Back on track

Sv: Back on track

Jag har både nättäcket och fleecetäcket, det senaste supreme. Det är gjort i lite kraftigare fleece än tidigare.
Köpte det billigt på Citygross (1500 )
Passformen på fleecetäcket är nog något bättre då jag tycker nät glider tillbaka mycket över bogarna. Men de kanske har gjort om passformen nu.
 
Sv: Back on track

Kan tipsa om att horsemeup just nu har 25 % på allt i sitt sortiment inkl back on track ;)
 
Sv: Back on track

Kanon, tack!:D

Hade tur, hittade ett back on track fleecetäcke begagnat för 500 kr. Dock är det den gamla modellen med en liten lagning vid svanskappan, påverkar det täckets effekt? Får se när det kommer, hoppas det är något att ha:) Sen beställde jag ett sommartäcke supreme för 1900 kr, kändes också som ett kap;)
 
Sv: Back on track

Hur skulle lagningen kunna påverka? Möjligtvis en liten fläck om det är ett hål i welltexet, men knappast märkbart då blodgenomsträmningen ökar under täcket, och blodet knappast upphör att strömma just där welltexet har ett hål ;)
 
Sv: Back on track

Åh vad bra:D Läste nämligen på nätet att back on track förlorade effekten om det var hål/lagat? och om det har blivit felaktigt tvättat?
Jag går på det du har skrivit, det låter bra;)
 
Sv: Back on track

Jag har inte läst nåt om lagning, vart har du fått det ifrån? Kan ju knappast ha så mkt substans, mer än just där hålet är såklart. Men jag har svårt att tro att det är en märkbar försämring på ett helt täcke...

Tvättrådet är en annan sak. Det är ju ett speciellt tyg så det låter mer troligt att det kan bli sämre om man gör fel, precis som alla funktionsmaterial...
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: MiniLi
·
Hästvård Står ju att man ska vänja in back on Track snabbandage, 3-4 timmar och så öka en timme osv. frågan är ju vad som händer om man inte gör...
Svar
11
· Visningar
1 390
Utrustning Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något...
Svar
4
· Visningar
1 408
Senast: Marvin
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 044
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp