Back On Track??

där jag köpte fanns även 30*30 har jag för mig, fast jag kanske hörde fel då?
 
Beställde nyligen deras innetäcken och fick betala 2.500 kr st för dessa, fick faktiskt ett par vaddar till vardera täcke då jag köpte mer än ett, det tackar jag för! Minns dessvärre inte vad jag betalde för vintertäcket men tror det var ungefär samma pris, vet nu att de höjt priset för detta.
 
Jag provade min kompis Back-on-Track paddar på Gabby idag bara för att se vilken storlek jag ska beställa åt henne och jag passade på att tjuvlåna den ena en halvtimme och la den innanför jackan på ryggen nedanför nacken, var så NYFIKEN på att testa hur det skulle kännas (flåt cicci :angel: ;)) och trots att jag då hade en långärmad och en polotröja emellan kände jag snabbt hur det blev varmare och ja.. speciellt.
Även efter jag tog väck padden satt den varma, mjuka känslan kvar där i säkert en kvart :love:
Jag är frälst!
En sån där MÅSTE jag ha till min nacke! :bow:

Så nu ska jag ta och beställa en sådan och sen får jag väl ta av sparpengarna om det inte bli nåt över nästa månad efter jag betalt alla veterinärräkningar :crazy: :angel:
 
Nu kollade jag på hemsidan, och det fanns i storlekarna:
30*40
30*45
30*50
40*40
40*45
40*50, och 40*75
 
ohh nu blev jag väldigt intresserad av det här och har massa frågor :)))

Jag har en häst som har fodergallor på bakbenen, de kommer är han står inne på nätterna.. skulle de minskas/försvinna med hjälp av back on track???

Är back on track ett bra sett att andvända på hästar med lymfangi som inte är "tillräckligt" dåliga för att behandlas med pencilin osv. men som svarar "segt" på behandlingar som liniment och jodopax?


Jag har även en häst som haft stora problem med kroppen, hade under en lång tid en skada och är nu emellanåt väldigt stel i nacken bland annat, är det någon här som har provat täcket, nacktävket? är de bra+
och går det att köpa bara nackgrejen?

o jag har int ehittat nåra priser på hemsidan.. vad kostar paddatrna?? å vad kostar täckena??
 
Stalltäcket kostar ca 2500 kr. Ryggstycket ligger på drygt 600 kr. Utetäcket kostade förr runt 2500 kr men de har vad jag vet höjt priset på det.

Nackvärmaren till hästar går att köpa separat. Köper man fler saker så kan man ibland få rabatt och paketpris.

Ring till närmaste återförsäljare och fråga om priser på de produkter du är intresserad av.
 
Måste fråga om hästen bara har ont i ett fram ben strålbenshälta räcker det då med en och sen att man lindar det andra benet utan bot? :confused:
 
Min häst får skavsår av sina Back on Track.. Någon mer som får det? Eller är det jag som lindar fel på nå sätt?
Vad kan vara fel när dom får skavsår av lindorna?
:confused: :confused: :confused:
 
vet flera i mitt stall som använder de. blandannat en tjej som hade en senskada på sin häst för ett år sen.. hon älskar dem och sen köpte stallägaren ett par till sin häst för att få bort gallor och de funka ju super duper. tror hon skulle köpa fler =)
 
Visst kan du linda ena benet med BoT, men jag tillhör dem som även lindar det andra benet oxå, det behöver dock inte vara med BoT, men varför inte göra det när du ändå har ett par? Man använder ju även BoT i förebyggande syfte, uppvärmning mm. ;)
 
Är det någon som har provat knäskydden?
Är dom klumpiga att ha på sig, tex under ridbyxorna?
Vad kostar dom?
 
Lånar din knapp lite:

Kan man lägga på lindorna över natten direkt eller behöver man vänja hästen med t ex ett par timmar i taget?
 
tycker alla säger olika.
vissa säger att man kan ha dom en hel natt i början, å vissa bara nån timme så att dom vänjer sig.
jag hade iaf mina nåra timmar första gången. sen hade hon dom som vanligt, över natten!
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: MiniLi
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
767
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
765
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 402
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp