Bukefalos 28 år!

Bäst i test (ulvlek)

Heffaklumpen röstar på Niyama för att hon inte verkade ha läst hela mitt inlägg, där jag direkt efter att jag nämnde jackfickan även nämnde att någon annan ficka stor nog för hela mobilen funkar lika bra. Lite misstäkt tycker jag ändå det är att utesluta delar av infon, typ kanske för att man är fullt upptagen med att konversera i lyan? :cautious:


Sorry, har tyvärr inte hjärnkapacitet för att komma på något bättre ikväll
I tidsnöd så:
Niyama röstar på heffaklumpen
Då heffa t.o.m fick straff av LL pga sitt svar så kan det ju inte vara skumt att jag frågar om hon ska ha jackan på?
 
DL 1 - 21:30
14:45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

Blacksmithfarm 4
Harrysen 2
Hedinn 1
bollen__ 1
Ceta 1
Kilauea 1
cirkus 1
fio 1
Niyama 1
heffaklumpen 1
 
Lite skumt ändå detta vadå fel årstid för hästtäcke? De används ju inte på sommaren (får jag hoppas ) så fel årstid kanske är någon form av vinkning -oklart hur -men jag reagerade på den + att även ceta hade det som förslag om det inte fanns något skåp. Dock skrev ceta att hon skulle ta ett täcke som inte användes så mycket.
Här finns det också en möjlighet att det vinkas till Hedinn från ceta
Ser också att jag inte är ensam om den funderingen 😅

Sedan reagerar jag lite på fio som säger att hon tar tavlan eftersom ingen gömt något där än.
Sedan kommer Niyama med att hon gömmer sin bakom grejerna som hänger på väggen.
Slump ? Eller en vink? I så fall borde ju fio vara ulv och niyama fårulv

Så därför :
Qitis röstar på fio
Det finns väl massor av olika säsongstäcken? Ett supertjockt vintertäcke används knappast nu när vårsolen värmer. Sommartid används flug- och eksemtäcken. Så jo, det finns ”fel” årstid för vissa täcken. ;)
 
Jaha, betyder detta att vi i trådens uppdateringar inte får veta vem som dör i denna leken heller då? O_o

Edit to add: Jo, jag vet att det kan gå att dra en del slutsatser utifrån röstlistan, men att få det bekräftat från LL är lite av en annan sak :p
 
Haha, gick ni på den? :rofl::D

UPPDATERING!

Efter att alla gjort sig av med sina mobiltelefoner (motvilligt i vissa fall) känner sig flera av deltagarna nu ganska nakna. Faktiskt så nakna att det känns som en nakenchock för vissa.

@Blacksmithfarm är den som lider allra mest. Fruktansvärt utan telefonen. Faktiskt så att det känns som om hon är naken på riktigt. Men det här går ju inte! Nejnejnej! Paniken är total. BSF rusar till programledarna och bekänner sina synder. De stirrar på henne.

Artline: Men öh… du är faktiskt inte naken.

Myrten: Näääää… du har kläder på dig. (Googlar diskret på sin telefon efter något nummer att ringaO_o.)

Artline: Ja, en fårpäls. Rätt snygg!

Hon stryker uppskattande över pälsen för att lugna BSF – så fin, svart fårpäls. Svart? Öh, vänta nu! Jasså! En agent från annan TV-kanal? Ett svart får!

BSF befanns vara svart får och diskades illa kvickt från tävlingen. Mobilen behåller vi som bevis.

Natt-DL kl 10. Men alldeles strax kommer vi att kalla två spelare till utmaningsduell då fina priser finns att vinna!


 
Haha, gick ni på den? :rofl::D

UPPDATERING!

Efter att alla gjort sig av med sina mobiltelefoner (motvilligt i vissa fall) känner sig flera av deltagarna nu ganska nakna. Faktiskt så nakna att det känns som en nakenchock för vissa.

@Blacksmithfarm är den som lider allra mest. Fruktansvärt utan telefonen. Faktiskt så att det känns som om hon är naken på riktigt. Men det här går ju inte! Nejnejnej! Paniken är total. BSF rusar till programledarna och bekänner sina synder. De stirrar på henne.

Artline: Men öh… du är faktiskt inte naken.

Myrten: Näääää… du har kläder på dig. (Googlar diskret på sin telefon efter något nummer att ringaO_o.)

Artline: Ja, en fårpäls. Rätt snygg!

Hon stryker uppskattande över pälsen för att lugna BSF – så fin, svart fårpäls. Svart? Öh, vänta nu! Jasså! En agent från annan TV-kanal? Ett svart får!

BSF befanns vara svart får och diskades illa kvickt från tävlingen. Mobilen behåller vi som bevis.

Natt-DL kl 10. Men alldeles strax kommer vi att kalla två spelare till utmaningsduell då fina priser finns att vinna!
MEH! Både diskad och av med telefonen!? :eek:
 
PRISTÄVLING - REGLER

Reglerna beskrivs i lekstarten. Priserna är följande (om jag nu räknat rätt i specialrollerna):

Käk
Sia enligt lekens regler
Spioninfo
Beskydd
En extra röst
Självmordsbombning
Möjlighet att höra ulvarna tala

Duelldeltagarna är hemliga. De får inte yppa att de varit i duell. Urvalsreglerna finns i lekstarten.

Segraren i duellen väljer själv sitt pris. Men det kan bara väljas en gång. Om en duellsegrare väljer ett pris som redan är taget blir hen utan.
 
Då tänker jag försöka läsa ikapp och som tur är så är det inte jättemycket.
Många hakade på min teori om att någon vinkat till en ulv och det är minst sagt intressant att den som rök var fåret - inte den som blev vinkad TILL, så då är ju frågan om BSFs röst på samma som Kil röstade på strax innan är en vinkning? En annan tanke så här är Heffa och Niyama som röstar på varandra, kan det vara tvillingarna?
 
Då tänker jag försöka läsa ikapp och som tur är så är det inte jättemycket.
Många hakade på min teori om att någon vinkat till en ulv och det är minst sagt intressant att den som rök var fåret - inte den som blev vinkad TILL, så då är ju frågan om BSFs röst på samma som Kil röstade på strax innan är en vinkning? En annan tanke så här är Heffa och Niyama som röstar på varandra, kan det vara tvillingarna?
Vad skulle tvillingarna vinna på att rösta på samma? :)
 
Vad skulle tvillingarna vinna på att rösta på samma? :)
Förstår inte heller riktigt.
Nog för att onda kanske vill visa sig för ulvarna för att inte bli käk, men tvillingarna spelar ju för olika lag. Snarare skulle de väl försöka rösta ut varandra och bli vanlig bybo om andra tvillingen dör (för det är så jag tolkar det).
 
Vad skulle tvillingarna vinna på att rösta på samma? :)
De skulle ju få spioninfo om båda lever har jag för mig ?
Och då skulle båda gå bättre inblick i vilka som spelar för deras respektive lag ? Är iaf en tanke jag har. Just nu känner de bara till varandra och med infon de börja sortera ut flera som antingen onda eller goda.
 
De skulle ju få spioninfo om båda lever har jag för mig ?
Och då skulle båda gå bättre inblick i vilka som spelar för deras respektive lag ? Är iaf en tanke jag har. Just nu känner de bara till varandra och med infon de börja sortera ut flera som antingen onda eller goda.
Jag tänker att båda alltså vill leva iaf ett dygn innan de börjar attackera varandra
 
Vad skulle tvillingarna vinna på att rösta på samma? :)

Förstår inte heller riktigt.
Nog för att onda kanske vill visa sig för ulvarna för att inte bli käk, men tvillingarna spelar ju för olika lag. Snarare skulle de väl försöka rösta ut varandra och bli vanlig bybo om andra tvillingen dör (för det är så jag tolkar det).
De cirkus tar upp röstade ju på varandra, inte på samma?
 
Förstår inte heller riktigt.
Nog för att onda kanske vill visa sig för ulvarna för att inte bli käk, men tvillingarna spelar ju för olika lag. Snarare skulle de väl försöka rösta ut varandra och bli vanlig bybo om andra tvillingen dör (för det är så jag tolkar det).
Fast det var väl det cirkus också anförde ang niyama och Heffa ? Att de skulle kunna vara tvillingarna då de röstade på varandra ?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 674
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 593
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
2 297
Senast: fio
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 314
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp