Avsluta en dålig vana.

Jag hejar på dig!

Dricker själv orimliga mängder energidryck i perioder, Celsius och Clean 😍
Men jag vill inte sluta så har inga tips att ge.
 
😱 Loka, ännu bättre? Nejje.
Vill också säga det att jag är ÖVERTYGAD om att antalet människor som häller i sig stora mängder Cola Zero, är fler än de som häller i sig 'energidrycker. På riktigt! Cola Zero måste vara den mest missbrukade drycken på denna planet!

Jag dricker ca 2 liter kallt kranvatten om dagen, jag går ingenstans utan min vattenflaska. Det är den enda drycken som verkligen gör en otörstig. Sen matar jag på med mina RedBull, ffa när jag jobbar. Har lagt av med att dricka dem på min lediga tid, fick dra ner på den konsumtionen när jag inte kunde sova på sju dygn. Nu tillåter jag mig max en stor burk eller två mindre under jobbdygn.

Jag sa inte att det var bra, eller att en dålig vana ska ersättas med en annan. Enbart att det kan vara enklare att sluta med någonting helt om man trappar ner och kanske dessutom bryter av vanan.
 
Jag sa inte att det var bra, eller att en dålig vana ska ersättas med en annan. Enbart att det kan vara enklare att sluta med någonting helt om man trappar ner och kanske dessutom bryter av vanan.
Nej du förslog Loka eller Cola Zero som ersättning för en då ej namngiven energidryck. Det är inte att 'trappa ner' eller bryta vanan.
 
Tycker nog att 'tycker inte om vanligt vatten' inte är ett giltigt argument för att motivera regelbundet bruk av köpevatten. Inte för en vuxen människa år 2019.

Fast det är faktiskt inte särskilt roligt att inte gilla vatten. Jag är en sådan, och har varit hela livet. Det spelar ingen roll hur mycket vatten jag tvingar i mig jag slutar inte ogilla det.

Sedan kan jag hålla med om att det inte är ett legitimt skäl att köpa köpevatten. Jag kör som sagt på att jag blandar ut det med något. Soda Stream är väl en annan lösning om man vill ha kolsyra.
 
Nej du förslog Loka eller Cola Zero som ersättning för en då ej namngiven energidryck. Det är inte att 'trappa ner' eller bryta vanan.

Jag skrev precis såhär:

"Kanske trappa ner till en början? Ersätta med typ Cola Zero eller ännu bättre, Loka? Tänker om det är en svår och inbiten vana så kan det vara svårt att sluta helt tvärt."
 
Jag skrev precis såhär:

"Kanske trappa ner till en början? Ersätta med typ Cola Zero eller ännu bättre, Loka? Tänker om det är en svår och inbiten vana så kan det vara svårt att sluta helt tvärt."
Vilket ju bara innebär att ersätta med annat. Trappa ner på taurin möjligtvis.
 
Vilket ju bara innebär att ersätta med annat. Trappa ner på taurin möjligtvis.

Nej, det innebär att byta ut och trappa ner. Vilket är precis vad jag skriver så jag förstår inte hur det kunnat bli otydligt. Det jag menar är att byta ut för att dels bryta av vanan men kanske också till någonting som är lite bättre än energidryck, och samtidigt trappa ner.
 
Jag har vatten och frukt med mig när jag kör, kör 13mil varje natt och håller mig pigg med det ^_^. Hade med Celsius ett tag men kunde inte somna efter jobbet då och så är det onödigt dyrt :/.

Hade med godis ett tag också men får faktiskt mer energi av att äta en banan än att små äta på godis hela natten.
 
@Unafraid själv har jag ovanan att äta koffeintabletter typ varje dag (inte apotekets på 50mg utan de på 200mg) och tyckte att jag var duktig som fasade ut till en energidricka istället. Sen lyckades jag faktiskt bli helt "ren" när jag var på semester men nu senaste veckan har jag börjat med en koffeintablett när jag vaknar (rätt okej ändå då jag i perioder ätit 6 per dygn eller fler). Har ätit koffeintabletter typ i 15 år..
Ska försöka låta bli dem nu igen men då blir det en energidricka istället som kompensation (vid behov) men en liten sån innehåller innehåller typ bara 85mg koffein så det ju inte ens hälften så mycket som en tablett.
Jobbar natt så det svårt att helt låta bli koffeinet när man inte alltid lyckas sova så bra på dagen.
 
@Unafraid själv har jag ovanan att äta koffeintabletter typ varje dag (inte apotekets på 50mg utan de på 200mg) och tyckte att jag var duktig som fasade ut till en energidricka istället. Sen lyckades jag faktiskt bli helt "ren" när jag var på semester men nu senaste veckan har jag börjat med en koffeintablett när jag vaknar (rätt okej ändå då jag i perioder ätit 6 per dygn eller fler). Har ätit koffeintabletter typ i 15 år..
Ska försöka låta bli dem nu igen men då blir det en energidricka istället som kompensation (vid behov) men en liten sån innehåller innehåller typ bara 85mg koffein så det ju inte ens hälften så mycket som en tablett.
Jobbar natt så det svårt att helt låta bli koffeinet när man inte alltid lyckas sova så bra på dagen.
Oj! Det var rejäla mängder! Kämpa på 😁
 
Äntligen någon mer än jag som föredrar Powerking :D borde också sluta men det är ju så jobbigt...
+ @nightcrawler Åh! Nu googlade jag Powerking! Det är ju den där willys-drickan ju! Den är jättegod! Väldigt lik RedBull i smak! Bättre pris också! Jag handlar 'tunga saker' online som jag får hemburet och tyvärr finns ju inte Powerking med i sortimentet, annars hade jag nog varierat mig med tanke på kostnaden...
 
Häng på mig, från och med imorgon :D

Alltså ett rent förbud kommer nog inte funka, då hamnar jag i ett tvärt-emot-regler-är-till-för-att-brytas-läge likt en trotsig fyraåring på nolltid :angel: Men att minska konsumtionen till ett minimum kan jag nog mäkta med. Typ 2 burkar/vecka skulle jag nog inte gå under på.

.... Hoppas jag :cautious:
 
Alltså ett rent förbud kommer nog inte funka, då hamnar jag i ett tvärt-emot-regler-är-till-för-att-brytas-läge likt en trotsig fyraåring på nolltid :angel: Men att minska konsumtionen till ett minimum kan jag nog mäkta med. Typ 2 burkar/vecka skulle jag nog inte gå under på.

.... Hoppas jag :cautious:
Borde sluta snusa, och bita på naglarna..
Går fan inte!
Men då är ni på en minskning? :D

@pepp , om du går och gör snygga naglar, kan du inte låta bli dom då? Så lyckades jag sluta. :)
 
Jag dricker en energidryck om dagen och har gjort det i många år. Jag har slutat två gånger men varit dum nog att börja om.

Jag vet att det är skit och ska inte drickas. Jag vet att det är snordyrt. Dom smakar inte ens bra och jag mår inte bra av att dricka dom. Men är helt klart beroende.

Jag måste sluta. Nu. Så från och med imorgon ska jag sluta. Jag skriver det här så jag får skämmas om jag misslyckas.

Någon mer som har någon dålig vana som ni ska sluta med och vill hänga på? :D alternativt skälla på mig om jag misslyckas?

Jag har ett undantag: lång bilkörning. Men ska verkligen försöka undvika skiten.

Kan det funka att fasa ut med hjälp av tex svart te eller något hälsokostpreparat som ska vara ngt uppiggande, typ spirulina, chlorella, ashwaganha, ginseng etc?
De är ju inte beroendeframkallande och vad jag förstår inte giftiga för kroppen sas. Och finns ju i kapselform om man tycker det smakar skit om alger etc. :laugh:
 
Kan det funka att fasa ut med hjälp av tex svart te eller något hälsokostpreparat som ska vara ngt uppiggande, typ spirulina, chlorella, ashwaganha, ginseng etc?
De är ju inte beroendeframkallande och vad jag förstår inte giftiga för kroppen sas. Och finns ju i kapselform om man tycker det smakar skit om alger etc. :laugh:
Jag har faktiskt laktrispulver som jag brukar ha i te, det ska också vara uppiggande, så jag får prova det! :up:
 
Jag måste också sluta, fast med redbull. Har på riktigt fått en frätskada på en tand av det, och det kan ju bli på fler. Tänkte först att äh jag skaffar porslinsfasader isåfall. Men nä ska sluta. Har jättefina tänder så måste sluta dricka redbull för mina tänders skull.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 255
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 209
Senast: Grazing
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 868
Senast: Barbabelle
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp