Babykläder - märken

Sv: Babykläder - märken

Eskil hade de där byxorna, de är UNDERBARA och räcker långt framåt i storlek. Tror han hade storlek 80 från ½ år till 2½ år - och sen har jag sparat dem som snuttefilt till mig att ta fram när han flyttat ut :p
 
Sv: Babykläder - märken

Grattis till de nyblivna föräldrarna från Bukesmakrådet! ;)

Petruska-namnet är fint - och det är en fördel att heta något som många andra i ens ålder heter: man lär inte bli mobbad för namnet i varje fall! (Så resonerade vänner till oss som döpte sin son till Elias som det året var typ 3:e vanligaste namnet det året, eftersom pappan har ett ovanligt förnamn och blivit tråkad för det). Man kan vända allt till något positivt!

(Och det var samma anledning till att jag inte fick igenom genomljuvliga MOLLIS till Ellen här hemma. Herregud, hon kunde väl inte heta något som bara 2 andra svenskor hette?!)

(Hur många paranteser får man ha?)

Jag hade kört på 60.
 
Sv: Babykläder - märken

Eskil hade de där byxorna, de är UNDERBARA och räcker långt framåt i storlek.

Ah, kul! Ja, jag snuffade lite på dem när de kom, innan jag packade om dem och skickade.

Gåvan är framme och föräldrarna blev jätteförtjusta.

Jag hade kört på 60.

Ja, jag gjorde ju det. Och enligt föräldrarna har han redan, tio dagar gammal, 56 på vissa kläder så det kanske inte blir så länge han kan ha dem:o

De var roliga på den där sajten Minimundus, förresten. Allt var superekologiskt. Juvelen i kronan var ett dockhus med energiprofil! Vindkraftsnurra på taket, sopsortering och medföljande elmoped:rofl:. Och naturligtvis var det tillverkat med tanke bakom: för varje träd som tillverkaren fäller planteras två nya.

Misstänker att det där dockhuset kommer att få Petruska att börja överväga sladdis;):angel:
 
Sv: Babykläder - märken

Misstänker att det där dockhuset kommer att få Petruska att börja överväga sladdis;):angel:

Adrig i livet! Jag skulle under inga omständigheter låta mina barn leka med något så fruktansvärt opedagogiskt som ett dockhus utan urinseparerande toalett!
 
Sv: Babykläder - märken

Det verkar faktiskt inte finnas...

lg_ecohus.jpg


Kommersiell skit:mad:
 
Sv: Babykläder - märken

lg_ecohus.jpg


Kommersiell skit:mad:

Verkligen! I ett sant icke-kommersiellt, miljövänligt liv behöver man inte en massa sopsorteringskärl, för man köper ändå ingenting och kastar ännu mindre!

Sopsortering uppmuntrar verkligen till lyxkonsumtion på ett opedagogiskt vis!
 

Liknande trådar

Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Acto
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
730
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: Trassel12
·
Kläder & Bli fin Om det ens är ett känt märke. Jag har en kavaj jag en gång i tiden köpt second hand som det står "Rapps dam" på. Jag hittar ingenting om...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp