Ja det flygs dit. Vi i Malmö håller på att lobba starkt för att vi ska få åka tåg till Stockholm nästa årVad ska @Kakis göra åt det?#skuldbeläggaföretagsledningbyproxy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det flygs dit. Vi i Malmö håller på att lobba starkt för att vi ska få åka tåg till Stockholm nästa årVad ska @Kakis göra åt det?#skuldbeläggaföretagsledningbyproxy
Nej det är därför vi är i Barcelona eller Stockholm, då flygs inte de 600 resp 500 som jobbar där.Flyger ett företag 2000 anställda till Barcelona? Jag gissar helt fräckt att det flygs alltså![]()
Det betvivlar jag inte att de är. Just det bidrar dock inte alls till att ta udden av den ordentlighet som just i Lund har en tendens att bli mig lite övermäktig.Fast de är väldigt hållbara, i två bemärkelser: Mitt ena par fjällräven byxor, inköpta i slutet på 1990-talet, är fortfarande i användning, och (nästan) hela. Fickornas kanter är lite fransiga, och så har det elastiska nere vid tryckknapparna där man drar år runt (lundhags-)kängorna blivit mindre elastiskt. Då används dessa byxor nästan dagligen under delar av året, och har alltså använts så under 20-års tid! Byxorna funkar både till vandring i skog och mark, till skidåkning, vid jakt, och som bra byxor med mycket fickor när man kör häst i skogen...
Snacka om miljövänligt! Och inte dyrt alls, om man slår ut inköpskostnaden på 20 år, snarare än på en säsong...
Exakt samma modell finns att köpa nu också.
När fransarna vid fickorna började komma för ett par år sedan, köpte jag ett par exakt likadana igen...
Jag räknar med att ha dem ungefär lika länge...
Ja, det var verkligen inte min mening att utveckla mig ang din arbetsgivare.Ja det flygs dit. Vi i Malmö håller på att lobba starkt för att vi ska få åka tåg till Stockholm nästa årOch om man vill diskutera mitt företags konferens mer är man välkommen att starta en egen tråd om det
![]()
Om #nobodyshame gällde hundraprocentigt så hade det väl inte spelat någon roll huruvida du ser rätt bra ut för din ålder för att du ska kunna vara trygg med dig själv?Jag kör stenhårt på #nobodyshame och badar glatt och visar mig i badkläder där det är tillfälle, spelar ingen roll om det är kollegor eller andra människor. Min mage får dallra bäst den vill och celluliterna skäms jag inte heller över. Jag vet att jag ser rätt så bra ut för min ålder så jag är trygg med mig själv.
Nej det är inte ditt problem.Uppdatering.
Jag badade inte men eftersom det inte fanns något annat alternativ än att hänga ensam på rummet och en stor del av poängen var att vi skulle umgås så drog jag en morgonrock över kläderna och följde med in på spat/badet. Sen satt jag där ensam i en solstol och drack en cider medan alla kollegor umgicks och pratade i en bubbelpool en bit bort.
Kan tycka så här i efterhand att bad som social aktivitet inte är så lyckat när det är så skev könsfördelning och att man kanske borde tänka på det till nästa gång.
Eller är det "mitt problem" som inte ville krypa ner i bubbelkoppen med 10 manliga kollegor?
Nej. Det är sannerligen inte ditt problem.Uppdatering.
Jag badade inte men eftersom det inte fanns något annat alternativ än att hänga ensam på rummet och en stor del av poängen var att vi skulle umgås så drog jag en morgonrock över kläderna och följde med in på spat/badet. Sen satt jag där ensam i en solstol och drack en cider medan alla kollegor umgicks och pratade i en bubbelpool en bit bort.
Kan tycka så här i efterhand att bad som social aktivitet inte är så lyckat när det är så skev könsfördelning och att man kanske borde tänka på det till nästa gång.
Eller är det "mitt problem" som inte ville krypa ner i bubbelkoppen med 10 manliga kollegor?
Det är inte ditt problem. Noterade kollegorna att aktiviteten inte blev lyckad?Uppdatering.
Det är inte ditt problem. Noterade kollegorna att aktiviteten inte blev lyckad?
Mvh,
Lady_S
Nej de verkar inte ha förstått alls.Jag vet inte, det var ingen som sa nåt. Men jag tog upp det med ett par av dom idag att det inte kändes så lyckat med badklädesaktivitet, egentligen inte i en arbetsgrupp öht men framför allt inte när vi har så fruktansvärt skev könsfördelning som vi har. Vet inte om dom fullt ut förstod problemet för dom nämnde att alla kvinnor inte skulle ha ett problem med det och att det även finns män som skulle tycka det var obekvämt. Känns ibland som att man helst vill blunda för könsfrågan.
Uppdatering.