Avsluta en dålig vana.

Jag måste också sluta, fast med redbull. Har på riktigt fått en frätskada på en tand av det, och det kan ju bli på fler. Tänkte först att äh jag skaffar porslinsfasader isåfall. Men nä ska sluta. Har jättefina tänder så måste sluta dricka redbull för mina tänders skull.
Börjar du också imorgon? :D:D
 
Kan det funka att fasa ut med hjälp av tex svart te eller något hälsokostpreparat som ska vara ngt uppiggande, typ spirulina, chlorella, ashwaganha, ginseng etc?
De är ju inte beroendeframkallande och vad jag förstår inte giftiga för kroppen sas. Och finns ju i kapselform om man tycker det smakar skit om alger etc. :laugh:
För mej funkar det inte. Jag är bara ute efter smaken och det söta. Blir inte piggare av dom
 
För mej funkar det inte. Jag är bara ute efter smaken och det söta. Blir inte piggare av dom

Inte jag heller, kan dricka två burkar redbull på kvälle. och sen gå och lägga mig och sova utan problem. Inget jag brukar göra regelbundet men mest för att illustrera att jag inte blir speciellt mycket piggare av de.
 
Jag dricker en energidryck om dagen och har gjort det i många år. Jag har slutat två gånger men varit dum nog att börja om.

Jag vet att det är skit och ska inte drickas. Jag vet att det är snordyrt. Dom smakar inte ens bra och jag mår inte bra av att dricka dom. Men är helt klart beroende.

Jag måste sluta. Nu. Så från och med imorgon ska jag sluta. Jag skriver det här så jag får skämmas om jag misslyckas.

Någon mer som har någon dålig vana som ni ska sluta med och vill hänga på? :D alternativt skälla på mig om jag misslyckas?

Jag har ett undantag: lång bilkörning. Men ska verkligen försöka undvika skiten.
Jag dricker en energidryck om dagen och har gjort det i många år. Jag har slutat två gånger men varit dum nog att börja om.

Jag vet att det är skit och ska inte drickas. Jag vet att det är snordyrt. Dom smakar inte ens bra och jag mår inte bra av att dricka dom. Men är helt klart beroende.

Jag måste sluta. Nu. Så från och med imorgon ska jag sluta. Jag skriver det här så jag får skämmas om jag misslyckas.

Någon mer som har någon dålig vana som ni ska sluta med och vill hänga på? :D alternativt skälla på mig om jag misslyckas?

Jag har ett undantag: lång bilkörning. Men ska verkligen försöka undvika skiten.
Gör eget iste?
 
Kanske ska prova det! Jag är dock inte ute efter något "substitut" egentligen, vanligt vatten eller te duger. Det är mest beroendet jag måste kämpa mot en stund 😊
Det är nog kombinationen koffein och socker (eller är det sötningsmedel i energidryck) som är problemet :D men te är ju billigt och koffein är ju ingen större fara så... om man har en tekokare nära..
 
Jag tog nyligen tag i mitt sockerberoende.

För mig fungerade det att sätta upp en lapp i skafferiet där jag skrev upp varje dag jag var godisfri.
Just det där att få skriva upp EN TILL dag som godisfri var tillräcklig belöning för mig. Kände mig så himla duktig, stolt var jag också för varje dag jag stod emot suget.

Efter två veckor var suget inte alls lika stort utan mer lätthanterligt, nu räcker det med en kopp te med honung för att stilla det :)
 
Det är nog kombinationen koffein och socker (eller är det sötningsmedel i energidryck) som är problemet :D men te är ju billigt och koffein är ju ingen större fara så... om man har en tekokare nära..
"Bara" sötningsmedel i energidryckerna jag dricker, så den biten är lugnt!
Jag tog nyligen tag i mitt sockerberoende.

För mig fungerade det att sätta upp en lapp i skafferiet där jag skrev upp varje dag jag var godisfri.
Just det där att få skriva upp EN TILL dag som godisfri var tillräcklig belöning för mig. Kände mig så himla duktig, stolt var jag också för varje dag jag stod emot suget.

Efter två veckor var suget inte alls lika stort utan mer lätthanterligt, nu räcker det med en kopp te med honung för att stilla det :)
Jag slutade med godis/socker vid jul, det är jävligt några dagar men betydligt enklare än dom här jäkla energidryckerna :cautious:
Men jag borde absolut checka av dagarna!!

Jag fyller 30 den 12e och det vore jäkligt nice att säga att dricka energidryck, det gjorde jag när jag var ung och dum, i 20-års åldern :laugh:
 
Jag trappar ut mitt energidrycksintag ungefär en gång i månaden, men faller lätt dit igen.
(jag håller mig till Burn, Powerking eller möjligen Wolverine, beroende på vad jag får tag i...)
Jag har ett smärre problem med att sluta helt - när jag får migrän så behöver jag skölja ner mina mediciner med helst en Burn, för att få bäst effekt.
Idealet för mig vore att kunna ha ett par Burn stående hemma för just detta behov, men sen i övrigt klara mig på bubblat, lite smaksatt kranvatten (motsvarande smaksatt Loka/Ramlösa ungefär) och koffeintabletter. Men jag har hittills inte lyckats med att låta bli energidrickan som står här hemma och är alldeles för ofta utan när migränen kommer. :arghh:

MVH /Hopplöst fall, 50 år... :laugh:
 
Jamen jag är på! Två Powerking per vecka gäller för mig from idag, det står nämligen en på kylning just nu så lika bra att räkna den i veckans ranson :p

Jag brukar gör så, köper ett gäng en dag i veckan. Är de slut så är de slut, då får jag inte köpa fler förrän veckan efter.
Jag tycker att det är alldeles för gott för att sluta helt men jag behöver ju inte dricka tre per dag, räcker med en typ varannan dag.
Sen har jag en gullig dejt som alltid köper med en av mina favoriter, det får han gärna fortsätta med 😁
 
Jag har lyckats byta ut Pepsi Max mot bubbelvatten med fun light typ. inte heller bra för gårdarna men bättre och billigare än läsk. Jag tror du måste byta ut en ovana till en annan vana.
 
Dricker orimliga mängder Cola-zero.:down: Borde verkligen sluta men nu är det ju GHS i helgen så får göra ett försök på måndag. Ursäkter....
Då är du med från måndag? :D
Men @Unafraid har inte du startat en exakt sådan här tråd för något år sedan :laugh:O_o ?
Jag tror inte det, jag har dock skrivit om det i nyårslöften-trådar.. :laugh: jag har lyckats sluta i alla fall för drygt 1,5 år sen, när jag började uni så tyckte jag att det var en så dålig vana att jag skämdes och inte ville att folk skulle ha det som första intryck av mig :laugh:
 
Jag brukar gör så, köper ett gäng en dag i veckan. Är de slut så är de slut, då får jag inte köpa fler förrän veckan efter.
Jag tycker att det är alldeles för gott för att sluta helt men jag behöver ju inte dricka tre per dag, räcker med en typ varannan dag.
Sen har jag en gullig dejt som alltid köper med en av mina favoriter, det får han gärna fortsätta med 😁

Så gör jag också, oftast. Med 200 m till Willys så händer det att det blir fler rundor ibland, närheten är helt klart en bidragande faktor till mitt ökade intag.

Dejten låter som min sambo! Han brukar vara gullig och köpa hem energidricka (mountain dew cherry ❤️) till mig om jag haft en dålig dag eller bara vill vara gullig och det nöjet vill jag ju inte ta ifrån honom 😋
 
Så gör jag också, oftast. Med 200 m till Willys så händer det att det blir fler rundor ibland, närheten är helt klart en bidragande faktor till mitt ökade intag.

Dejten låter som min sambo! Han brukar vara gullig och köpa hem energidricka (mountain dew cherry ❤) till mig om jag haft en dålig dag eller bara vill vara gullig och det nöjet vill jag ju inte ta ifrån honom 😋

Jag har också nära till affären, dessutom vägrar jag handla med lista vilket istället betyder att jag får handla varje dag istället eftersom jag jämt glömmer något 😂
Brukar stålsätta mig och gå snabbt förbi den magiska hyllan.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 260
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: Grazing
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 876
Senast: Barbabelle
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp