Back On Track??

Har jag otur att ha råkat få en falsk kopia eller är jag ett stort undantag bara?

Min kompis kom med en back-on-track linda som jag skulle linda hästen med, men det har inte blivit av (vill inte linda bara ett ben + är redan omständig så det heter duga i stallet, så jag vill inte kräva att alla ska behöva stå och linda av varje morgon).

Fick i alla fall för mig att pröva denna på min brutna arm (bröt högra armen vid armbågen för ca. 3 år sedan och har än idag lite känningar där). Min sambo hjälpte mig att linda runt padden så att den satt runt min arm, hade den i säkerligen 2-3 timmar utan att märka minsta lilla (snarare blev jag jätteöm när jag tog bort den, ungefär som när den varit gipsad, att den blev klen av att ha varit lite orörligare).

Nog måste väl hästlindan fungera även på människor? (det är väl samma keramik!).

Mycket knepigt tycker jag i alla fall, eftersom alla här verkar vara SÅÅÅÅ positiva. :confused: Kan det ha varit en kopia eller är det något knepigt med min kropp?
 
Jag har inte vågat chansa, så jag har vant honom bit by bit så att säga. Började med nån timma, sen några och till slut nån natt.
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: MiniLi
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
767
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
765
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 402
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp