J

j3nnif3r

Någon som har någon erfarenhet av det? Om det hjälpt mot klådan av sol/intektsangrepp?
 
Sv: Avs 14

Hej det hjälper superbra till mina hästar har provat de flesta produkter och detta funkar allra bäst. Kan verkligen rekommendera
 
Sv: Avs 14

yrbin skrev:
Hej det hjälper superbra till mina hästar har provat de flesta produkter och detta funkar allra bäst. Kan verkligen rekommendera


Okej. Hur lång tid, efter att du började använda det, tog det innan dina slutade klia sig?
 
Sv: Avs 14

mitt hlb kliade svansen mkt när han kom till mig för 4 veckor sedan, smörjde honom direkt o dagen efter var den helt fin. Jag smörker en gång i veckan nu o han kliar inget.
 
Sv: Avs 14

j3nnif3r skrev:
Någon som har någon erfarenhet av det? Om det hjälpt mot klådan av sol/intektsangrepp?

just om hästen börjat klia sig som min gjorde ett år så hade avs 14 kanoneffekt. Bra produkt även mjukgörande och håller insekterna på avstånd.
 
Sv: Avs 14

hade en exemponny för några år sedan, på honom hjälpte det inte alls. använde solskydds kräm med aloevera och hög solskyddsfaktor (vattenfast). switch och renons. sen prövade vi boetts exemtäcke, villket gjorde hästen i stortsett symtomfri.

har använt dom flesta krämer och salvor och spray på marknaden (stackars ponny vad han fick utstå *skäms*)
 
Sv: Avs 14

Jag använder den och den är jätte bra! Min häst slutade klia sig direkt. Min häst stog och kliade svansen mot väggen för nån dag sendan. Jag smeta in med AVS 14 och klådan var borta!
Min häst har dock inte exem utan är bara lite insektsbiten och till det är AVS 14 bra.
 
Sv: Avs 14

Har Boetts Eksemtäcke på min fröken, och har smörjt in med AVS 14 nu i två dagar och nu har hon inte kliat någonting :)
 
Sv: Avs 14

Hej han slutatde klia sig med en gång det är olika hur ofta jag behöver smörja honom men varje kväll i alla fall i bland 2 gånger dag men det är inte ofta jag behöver det.
 
Sv: Avs 14

Vart köper man detta Avs 14, har en ponny som kliar av sig svansen just nu så det är bråttom & lite akut !!!
 
Sv: Avs 14

Hejsan!
Hur gjorde du, eller hur gör man INNAN man smörjer på salvan?

Tvättade du, ni ex svansen innan eller smorde du, ni bara på?

Om ni tvättade ex svansen innan, var det då med något speciellt schampo?

Tacksam för svar...
/P
 
Sv: Avs 14

galoppirruette skrev:
Hejsan!
Hur gjorde du, eller hur gör man INNAN man smörjer på salvan?

Tvättade du, ni ex svansen innan eller smorde du, ni bara på?

Om ni tvättade ex svansen innan, var det då med något speciellt schampo?

Tacksam för svar...
/P

Nej jag smorde bara på på en gång när hon började klia sig, inte tvättas svansar här inte :angel: Dock är svansen tvättad nu, när jag upptäckte att hela hon är en stor gris :D Tvättade med "vanligt" schampo, kommer inte ihåg vad det heter nu men det finns på Granngården
 
Sv: Avs 14

Tack för svar!:)

Ska prova denna salva på min häst i morgon... Kliar svansen som attans!

Men det blir nog till att tvätta den först, är lite gammlera i den...
Håll tummarna att det funkar för min häst oxå!


/P
 
Sv: Avs 14

Hej, hej!

Ville bara tala om att min häst inte är så kliig i svansen längre. Har inte följt instruktionerna på flaskan. Men har smort i princip 1 gång/dag under hela sommaren.
Svansroten är iofs fortf torr men hästen besväras inte av klåda!

Tack å bock!
:bow:
 
Sv: Avs 14

Jag har en islandshäst med sommareksem (troligtvis orsakat av knottallergi), och AVS14 hjälper riktigt bra. Jag smörjer in mankam och hela svansroten varje gång jag är i stallet och än så länge i år har han inga sår, man och svans är hela och fina och han kliar sig bara lite... Kombinerar med insektsmedel (RB86), flugtäcke och installning nattetid.
 
Sv: Avs 14

*kl*
Och så fungerar det väldigt bra på människor också:angel: ....har en tendens att alltid lyckas bränna mig på nässlor, eller gå för nära tistlar, så letade i stallet efter nåt användbart efter senaste "bränningen". Blev Avs14, har inte kliat eller svidit någonting efter det :) :
N
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Igår var jag ute från 6 - ca 14. Det var inte alls supersoligt, utan lite sol, men solkrämsjunkie som jag är smorde jag mig i ansiktet...
2
Svar
30
· Visningar
1 492
Senast: Badger
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: JohannaB
·
Hundhälsa Är ordentligt nervös. Är tvingad att ta med hunden när jag åker till residensstaden imorgon. alternativet är att lämna honom hemma i...
Svar
18
· Visningar
2 089
Senast: tanten
·
Hästvård Hur skulle ni tänka när det gäller broddning av en häst med en historik av kotledsinflammation och även någon hovledsinflammation? Hon...
2
Svar
29
· Visningar
1 883
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp