Bukefalos 28 år!

Avsparkad benflisa på häst!

B

Blobas

Så släpte man ihop hästarna och allt gick superbra stod där och kollade i allafall i 30 minuter och inget hände.

Dom stod till och med och åt ur samma höhög! Man går in en stund ca 15 minuter och går ut igen för att hämta hästen. Märker att ena bensnöret hänger men tänker inte mycket mera på det går till hästen och går på andra sidan för att sätta fast bensnöret. Då märker jag att snön är full med blod och att från hasen och hela benet neråt är fullt av blod :crazy: :(

Hästen stödjer på benet hela vägen in så jag tänkte ja det är väl bara en reva in i spolspiltan och få bort all blod då jag märker det lilla lilla hålet ca 1 dm från hasen på utsidan. Tar och känner lite och märker att nått sticker ut=( får bort det och märker att det var en benbit :crazy:
Nu har vi 2 som jobbar på strömsholm i stallet så dom kom och tog hand om min häst på bästa tänkbara sätt.
Det kommer självläka OM det inte blir en infektion.
Nu ska jag gå ut och gå med henne 2 gånger om dagen i 12 veckor i ca 30 minuter åt gången sen får vi bara be till han där uppe att allt läker som det ska nu då!
Går allt somdet ska kan jag rida henne till sommaren!
Min snutte häst har så ont nu amn lider med den! :cry:
 
Oj lade in denna i fel kategori såg ja nu ska ju vara under hästvård!
 
NEJ, va tråkigt. Lider med dig. Ush va tråkigt.
Vilka hästar går h*n med?
Står h*n i stallet med gröna boxdörrar eller? Med Kitty o hennes föl?
 
I det röda stallet står den i gick med en skimmel som hette Sam.
En ren olycka så kan hända alla hästar tyvärr vad det min häst som det hände nu :cry:
 
jaha, okej. inte samma stall alltså.
Jo, tyvärr så kan det hända alla hästar. Ush, va tråkigt.
Hoppas h*n blir bra iaf.
 
En liknande sak hände en av våra hästar=( Fast det gick inte hål i huden utan det märktes på rönken istället!
Smällen gjorde att hon fick en inre blödning(blodfylld hasled) och att en liten benbit kom lös. Hon hade ingen god prognos o vi var förberedda på att hon skulle bli utdömd men efter 5 månader var hon halt fri:)
 
Hej på dig, tänk på vad jag sa till dig i stallet. Det finns en anledning till att hon går själv. Ingen tröst men mitt råd är, ta det lugnt om ni skall släppa ihop dem igen. Rosen är duktig på ben så han hjälper dig nog så gott han kan.Till Hanzo jag står uppe i det stallet du nämnde, var det något du undrar över?? :bump:
 
Nej, jag bara undrade. För jag har skött Jarl o Frisco som stog där. I samma stall som Kitty & fölet. Vaddårå? Frågade bara Blobas om det var det stallet så.
 
Jag bara undrade om det var något du funderade över och som jag eventuellt kunde svara på(eftersom jag står där) :rofl:
 
Vet inte vad man ska säga men tacka vare rosén nu så kan jag skritta på henne istället för att gå *superglad*
Fick låna back omn track bandageunderläggen och WOW säger jag bara dom som inte har dom KÖP!!
Svullnaden gick ner på 2 veckor och nu är hon inge halt längre.Ska skritta henne 3 ggr i veckan nu i 1 månad sen får vi se hur det ser ut då!
Trode verkligen att jag skulle bli tvungen å ta bort henne eftersom hon är så gammal så tar det ju längre tid att läka å allt! :(

Nu går hon och ådi tillsammans å dom är dökära i varandra=) :love: :)
 
Hon är på god väg att bli bra..eller hon ÄR bra kan till och med skritta på henne nu 3 ggr i veckna istället för att gå! :)
 
Hittade din tråd här idag. Undrar är din häst helt återställd? Hur har ni gjort har ni släppt ihop dem igen eller går hon med andra? Jag har själv fått mitt gamla ponnysto skadad två gånger av samma häst i hagen snyft...
Är nu "livrädd"att jag ska bli tvungen att släppa ihop dem igen när hon läkt.Vore snällt om du ville tala om hur ni gjorde, samt om ni delade på vetrinärkostnaderna osv
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 612
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 379
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp