Bukefalos 28 år!

Avbryta bunden ränta

MJLee

Trådstartare
Jag snörrade till det för mig och band min rörliga ränta till ett år förra veckan. Kan jag avbryta det och hur skulle det kosta?
 
Lite förenklat sa de på banken till mig att jag skulle få betala den summan räntan hade blivit under den bundna perioden.
Men det var kanske endast ifall man löste lånet.
 
Det borde du kunna, men du lär få betala ränteskillnadsersättning (tror jag att det heter. Mellanskillnaden i ränta, som banken "går miste om" för att du bryter, som jag förstått det) tänker jag.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Om jag har ett lån på 150.000 kr som är upplagt på 10 år, hur mycket skiljer det då per månad om jag har: låneförslag 1 med 8,6% ränta...
Svar
14
· Visningar
992
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
1 075
Senast: Human
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 546
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och...
2
Svar
24
· Visningar
1 461
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp