Avsluta en dålig vana.

Jag var tvungen att leta. Jo, jag startade en exakt likadan tråd när jag slutade förra gången!! :laugh::laugh::laugh: jag borde fan skämmas! Och vilket super-minne du har! :D
Jag med tydligen för jag fick kolla datumet för först tyckte jag att det var konstigt för jag hade ju skrivit i den och sen fick jag lov att kolla datumet :angel:
 
Jag som inte klarar energidrycker (äckliga som tusan) men haft ett gravt kaffe-beroende tog mig i kragen när jag räknade på vad en kaffe om dagen kostar om jag slår ut det på ett år. Kändes helt orimligt.
 
Jag har också nära till affären, dessutom vägrar jag handla med lista vilket istället betyder att jag får handla varje dag istället eftersom jag jämt glömmer något 😂
Brukar stålsätta mig och gå snabbt förbi den magiska hyllan.

Hos mig har de mage att ha hela läskhyllan (hälften är ju energidricka) längs med långsidan på butiken som är den naturliga vägen att ta mot kassorna. Ondskefullt :arghh:
 
Kaffe på lokal. Kaffe hemma räknas inte. Nu har jag tre kilometer till en dålig kaffe och 5 till en bra:D

Började fundera där på hur mycket min kaffekonsumtion kostar mig för så dyrt är det ju inte att det går åt knappt ett bryggkaffepaket per vecka :p Men köper man utekaffe blir det såklart dyrare.

Jag dricker nämligen också en hel del kaffe, men bara hemmakaffe. Energidrycker av alla slag klarar jag inte av, alldeles för sliskigt för min smak :D
 
Började fundera där på hur mycket min kaffekonsumtion kostar mig för så dyrt är det ju inte att det går åt knappt ett bryggkaffepaket per vecka :p Men köper man utekaffe blir det såklart dyrare.

Jag dricker nämligen också en hel del kaffe, men bara hemmakaffe. Energidrycker av alla slag klarar jag inte av, alldeles för sliskigt för min smak :D

Ja, om jag skulle dricka en latte a 40kr varje dag på hela året är det ca 14 500kr.
 
Jag har ett problem med socker :meh: Mest läsk. Jag försöker hålla mig till bara en stor flaska på en helg och låta bli dem på vardagarna, men det är kämpigt! :arghh: Jag gillar energidrycker (Burn :love:) också men mina tänder märker så lätt av dem och tar skada av dem (får illningar och kan inte äta något annat :crazy:) så det blir en naturlig konsekvens att jag inte dricker dem så ofta, vilket är ju bra egentligen :laugh:
Jag provade en koffeintablett en gång men det märkte jag inte alls av O_o jag skulle behöva något sånt då jag inte dricker kaffe.
 
Någon mer som har någon dålig vana som ni ska sluta med och vill hänga på? :D alternativt skälla på mig om jag misslyckas?
Jag har snusat, slutade för lite mer än en vecka sedan. Gick bra i en vecka, nu i veckan har jag tagit några för det varit stressigt på jobbet.
När jag inte tagit någon har jag istället käkat massa godis. Sen hjälper det inte att jag har kollegor som vill att jag ska börja igen. 😅

Så det går sådär just nu.
 
Jag dricker en energidryck om dagen och har gjort det i många år. Jag har slutat två gånger men varit dum nog att börja om.

Jag vet att det är skit och ska inte drickas. Jag vet att det är snordyrt. Dom smakar inte ens bra och jag mår inte bra av att dricka dom. Men är helt klart beroende.

Jag måste sluta. Nu. Så från och med imorgon ska jag sluta. Jag skriver det här så jag får skämmas om jag misslyckas.

Någon mer som har någon dålig vana som ni ska sluta med och vill hänga på? :D alternativt skälla på mig om jag misslyckas?

Jag har ett undantag: lång bilkörning. Men ska verkligen försöka undvika skiten.


Har aldrig druckit någon energidryck.
Ska du köra långt finns frukt smoothie som ger energi och det är inte fel att stanna och gå en liten kort vända, dricka vanligt vatten, kaffe och ha med macka och vanlig frukt.

Men antar utmaningen 👍
då jag inte ska äta någon godis annat än på fredag eller lördag. Och slarvat med godis och för mycket och fel käk i några veckor.
 
Har aldrig druckit någon energidryck.
Ska du köra långt finns frukt smoothie som ger energi och det är inte fel att stanna och gå en liten kort vända, dricka vanligt vatten, kaffe och ha med macka och vanlig frukt.

Men antar utmaningen 👍
då jag inte ska äta någon godis annat än på fredag eller lördag. Och slarvat med godis och för mycket och fel käk i några veckor.
Dricker inte kaffe, därav energidryck. Jag har nog egentligen inte problem med substitut, det är bara beroendet jag behöver bli av med. 😊
 
Jag åt ju mycket socker innan, mest i form av godis och kakor och liknande. Äter idag inte alls speciellt mycket sötsaker har heller inte ofta något sug ens.
Däremot vet jag inte hur jag skulle klara av att gå en hel dag utan att dricka kaffe. Men det ser jag inte som något beroende (:cautious:) utan mer en vana och absolut inget jag kommer vänja mig av med.
 
Jag slutade röka två dagar innan nyår. Har varit förvånansvärt enkelt, inte haft minsta sug inte ens när jag haft tuffa dagar på jobbet. Det känns bra.

Sockret däremot... Så svårt! Tror det är svårare eftersom jag egentligen inte vill sluta. Har i alla fall beslutat att måndag-torsdag samt söndag är sockerfria dagar. Fredag ELLER lördag får jag äta något, antingen kaka eller smågodis. Har funkat rätt bra i 3 veckor nu.

Jag brukar tänka att jag sparar ruskiga mängder pengar på det. Bara på rökningen har jag sparat typ 1500 dessa veckor (rökte inte mycket alls men det gör det ju inte nyttigare)
 
Jag dricker en energidryck om dagen och har gjort det i många år. Jag har slutat två gånger men varit dum nog att börja om.

Jag vet att det är skit och ska inte drickas. Jag vet att det är snordyrt. Dom smakar inte ens bra och jag mår inte bra av att dricka dom. Men är helt klart beroende.

Jag måste sluta. Nu. Så från och med imorgon ska jag sluta. Jag skriver det här så jag får skämmas om jag misslyckas.

Någon mer som har någon dålig vana som ni ska sluta med och vill hänga på? :D alternativt skälla på mig om jag misslyckas?

Jag har ett undantag: lång bilkörning. Men ska verkligen försöka undvika skiten.

Jag har varit beroende av energidryck för ett par år sedan. Bestämde mig på en semester att inte dricka en droppe mer. Mådde faktiskt ganska dåligt när jag slutade och var väldigt "trött", att sova mkt var perfekt eftersom det var en "vila upp mig" semester. Bra kost och ngn kaffe då och då fungerar jättebra för mig i nuläget, har aldrig känt ngt sug efter att dricka energidryck igen. Mådde för övrigt inte bra av dem heller, blev yr, fick hjärtklappning osv.
 
Jag funderar på om jag skulle försöka sluta snooza på morgnarna. Men jag kan inte riktigt bestämma mig för om det faktiskt är en dålig vana, och om den i så fall är värd att göra sig av med :laugh:

Det där funderar jag också på med jämna mellanrum! Det vore ju mycket mer tidseffektivt att bara PANG gå upp ur sängen så fort jag vaknar. Men det är samtidigt lite skönt att få vara lite rebellisk och bara "nä jag tänker inte gå upp nu bara för att du säger det, snooooooze :D"
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 358
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Grazing
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 553
Senast: Dorinda
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 075
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp