Bukefalos 28 år!

Backstage på djurpark!

L

Liquid Diamond

Igår eftermiddag efter stängning fick jag och min pojkvän följa med en bekant som jobbar på en Djurpark och titta på djuren. Det var underbart för en djurälskare som jag! :love:

Hade förståss kameran med mig!


Favoriten! En 16 år gammal Vit Tigerhane
40a9473e.jpg



En dag gammal Lamaunge
DSCN0004.jpg



Stor äldre Brunbjörnhane
f92d04c1.jpg



Underbara djur! :love:
 
Sv: Backstage på djurpark!

Vilken djurpark var det? Väldigt söta djur...
 
Sv: Backstage på djurpark!

mm, det är det jag också tror. men jag tyckte inte att jag kände igen det.
 
Sv: Backstage på djurpark!

Det här var i Junsele som ligger i Jämtland (tror jag)
 
Sv: Backstage på djurpark!

fin tiger!
är det en stor djurpark eller??
har inte hört talas om den....
 
Sv: Backstage på djurpark!

Nästan rätt, Ångermanland.

När jag gick min utbildning till djurvårdare var jag på praktik på Junsele djurpark flera gånger. Allra härligast var när vi som praktiserade på kvällarna hade hela djurparken för oss själva. Djuren är mycket lugnare och mycket mer oskygga.

Den STORA äldre björnhannen antar jag är Loke (om han lever än) enligt han som vi hade som handledare så är han Europas största björnhane i fångenskap. Var inne i björnidet och matade honom en dag och då fick djurskötaren honom att ställa sig på bakbenen aldeles invid gallret. MÄKTIGT säger jag bara...

Jenny
 
Sv: Backstage på djurpark!

*Lite kuriosa*

När jag var liten räddade pappa en älgkalv vars mamma dem visste hade blivit överkörd. Den älgkalven hamnade så småningom på junsele djurpark. Har dessutom varit med och döpt björnungar där för en massa år sedan. Vi vann en klassresa dit
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 513
Senast: Mabuse
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 737
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 093
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp