Bukefalos 28 år!

Badminton!

85 blev 35... Tycker ni det var för svårt..?

Var ju på plats och jag får nog säja njäe, både och. Det var en olycklig kombination av en mkt svår bana och ett jobbigt underlag.

Hade vädret (underlaget) varit som i fjol så hade vi haft många fler felfria och fullföljande. Det var blött och marken på Badminton är lermark. Det blev inte tungt som så men leran blev väldigt seg och klistrig, den sög fast en och byggde på på skorna så mina stövlar vägde minst ett kilo mer än vanlig per styck... Detta sök musten av hästarna och det var väldigt tydligt att det var fullblod och hästar med mkt blod och lättare byggda (med några undantag) som hade piggast ben i mål.

Sen var banan svår(!) och lämnade inte utrymme för ryttarmisstag. Med tanke på underlaget så hade jag nog tyckt att det varit en bra ide att skippa en av spetsarna i huntsman's close (de var enorma) och att kanske bara ha ett av hindren ner i mirage pond för det var väldigt många hinder på en kort intensiv sträcka där.

Väldigt många av de som inte fullföljde hade ett stopp/förbispringning och valde sedan att utgå, även tidigt i banan. Några av de stora namnen hade väldigt "enkla"oturliga och förargliga avfallningar, tex Mark Todds häst snubblade innan hindret i shouguns hollow och vägrade varpå Mark satte sig på hindret, Fox-Pitts häst snubblade till i landningen efter en stor men enkel buskoxer och tippade av honom.

Minst två av de uteslutna (inkl Ludwig) hade fortsatt efter en missad flagga och en hade hoppat ett alternativ felaktigt och alla uteslöts när de kommit i mål.

Johan Lundins runda var fantastisk och de fick allt att se lätt ut!
 
@Lady_D Men hur mkt av Johans runda kunde du se? Vi såg bara 2 st hinder på sändningen. Vad jag minns så snubblade inte Todds häst men han skulle ju rida av den 2 meter från hindret vilket den tackade nej till.
 
Såg från shouguns hollow tom swindon... mound (dvs vicharage vee området), dock inte nya vattnet eftersom där var träd emellan, kommentarerna på radio badminton om resten var enbart possitiva.
Ah ok, såg Todds fadäs bara på avstånd och fick en målade beskrivning via radion
 
Kan bara hålla med Lady_D i allt hon skriver.
32 som fullföljde av 77 startandes säger väl en del om denna nya banan och det sugande underlaget.
Jag såg själv Mark Todd nästa simma i vattenhindret i ett blåsigt och kallt Badminton.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
13 905
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 520
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
468
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 949
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp