Bärbar dator hänger sig...

malumbub

Trådstartare
...vad gör man då?

När den inte reagerar på några som helst knappar, på att man försöker starta en skiva och musen (via usb) får ingen ström - vad gör man då?

Finns det nåt annat att göra förutom att koppla ur batteriet?

Den enda skada jag ser hittills är att min dator trodde det var November 2004...men jag lär väl hitta fler fel...?

Men vad gör man?
På en stationär kan man ju ofta trycka på en knapp på baksidan eller i värsta fall stänga av strömmen, utan att det händer så värst mkt...
Men en bärbar...?
 
Sv: Bärbar dator hänger sig...

Håll inne on/off-knappen i 7 sekunder (eller hur lång tid det nu är.) Hjälper inte det så är det bara att bryta strömmen ja, vilket kan orsaka samma sorts problem på både stationära och bärbara. (Dataförluster...)
 
Sv: Bärbar dator hänger sig...

...vad gör man då?

När den inte reagerar på några som helst knappar, på att man försöker starta en skiva och musen (via usb) får ingen ström - vad gör man då?

Finns det nåt annat att göra förutom att koppla ur batteriet?

Den enda skada jag ser hittills är att min dator trodde det var November 2004...men jag lär väl hitta fler fel...?

Men vad gör man?
På en stationär kan man ju ofta trycka på en knapp på baksidan eller i värsta fall stänga av strömmen, utan att det händer så värst mkt...
Men en bärbar...?


lossa batteriet om annat inte funkar.. :D
 
Sv: Bärbar dator hänger sig...

Jag höll knappen intryckt flera gånger i upp till 30 sekunder... :s

Och hittills verkar det bara vara datumet som ändrades. Skönt nog.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
IT & mobiler Min dator har kraschat!! :eek: ... Fick en ny laptop, Lenovo modell dyrare, av pappa strax efter jul, i början av januari nu 2019. Allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 792
Senast: Hejsan.
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
627
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 648
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp