Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Swat

Trådstartare
Eller: Friskt vågat hälften vunnet?!

Fick igår ett samtal från en för mej helt okänd person.
Om någon fotograferat mej under detta samtal så hade jag nog varit slående lik en fågelholk. :eek:

Personen i "andra änden" presenterar sej och berättar att h*n sett mej på klubben när jag tränat och att han via en del efterforskningr lyckats hitta mina "kontaktuppgifter".
(Så långt allt väl...)

Personen berättar sedan att h*n har en hund med diverse "problem" och att h*n nu funderar på att sälja/omplacera hunden av den orsaken.
(Även detta kändes som en ganska "vanlig" fundering för mej...)

Men... Nu erbjuder personen mej att köpa hunden till ett "bra pris"! :grin:
Jag förklarar vänligt att jag INTE är intresserad av att köpa varken denna hund - eller någon annan liknande - men att vi kanske kunde ses och träna lite och se om de problem h*n upplever gick att styra upp.
Personen blir då lite "stött" och tycker att jag skall vara glad som blir erbjuden en så fin hund till detta pris!

Jag förklarar igen att jag förstår ägarens dilemma, men att jag inte är intresserad.
Nu börjar ägaren att pruta på sitt första pris och påtala hundens olika förträffliga egenskaper...

Här avbryter jag och påtalar att ägaren nyss berättat om hundens alla problem och att de skall sälja/omplacera pga dessa, så att så "förträfflig" kanske hunden inte är i dagsläget. Men att det kanske går att jobba bort en del problem och hitta en lite bättre "balans" för både hunden och ägaren.

Ägaren blir nu smått upprörd över att jag "sågar" h*ns hund!

Jag förklarar att jag inte ser någon poäng med samtalat och förklarar att ägaren bör kontakta hundens uppfödare och höra om denne kan hjälpa till med en omplacering, alternativt att h*n annonsera ut hunden via rasklubben eller liknande.

Då börjar ägaren gråta och ber mej ta hunden!
H*n kan till och med köpa en säck foder om det var viktigt för mej...
Hunden "förstör" h*ns liv och skrämmer den nya sambon osv. men h*n vill inte kontakta uppfödaren då det skulle vara ett allt för stort "nederlag"...(?!?)

För sista gången förklarar jag att jag INTE vill ha hunden, att en fodersäck inte kommer ändra det beslutet och undrar varför han ringt mej - en vilt främmande person - i detta ärende.
Svaret bli:
- Ja men du hade redan så många hundar som var lydiga så jag tänkte om du köpte min hund så kunde det smitta över på honom! Och när han sedan är lydig och duktig så kunde jag köpa tillbaka honom. Färdig liksom!

Hmmm....

Jag säger alltid att: Jag ska sluta bli förvånad!
Men likt förbaskat så blir jag JÄTTE förvånad med jämna mellanrum!

/Swat
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

men du kunde göra ett klipp...;) senaste var väl att du skulle få hunden + en fodersäck...träna upp och sälj tillbaka hunden för ett saftigt pris :D

Hehe troligen inte värt de:d Var de stor eller liten ras?
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Du var inte med i "Blåsningen" ??

Vänta ett par veckor så dyker du nog upp i Tv:D
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Stört. Om jag hade varit hundens uppfödare hade jag gärna velat veta om det där. Och om jag hade varit dig och vetat vem uppfödaren är hade jag slagit denne en signal.
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

:eek: Seriöst ?!? :eek:

Det finns folk till allt! :crazy:

Men eftersom dina hundar är lydiga och det tydligen är smittsamt... Du, jag stoppar den Grå odågan i en kartong och postar upp honom till dig så kan du ju posta tillbaka honom när han är färdigkontaminerad! :angel::devil:

PS. Han sitter på en fodersäck i lådan :p

Jezzuz! :cool:
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

:rofl::rofl::rofl: men det förstår du väl att dina hundar smittar :rofl::rofl::rofl:
Tack för att du gav mej ett gott skratt :D

Människan kan ju inte vara riktigt klok. Egentligen är det ju riktigt tragiskt.
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Leon kommer med frysexpress, undras vilket som blir otjänligt först, hunden eller maten?
:angel:
 
Helt OT

Fick upp ett medelande om att mitt inlägg var en kopia på ett inlägg jag skickat för mindre än 5 minuter sedan?
Bugg på buke?
Inlägget fastnade iaf, o nej jag har inte postat samma.
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Ha ha ha... :D

Ja tänk att jag inte ens själv insett att mina hundas lydnad endast var något som kom via någon form av bacill! Och inte alls var resultatet av otaliga timmars hårt arbete ;)

Personen i fråga ringde från ett nummer som enligt Hitta.se stämmer med vem h*n uppgav sej vara.

Hunden ifråga är av en större ras och uppfödaren bor ej i Sverige, men ändå! De säljer en del hundar till Sverige så de kanske känner till någon annan köpare/intressent...

Men visst blir man förstummad... :grin:

Eller så är det jag som är korkad som inte nappade på erbjudandet och "slog till"!
Genom mina hundars smitta hade jag - som någon skrev - kanske kunnat sälja hunden efter någon månad för massor av pengar.

/Swat
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Fast lite ligger det ju i det, iaf om det gäller en valp.
Alla mina tidigare BC vappar så har jag haft vuxna, välfungerande hundar hemma, de har lixom lärt sig det mesta av vardagslydnaden av bara farten.
När jag tog hem Fähunden så fanns det ett stycke 7 årigt Hamilton kille i huset, o ett dito Finnstövartik i samma ålder, det enda de kunde var mat o hare, gisses vad jag fick jobba för att få fason på den hunden.
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Men eftersom dina hundar är lydiga och det tydligen är smittsamt... Du, jag stoppar den Grå odågan i en kartong och postar upp honom till dig så kan du ju posta tillbaka honom när han är färdigkontaminerad! :angel::devil:

PS. Han sitter på en fodersäck i lådan :p

Och The Black Destructor kommer med hemleverans till dörren. Fodersäcken kommer i en separat försändelse dock.

Swat! - Du kan slå en signal när han är färdigsmittad så kommer jag och hämtar upp honom igen så slipper du skicka =)
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Det var en hundägare för x antal år sedan som tyckte att jag som hade finsk spetsar och border collie borde vara den ultimata ägaren till dennes odrägliga och mentalt klena blandras av just dessa raser :angel: :eek: :cool:

Behöver jag ens skriva att hit kom ingen bc/finsk spetsblandning? :D
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Jag har blivit utskälld både för att jag inte låtit min hane para deras omeriterad/blandras/oreggade hundar och för att jag inte velat para min tik med en persons hane "Han är jättefrisk och oskuld så han kan inte ha några sjukdomar".

Nu senast gällande underliga samtal så fick jag igår ett erbjudande om att sälja rottisen till en främmande karl. Han kunde inte förstå att jag inte ville sälja "men du får ett bra pris". Varför i hela friden de ville köpa en 9.5årig rottweiler som de dessutom inte sett göra annat än att promenera bredvid matte övergår mitt förstånd. Speciellt inte till "ett bra pris", det skänks ju bort hundar på blocket.
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Ja tänk att jag inte ens själv insett att mina hundas lydnad endast var något som kom via någon form av bacill! Och inte alls var resultatet av otaliga timmars hårt arbete ;)

Jadu, det är ingen ände på folks märkliga uppfattningar om saker och ting.

Fick en kommentar härom dagen om min egen odåga. "Det måste vara bra mentalitet på din hund, eftersom du som är så orutinerad med hund & inte gått några SBK-kurser, ändå har fått hyfsad pli på honom"

Nä jag har ju absolut inte jobbat dagligen med hunden sedan jag tog över honom. Jag har inte alls åkt hem från BKt gråtandes frustrationstårar över att inget fungerat och jag har ju inte heller farit land och rike runt för att få hjälp av kunniga instruktörer. Jag har inte heller hållit på med djur större delen av mitt liv. Nä det är nog enbart hans mentalitet som räddat hela situationen, jag har ju bara gått brevid och hållt i kopplet. :cool:
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Du har inte funderat på att sammla upp lite av de där bacillerna i provrör och sälja?

Tänk vad pengar du skulle tjäna. ;)

Vet du om även femåriga små pojkar är mottagliga för denna bacill? Isf får du 1000 spänn om du är barnvakt ett par dar :p
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Du har inte funderat på att sammla upp lite av de där bacillerna i provrör och sälja?

Tänk vad pengar du skulle tjäna. ;)

Genialt :D:bow:

HundSveriges alla problem vore ett minne blott om allas hundar var som swats ;)
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

:eek: Förstår att du måste sett ut som en fågelholk! Om han nu ville ha tillbaka hunden i färdigt skick - varför tog han inte erbjudandet om träningshjälp??? Där kanske du har ett företagsupplägg. Ta emot hundar - träna dem - lämna tillbaka "färdiga". Debitera 10 - 15 tusen i månaden.
 
Sv: Avdelningen märkliga samtal! (Udda omplacerings-teknik?)

Skulle behöva en "bacill" för hundar som skäller när det låter utanför. Eller ringer på dörren. Men vill ha kvar ett skall. Samt ett som tar bort skällandet vid möte med stora hundar. Betalar bra!!!!

Ja du det finns folk till allt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Då jag nyligen letade valp kom jag i kontakt med en uppfödare inom grupp 9. Efter att jag klarat utfrågningen om hur hunden skulle få...
Svar
14
· Visningar
3 338
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 293
Senast: Bison
·
Övr. Hund Måste bara lätta mitt hjärta lite och hoppas få höra några positiva historier om omplaceringar. Vi har en 18 månaders hund...
Svar
12
· Visningar
1 942
Senast: Olymp
·
Ekonomi & Juridik Jag har sålt en häst till en familj som absolut ville köpa den till sin dotter som förälskat sig i hästen. Dom har först fått ha den på...
2
Svar
25
· Visningar
4 926
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp