Avlivat får i Tv program

Programmet och SVT fortsätter att trumpeta ut budskapet:
"Att vilja är att kunna!"
"Driv trumfar kunskap!"

:banghead: Länk till Instagram
Eh, bara om drivet gör att man skaffar sig kunskap :cautious: bestämmer man sig för något nytt och kastar sig in i all kunskap som redan finns med målet att lära sig allt möjligt så är det en beundransvärd egenskap.
Men kastar man sig in i något nytt utan det målet och tänker att allt löser sig ändå ... eh, good luck? :cautious:
 
Programmet och SVT fortsätter att trumpeta ut budskapet:
"Att vilja är att kunna!"
"Driv trumfar kunskap!"

:banghead: Länk till Instagram

Men herregud så imbecillt! :banghead: :rage:

De får enormt gärna sätta sig själva i idiotsituationer som de inte har kompetens för... men ge f-n i att blanda in djur i det hela! :mad:

Edit: Men det bekräftar ju vad jag trott sedan tidigare om deras begåvningsnivå...
 
Men herregud så imbecillt! :banghead: :rage:

De får enormt gärna sätta sig själva i idiotsituationer som de inte har kompetens för... men ge f-n i att blanda in djur i det hela! :mad:

Edit: Men det bekräftar ju vad jag trott sedan tidigare om deras begåvningsnivå...

Såg en del av senaste programmet, där är det att hålla fast fåret i ullen, lämna barn på motorgräsklipparen osv.
Visst ska man leda får genom att trycka på den sida man vill att de ska gå åt, eller minns jag helt fel?

Och barnet som tultar runt med en slö kniv :rage:
 
Senast ändrad:
Såg en del av senaste programmet, där är det att hålla fast fåret i ullen, lämna barn på motorgräsklipparen osv.
Visst ska man leda får genom att trycka på den sida man vill att de ska gå åt, eller minns jag helt fel?

Och barnet som tultar runt med en slö kniv :rage:

Men greppar vi inte halmstrån nu? Mod kanske kan bryta ut till en mer allmän "kritik mot Hjälp vi har köpt en bondgård". Tråden handlade väl om djuraspekten.
 
Har du prövat att "leda" ett får? :D

Att djur rymmer händer väl i tid och tid? Hur är det unikt för programmet?
Mina föräldrar tittade på första säsongen och berättade sen att de helt och hållet förstod varför jag sa att även väldigt små fårbesättningar tjänar på att ha en bra vallhund. 😁

Jag tycker det är synd att svensk fårnäring får uppmärksamhet i TV i form av gröna vågarna i "Hjälp vi har köpt en bondgård" och klåparna Mandelmann. Det finns många fantastiskt kunniga fårgårdar där ute, men de är nog inte lika roliga att göra TV av...
 
"Att vilja är att kunna!"

(Min klippning i citatet.)

Det låter rätt nice ändå, isf tänker jag mig att en rimlig nivå på min ridning från och med nu är grand pri. Tack och bock!

Mvh
Har inte suttit på en häst på 1,5år och var väldigt väldigt långt från den nivån ens innan..



Skämt åsido. Jag förstår att det blir "roligare tv" när deltagarna inte har full koll på saker och ting, men varför ska djur "alltid" blandas in i sånt och riskera att komma i kläm? Jag tycker inte vidare mycket om program där folk ska gå från att aldrig suttit på en häst till att hoppa banor på några veckor heller, av samma anledning.
 
(Min klippning i citatet.)

Det låter rätt nice ändå, isf tänker jag mig att en rimlig nivå på min ridning från och med nu är grand pri. Tack och bock!

Mvh
Har inte suttit på en häst på 1,5år och var väldigt väldigt långt från den nivån ens innan..



Skämt åsido. Jag förstår att det blir "roligare tv" när deltagarna inte har full koll på saker och ting, men varför ska djur "alltid" blandas in i sånt och riskera att komma i kläm? Jag tycker inte vidare mycket om program där folk ska gå från att aldrig suttit på en häst till att hoppa banor på några veckor heller, av samma anledning.

Kan inte vara mer enig.
 
Mina föräldrar tittade på första säsongen och berättade sen att de helt och hållet förstod varför jag sa att även väldigt små fårbesättningar tjänar på att ha en bra vallhund. 😁

Jag tycker det är synd att svensk fårnäring får uppmärksamhet i TV i form av gröna vågarna i "Hjälp vi har köpt en bondgård" och klåparna Mandelmann. Det finns många fantastiskt kunniga fårgårdar där ute, men de är nog inte lika roliga att göra TV av...

Haha, exakt.

Nej, det är ju det här med vad som gör "bra TV" som verkligen hamnar i kläm. Men att djur rymmer och att det ser lite bryskt ut om man måste lotsa runt enskilda får själv, ja, det vet jag inte om det är så mycket att uppröras över.

(Kan inte se Mandelmann, herrrrrrregudars. Får panik av allt puttinuttande)
 
Haha, exakt.

Nej, det är ju det här med vad som gör "bra TV" som verkligen hamnar i kläm. Men att djur rymmer och att det ser lite bryskt ut om man måste lotsa runt enskilda får själv, ja, det vet jag inte om det är så mycket att uppröras över.

(Kan inte se Mandelmann, herrrrrrregudars. Får panik av allt puttinuttande)
Mandelmanns borde verkligen inte få ha ett eget program där de framställs som att de vet vad de håller på med. 🤢

Det är ett par år sedan nu, men de parade sin odugliga, ej godkända, BC-tik och sålde valparna på blocket med rubriken "Perfekta djurklappar!" 😡😡😡😡🤢
 
(Min klippning i citatet.)

Det låter rätt nice ändå, isf tänker jag mig att en rimlig nivå på min ridning från och med nu är grand pri. Tack och bock!

Mvh
Har inte suttit på en häst på 1,5år och var väldigt väldigt långt från den nivån ens innan..



Skämt åsido. Jag förstår att det blir "roligare tv" när deltagarna inte har full koll på saker och ting, men varför ska djur "alltid" blandas in i sånt och riskera att komma i kläm? Jag tycker inte vidare mycket om program där folk ska gå från att aldrig suttit på en häst till att hoppa banor på några veckor heller, av samma anledning.
Skulle man inte kunna göra en spännande realitysjukhusserie "hjälp, jag har blivit kirurg" där glada amatörer får gå loss med skalpellen på frivilliga (det finns säkert några som skulle ställa upp om de får vara med i TV) ? Oj, nu skar jag nog av nåt jag inte borde, det sprutar en massa blod här, hoppsan så tokigt det kan bli! Oj den dog, det var synd. Men nästa patient går säkert bättre, det är ju viljan som räknas! Och så kan man krydda lite extra med att intervjua patienter och anhöriga.
 
Skulle man inte kunna göra en spännande realitysjukhusserie "hjälp, jag har blivit kirurg" där glada amatörer får gå loss med skalpellen på frivilliga (det finns säkert några som skulle ställa upp om de får vara med i TV) ? Oj, nu skar jag nog av nåt jag inte borde, det sprutar en massa blod här, hoppsan så tokigt det kan bli! Oj den dog, det var synd. Men nästa patient går säkert bättre, det är ju viljan som räknas! Och så kan man krydda lite extra med att intervjua patienter och anhöriga.
Jag har ett kit innehållandes skalpell, pincett och sax här hemma som jag gärna sponsrar med om någon är sugen på att förverkliga denna idé! ;)
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 874
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 781
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp