Bukefalos 28 år!

Badhuskompetens

Sv: Badhuskompetens

Låter som i omklädningsrum och dusch på mitt gym då. :-)
Fast förra veckan kom det fram en tjej och började prata som en tok och visade sin duschcreme som var helt förfärlig. Jag höll på att dö, men efteråt tänkte jag att det var skönt att det fanns folk som var liiiite tokigare än jag. ;)

Får se. På Torsdag tror jag det får bli. Det är väl i morgon det?
 
Sv: Badhuskompetens

Åja är man tillräckligt ung så är det mesta tillåtet eller hur? :)

och till er alla: Jag LOVAR att inte fila fötterna och raka mig! På heder och samvete. Och jag ska gå och bada.

Tusen tack för alla svar och härliga kommentarer. Jag trodde inte jag skulle få nåt, att det kanske var dumt att posta och så, också titta: tre sidor! :D Känner någon form av absurd stolthet?
 
Sv: Badhuskompetens

Men hallå där.. jag försökte bara skämta till det lite! ;) Vi hade nog extrem otur med vår upplevelse när vi var där.
 
Sv: Badhuskompetens

Visst, men nånstans så får folk faktiskt acceptera andra också. Om jag inte skitar ner med mitt fotfilande, inte kastar upp fötter i ansiktet på folk när jag gör det och sköter det allmänt så diskret och snyggt som möjligt så tycker jag att folk kan titta på något annat om de inte gillar det.

Att folk gör olika, ser olika ut, torkar sig på sätt som jag inte gillar - det är faktiskt inte ett problem. Lite tolerans får man faktiskt plocka fram om man ska nyttja allmänna utrymmen. Givetvis från min sida också, men nånstans måste det faktiskt gå att nyttja även badhuset för att sköta sin hygien.
 
Sv: Badhuskompetens

Kl*

Eftersom jag hatar att ta på mig en baddräkt efter jag duschat, brukar jag duscha hemma först med tvål osv sen duscha med baddräkt på badhuset.

Man kan väl göra som man vill men tycker man ska försöka tvätta sig lite så det är fräscht som möjligt för alla som badar. Tror inte man behöver ta smycken men jag gör det iaf. Tycker inte det är fräscht att bada med smycken :p

Och jag hade inte tagit med mig värdesaker iheller för på "mitt" badhus har det varit inbrott flera gr i omklädningsskåpen.
 
Sv: Badhuskompetens

Din hygien sköter du väl hemma? Duscharna i simhallen är ju till för att vattnet i bassängen ska hållas rent och för att du ska kunna skölja av dog kloret. Inte för att du ska sköta din hygien.
 
Sv: Badhuskompetens

Kl*

Eftersom jag hatar att ta på mig en baddräkt efter jag duschat, brukar jag duscha hemma först med tvål osv sen duscha med baddräkt på badhuset.

Man kan väl göra som man vill men tycker man ska försöka tvätta sig lite så det är fräscht som möjligt för alla som badar.

Göra som man vill kan man ju inte. Det kan väl inte bara vara mitt badhus som har regler? Den första är: Duscha alltid utan badkläder före du går i bassängen
 
Sv: Badhuskompetens

Precis så!

Man tvättar sig innan för att skita ner vattnet mindre och man gör det efteråt för att göra sig ren från kloret. Hygienen sköter man i sin ensamhet eller framför ögonen på någon som vill se det, man tvingar inte på sin omgivning sitt ansande av sin kropp.
 
Sv: Badhuskompetens

Faktiskt så kom de allmänna badhusen till delvis just för att folk skulle kunna sköta sin hygien....

Och jo, jag sköter den till 99% hemma. MEN jag filar ibland fötterna på badhuset. Och så länge inget förbud mot dylikt kommer upp så kommer jag att fortsätta göra det.

Förhoppningsvis på ett sätt som inte stör andra mer än nödvändigt. Så skjut mig....
 
Sv: Badhuskompetens

Göra som man vill kan man ju inte. Det kan väl inte bara vara mitt badhus som har regler? Den första är: Duscha alltid utan badkläder före du går i bassängen


Var kanske otydlig men jag menar att jag tycker man kan tvätta sig med eller utan baddräkt. Bryr mig inte om man har duschat hemma innan eller ej+ det är alltid starkt klorat vid badhuset för att hålla hygien väl i bassängerna.
 
Sv: Badhuskompetens

Göra som man vill kan man ju inte. Det kan väl inte bara vara mitt badhus som har regler? Den första är: Duscha alltid utan badkläder före du går i bassängen

Samma på badhuset här. De har plussat med en stor skylt med en människa på där de har ringat in alla områden du ska tvätta av extra noga.
 
Sv: Badhuskompetens

Var kanske otydlig men jag menar att jag tycker man kan tvätta sig med eller utan baddräkt. Bryr mig inte om man har duschat hemma innan eller ej+ det är alltid starkt klorat vid badhuset för att hålla hygien väl i bassängerna.

Men ju renare folk är, ju mindre skit hamna i bassängerna och ju mindre klor behöver de använde. De vill inte ösa i hur mycket klor som helst utan man vill använda så lite som möjligt.
 
Sv: Badhuskompetens

Var kanske otydlig men jag menar att jag tycker man kan tvätta sig med eller utan baddräkt. Bryr mig inte om man har duschat hemma innan eller ej+ det är alltid starkt klorat vid badhuset för att hålla hygien väl i bassängerna.

Du var inte otydlig. Men vad du tycker slår ju inte badhusets regler. Jag kan inte köra 90 på 50-väg för att jag tycker att jag kan göra det.

Om ditt badhus har samma regler som t ex mitt och Sols så gör du alltså fel när du duschar med baddräkt.
 
Sv: Badhuskompetens

Du var inte otydlig. Men vad du tycker slår ju inte badhusets regler. Jag kan inte köra 90 på 50-väg för att jag tycker att jag kan göra det.

Om ditt badhus har samma regler som t ex mitt och Sols så gör du alltså fel när du duschar med baddräkt.


Bra. Vad hemsk jag är som inte följer badhusreglerna ;) Kan, kan du.
Dom som vill följa alla regler till punkt och pricka får gärna göra det så gör jag som jag själv vill :)
 
Sv: Badhuskompetens

- Torka gärna inte skrevet genom att grabba dag i varsin ända av handduken och dra fram och tillbaka mellan benen. Det ser inte så trevligt ut.
Åh, det där såg jag flera damer göra på Yasuragi Hasseludden. Jag blev lite lätt förvånad över hur avslappnade de var.
 
Sv: Badhuskompetens

Kl

Lite hygienfakta avseende badhus och varför man ska duscha och helst inte fila fötter och annat där..

Att det samlas kilovis med hår, hud, smuts och bakterier i vattnet om man inte duschar ordentligt innan bad har branschtidningen Badmästaren räknat ut. Konsekvenserna blir, förutom äckelfaktorn, att vattenkvaliteten sänks. Och för att döda bakterierna måste man pumpa in ännu mer klor.

Vad är det som innehåller cirka 1,5 kilo hår och hudavlagringar, 10 liter svett, urin och saliv samt 750000 miljarder bakterier?

Rätt svar: en simhallsbassäng efter att 500 personer badat

Mycket av det snusket är ju tack vare er som inte vill följa reglerna..


På "mitt" badhus så finns reglerna (enligt alla lappar som sitter uppsatta här och där) för ordentlig tvagning både för hygien och för att bassängens reningsanläggning och filter inte ska korka igen hela tiden av allt snusk.

Jag gillar att bada, gör det ofta och gärna då jag tycker att simning är ett effektivt och skonsamt sätt att träna kroppen på, samt att det är avkopplande helt enkelt, men jag stör mig en hel del på de som inte kan följa reglerna. Det försämrar ju för alla att det behöver pumpas in mer klor hela tiden för att ta död på alla bakterier..

Om alla följer de regler som finns så får vi alltså mindre snusk i bassängen, mindre klor i vattnet och en mer hygienisk upplevelse. Win win liksom

Till ts; bli inte avskräckt utan simma på du, men tvätta dig ordentligt före (och efter) ;)
 
Sv: Badhuskompetens

Jag bryr mig inte det minsta om hur du gör på badhuset. Det som bekymrar mig är att du inte är såpass samhällsorienterad att du förstår hur ens eget tyckande förhåller sig till gemensamma regler.
 
Sv: Badhuskompetens

Om du inte bryr dig varför ens kommentera det då?
Gör du som du vill(följa alla regler) så gör jag som jag vill.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 409
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 049
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Smoothi
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 207
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Tvillingdräktighet
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp