte lagstiftat i tafiken det betyder inte att det är lämpligt.
Nu lär tafikskolor ut en sak 2024 som de kanske inte gjorde för 10 år sen-då var det kanske andra bud.
Man kan ju uppdatera sig och tänka om.

Jag förstod inget av det du skrev. Jag har aldrig skrivit nått om att det måste vara lag. Det var du som skrev.
 
Jag förstod inget av det du skrev. Jag har aldrig skrivit nått om att det måste vara lag. Det var du som skrev.
Du la ut en skärmdump där det framgick att det inte var en lag. Därför påpekade jag att bara för att det inte var olagligt så var det kanske inte så lämpligt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 818
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 424
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 546
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp