Avsäga sig faderskapet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Du verkar inte så väl insatt i hur samhället fungerar...
Du kanske ska vänta lite med att skaffa barn tills du fått lite bättre koll på hur det fungerar, då har du lite bättre möjlighet att ge ditt barn en vettig framtid.
Tänk framför allt på din ekonomi! Även om du nu tycker att du kommer att tjäna fett som undersköterska så tror jag inte att du kommer att resonera så efter ett par år... Barn kostar en hel del. Särskillt i dag när alla ungar verkar galna efter mode och designkläder i skolan...
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Jag kan inte riktigt forsta varfor du inte TAR dig tid att aka hem till honom, aven om det ar langt? Det ar ju ett ratt viktigt beslut att fatta och da gor man val allt man kan? :confused:

Sen tycker nog jag att om du tanker kora over honom och behalla barnet trots att han uttryckligen sagt ifran att han inte vill, da bor du ta hela ansvaret ocksa - alltsa aven ekonomiskt. For det var ju inte bara han som skulle ha tankt pa att anvanda skydd, det var precis lika mycket ditt ansvar!! Jag vet att lagen sager annorlunda, men jag kan verkligen forsta att han ar skitforbannad.
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

]

Alltså HUR många gånger måste jag skriva att jag insett att det var bådas fel??

Hur många gånger måste jag skriva att jag inte bestämt mig än?

Och skitförbannad på vad? Att jag vill prata med honom öga mot öga eller vad??


Detta är inte bara till dig,MEN jag skrev denna tråden för att få någon annans syn på det hela vilket jag fått av många,är dock trött på att skriva att det är LIKA mycket mitt fel detta för det har jag skrivit i nästan varje inlägg,jag är trött på att höra att jag skall växa upp,att jag är en fullblodsegoist och allt vad det nu är,att jag inte vet hur samhället fungerar,berätta det då?? Istället för att säga att jag inte vet....

Hade jag dessutom vart helt 100% på att jag skulle behålla och strunta i vad han sa,då hade jag väl inte bett om råd här?

Då hade jag skitit i allt....

Lite trött på att behöva förklara samma saker hela tiden och för sista gången,jag tvingar honom inte till något alls,jag vill bara prata med honom,och blir han förbannad för att jag vill det då är det hans problem,jag försöker hitta en lösning som passar oss båda,jag har redan skrivit vad som känns moralsikt rätt & moralskt fel för mig osv...

Jag mår tillräckligt dåligt som det är utan att få höra hur löjlig,naiv och elak jag är,för att jag står i valet och kvalet...Jag tycker inte jag gjort något fel i det hela än förutom att ha slarvat med skydd där...inte för att det är det minsta bra men jag VET det nu,inget förändras för att jag får höra det gång på gång på gång...

Läs gärna hela tråden innan.

Dessutom handlade denna tråden rent rättsligt hur lagen sa om killens ansvar,inte om min mognad....
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

En hypotetisk fråga; om du inte visste vem pappan var, skulle du behålla barnet då?
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Nej det skulle jag inte...

Såvida inte båda (säg att det skulle vart 2) var beredda att ställa upp och ta sitt ansvar,men det är tveksamt,hade nog inte velat sitta i den sitsen att inte vem vem pappan är.
Tar ju ett tag innan man får det svart på vitt också...
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Så egentligen vill du inte ha ett barn som det inte finns en far till? Det är ju egentligen vad det hela handlar om då - i grund och botten. Tycker jag!
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Nej det borde väl vara en självklarhet,ingen som väljer det alternativet frivilligt heller tror jag....men nu är läget som det är,och för mig är det inte bara svart eller vitt det valet.
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Tiden går... Vore jag du skulle jag inte lägga mer energi på att få hjälp i den här tråden, inte mer energi på att få stöd av killen. Jag tycker att du ska lägga all energi på att få tag i en kurator så att du kan få RIKTIGT stöd i ditt beslut, vilket det än blir.

Ring sjukhusets växel och säg som det är: "Jag är gravid och vet inte hur jag ska göra, vem kan jag prata med NU?"
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Fått tag i killen nu,vi skall ses på Söndag & prata,lite bra iallafall...
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Ojdå Itsme vilken situation du hamnat i :-( Än hur du väljer blir det "fel" och du kan inte göra "rätt". Jag önskar dig ALL LYCKA TILL med ditt val, dina tankar och hur du skall hantera denna situation, både nu och efteråt. Jag hoppas att du har många närstående (familj, släkt och vänner) som du kan prata, prata och prata med och älta, älta och älta med på din väg till ett beslut samt även efteråt, för det tar ju inte slut i och med beslutet, vilket det än blir.

Än hur du väljer blir det jobbigt.

Spontant tycker ju jag att eftersom du är så pass ung så att det finns gott om tid kvar (säger jag som strax blir 32) att hitta DIN drömprins som även vill ha DIG och att du då har chansen till det traditionella familjelivet, att det vettigare valet NU vore att inte bli ensamstående mamma.

Min man lämnade mig nu i höst, tillsammans har vi en tre-åring. Jag har tyckt och tycker att denna skilsmässa har varit fruktansvärd för barnets skull!! Nu bor vi nära varandra och pappan är verkligen en toppen-pappa som finns där mer än nog för sonen (och även till viss del för mig) och även farmor, farfar och farbröder finns nära och ställer upp för sonen förutom då jag, mormor, morfor, moster och morbröder med familjer. ÄNDÅ har jag, flera gånger, tyckt att det hade varit bättre om vi inte hade haft barn tillsammans så att jag hade kunnat haft barn tillsammans med en man som velat ha oss hela tiden. Jag har en ljus framtid och verkligen väl ordnat för mig, men ändå.

Vi är alla olika och vi har alla olika erfarenheter med oss i bagaget. Och var och en måste själv bestämma vad man tror blir bäst för en själv och sitt/sina barn.

Hoppas att du får prata med någon kunnig kurator eller liknande också, så att ditt val blir väl genomtänkt för dig, än hur du väljer.

*Styrkekramar till dig*
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Zaria skrev:
Anta att jag får barnet (maj/juni)) jag hinner klart med skolan,lever ett år Jewligt snålt

Jag vill bara flagga för att det första året är inte det dyra året. Bebbe kostar i princip bara blöjor. Det är när du ska börja jobba som barnomsorgen kostar, mer kläder osv. Jag skulle vilja påstå att det blir dyrare och dyrare för varje år som går.

Fundera en gång till på om du verkligen vill stå själv med allt ansvar för bebbe, inte ha någon att bytas av och gå upp och trösta liten bebbe på natten eller roa en morgonpigg busunge. Inte dela glädjestunder såväl som sorg med barnets pappa. Inte kunna turas om med hämtning och lämning på dagis osv.
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Hej

Nja,han verkade inte bry sig,han kom hit,ville inte prata om det,la sig på min soffa typ det första och somnade ÖHHH!!
Ville typ bara ha sex,inte prata alls,försökte få han att prata om det men han vara bara trött typ osv

Sen åkte han dagen efter,träffade han på msn sedan,tänkte att jaja vi får la ta det där då,eftersom han tydligen inte kan prata med mig IRL...Nej han ville inte säga nåt då heller,ville att han skulle få säga sitt först för att inte köra över honom...Men det gick inte.

Så jag försklarade typ allt för honom,om min familj,hur det kändes,hur det vart förra gången och att jag skulle må väldigt dåligt över en abort men att jag ville att han skulle få säga sitt,försökte verkligen berätta för honom så han skulle veta precis allt innan han sa något,så inget defintivt alls utan ville bara säga min mening eftersom han inte ville säga sin först...Skrev också att jag inte ville förlora honom hur som helst,och att det sista jag skulle vlija göra var att köra över honom....

Fick bara ett "jag är ledsen" sen var han offline och sen har jag inte fått pratat med honom mer,har försökt men han har vägrat.

Sen har jag pratat med kurator,mina föräldrar,skolan (om upplägg),några nära vänner och kommit fram till att jag ska behålla,för mig känns det rätt,och det kommer att funka,tänkt och övervägt noga om jag är redo för det och ekonomiskt och det ser ut att kunna fungera.

Känner jag killen rätt så kommer han att höra av sig någon gång,men just nu räknar jag med att bli ensamstående,för jag vill inte ta det förgivet heller.

Så att så gick det...tillslut,inte vart något lätt beslut,men nu har jag tänkt,övervägt,funderat,tagit hjälp och sett till att få så mycket som möjligt att fungera,så till sist blev det detta beslutet.Och som sagt det känns mycket rätt,även fast jag fortfarande jobbar på att få killen att engagera sig,men än är sista ordet inte sagt än,om inte för min skull så för barnets,det är det som betyder något.

Its me
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Varför tror folk här att de har rätt att försöka övertala till en abort?Varför kan man inte bara stötta den det gäller utan att försöka moralisera allt?
Att ge stöttande ord hjälper så mkt mer än att skriva "gör du inte abort så rasar ditt liv samman" meningar.
Javisst, det bästa är att ha pappan med sig men som man oxå upptäcker här finns många ensamstående föräldrar å det verkar faktiskt vara vanligare med splittrade familjer än såna som varit gifta å lyckats hålla ett äktenskap till barnen är vuxna å tills man dör.
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Då är det bara att önska dig lycka till :) ! Och att du får bra stöd från din omgivning.
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Lycka till! Eftersom du verkar ha stöd av din omgivning så kommer det säkerligen att gå bra. Pappan till barnet kanske tar sitt "förnuft till fånga" som det så fint heter så småningom.
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

tack,ja det har jag verkligen,har många kompisar med barn och släkt och sånt som bor nära,känns bra att kunna fråga dem om mycket redan nu,är väldigt glad när jag verkligen tog beslutet...

Föresten mandalaki hade du klurat ut vem jag var än?? :)

Skriver med vanligt nick... :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Haha jag vet,fick värsta paniken där,ingen idé att försöka ha koll på fler saker än två här...

men men nu har jag bestämt sig så det spelar ingen roll längre,förr eller senare hade det ju kommit fram endå,fast jag kan erkänna att jag drog till med världens sämsta ursäkt där :o
 
Sv: Avsäga sig faderskapet?

Varför tror folk här att de har rätt att försöka övertala till en abort?Varför kan man inte bara stötta den det gäller utan att försöka moralisera allt?

Nu blir jag faktiskt arg! :mad:

Visst kan jag erkänna att jag är något moraliserande. Det beror på att jag har ideal och jag önskar alla barn och föräldrar en bra start på sitt familjeliv. itsme hade inte bestämt sig när jag svarade/kommenterade det som andra redan hade skrivit.

Klart att det går att vara ensamstående och enastående förälder - klart att det finns urusla förhållanden som fördärvar livet för barnen... Det jag skrev till itsme hade mest att göra med att jag tyckte att hon fortfarande har chansen att få till det som hon vill ha det. Man MÅSTE inte skaffa barn med ansvarslösa killar.

Nu har hon bestämt sig och jag kan bara önska lycka till! :love: :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 080
Senast: QueenLilith
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
4 744
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp