Avsluta trådprenumeration

Basilika

Trådstartare
Jag saknar en funktion att enkelt avsluta en prenumeration på en tråd. Några har för länge sedan bytt spår eller på annat sätt blivit ointressant för mig.

Jag skulle vilja ha en kolumn bredvid mina prenumerationstrådar på förstasidan i min kontrollpanel där jag bara kan bocka i de jag inte vill prenumerera på längre. Likaså skulle jag vilja ha en Avsluta-funktion i trådverktygsmenyn i själva tråden.

Sv: Avsluta trådprenumeration

Jag använder i princip aldrig prenumerationer själv, så jag fick kolla upp det hela lite. Visst kan jag tänka mig att det inte vore så dumt att ha möjlighet att avsluta en prenumeration i trådverktyget. Jag skall försöka se om det går att lösa på något enkelt sätt, men det kan ta ett tag.

I kontrollpanelen när man går till de trådar man prenumererar på så har i alla fall jag rutor till höger om trådarna, kryssar man i dessa kan man långt ner till höger välja vad man vill göra med dem, exempelvis avsluta prenumeration.

Jag ändrade precis lite på orden där. Tidigare stod det radera prenumeration. Avsluta prenumeration känns mer lättförståeligt.
Jag hoppas att detta underlättar lite.

Jag använder i princip aldrig prenumerationer själv, så jag fick kolla upp det hela lite. Visst kan jag tänka mig att det inte vore så dumt att ha möjlighet att avsluta en prenumeration i trådverktyget. Jag skall försöka se om det går att lösa på något enkelt sätt, men det kan ta ett tag.

I kontrollpanelen när man går till de trådar man prenumererar på så har i alla fall jag rutor till höger om trådarna, kryssar man i dessa kan man långt ner till höger välja vad man vill göra med dem, exempelvis avsluta prenumeration.

Jag ändrade precis lite på orden där. Tidigare stod det radera prenumeration. Avsluta prenumeration känns mer lättförståeligt.
Jag hoppas att detta underlättar lite.

Jättebra!! Det har jag också saknat :) Tack Gunnar!

Bara som ett klargörande, jag har inte lagt till något idag. Vad jag vet har det funnits där länge. Jag ändrade bara lite på vilket ord som användes.

Eftersom jag idag fick en fråga om detta puttar jag upp tråden lite, då det kanske är fler som undrar i samband med att man bytt e-postadress och kanske får en massa prenumerationsmail.

Jag undrar om man inte kan bli av med mejlen utan att behöva avsluta prenumerationen? Får just som du säger massa mejl varje dag från Bukefalos nu när jag ändrade till en mejl jag använder (Eller ja, de kom ju förut också, men då gick jag bara in några gånger om året och raderade några hundra meddelanden åt gången).

Jag har gått in på Kontrollpanel --> Redigera alternativ och under Meddelanden & trådbevakning --> Standardalternativ för trådprenumeration valt "Inget e-postmeddelande". Förut tror jag det stod på "Dagligt e-postmeddelande", men nu har jag alltså ändrat för ett par dagar sedan, men e-posten kommer i alla fall :(

Om du går in på den tråd du prenumererar på och väljer trådverktyg, prenumerera och väljer inget E-postmeddelanden när du väljer om, funkar det inte då tro? :)

Aha, så det är alltså kopplat till vilken inställning jag hade när jag började prenumerera på tråden? :idea:

Jag tror att det är så, jag har iaf valt att ställa in så jag får mail så snart det skrivs något nytt i vissa trådar, fast jag har att jag inte får något som standard. :)

Har ändrat alla mina prenumerationer (hade visst en 800 st :p) till "inget e-postmeddelande" nu, så hoppas det funkar! Tack för hjälpen! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 641
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
49 724
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 198
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 617
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma