Bukefalos 28 år!

Bästa betesgräset till islandshäst?

Panda

Trådstartare
Jag har nu fått tillgång till en plätt mark som behöver odlas upp för bete till islandshästar. Det är lergjord delvis lite blött på ena kanten (höst-vår, torkar upp på sommaren). Har tidigare använts till kor som vinterhage och då blivit väldigt söndertrampat så i daxläget växer inte mycket där. Vad är bästa blandningen att använda? Och var köper mad det?
 
Sv: Bästa betesgräset till islandshäst?

På Granngårn finns betesblandning att köpa i fröform, det är lite mer härdig för att klara slitage från hovar. Vi har sått i med detta i våra hagar, och den ger ett bra gräs med tåliga rötter samt rätt sådd så tar den även kål på en del ogräs också.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 572
Senast: Hoppsin
·
Foder & Strö Jag behöver massor med tips och råd. Det är så här att mitt liv ändrats en del under sommaren och nu när hösten närmar sig kommer...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 664
Lantbruksdjur Nästa år tänker jag skaffa mig två grisar, dels ska de få böka upp blivande köksträdgården, dels ska de på hösten få fylla min frys...
2
Svar
29
· Visningar
11 514
Senast: KungTulle
·
Ekonomi & Juridik Nu efter tredjeskörden kommer vi att få tillbaka en del av den vall vi har utarrenderad. Det blir lite drygt 5 ha som vi nu funderar på...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: Nelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp