Bästa internationella nyhetssiter?

Leoni

Trådstartare
Vilka är bra, vilka är gratis och vilka är kanke inte gratis men definitivt värda pengarna? Helst polistiskt obundet
Är intresserad av världhändelser, gärna med djupdykningar - men inte skvaller och populärkultur.
Läser på engelska eller tyska. Vad har ni för tips? :-)
 
Som @_Taggis_ säger är det svårt att hitta någon som är på riktigt politiskt obunden men BBC vore väl kanske det bästa alternativet då eftersom de ju, precis som SVT, är statliga och "ska" vara neutrala. Gäller det dessutom globala nyheter, istället för inrikesnyheter för UK, blir de snäppet mer tillförlitliga.

The Guardian drar ganska långt åt vänster, men jag brukar kika in där också emellanåt. Dels för att de ligger närmare mina egna politiska åsikter och dels för att jag inbillar mig att det väger upp rätt bra om man tänker att BBC fläckas av sittande regering (vilket de garanterat gör, oavsett vad de säger själva) som ju drar rejält åt höger.

The Independent ligger väl kanske någonstans mittemellan de två, drar åt vänster men är främst centre-left. Dock ägs den delvis av en ryss med lite tvivelaktig bakgrund (hans pappa var KGB-agent, till exempel) så det bör man vara medveten om.

Channel 4 och ITV är bra i det att de inte har något med det statliga att göra och de ägs inte heller av företag utan av stiftelser, så på sätt och vis är det nog mitt bästa tips tror jag!
 
Guardian är suverän (inte bara för att de är riktig kvalitet utan också för att det är gratis). De har en hel del artiklar om Sverige dessutom. BBC, MSNBC, USA Today, Politico, Al Jaazera, Haaretz. Jerusalem Post har tyvärr blivit regeringens lyd hund och jag rekommenderar inte att läsa kommentarerna om man inte vill tappa all tro på mänskligheten. The Hill (amerikansk). Bloggar, Jezebel och en liten blogg som heter Joe My God, egentligen lgbtq+ men har en massa bra länkar. New York Times har några gratisartiklar i månaden så man måste välja noggrant vad man vill läsa.

Jag har säkert glömt några.

Edit: CNN är också hyfsad och även Times och Newsweek även om de gått ner sig.
 
Guardian är suverän (inte bara för att de är riktig kvalitet utan också för att det är gratis). De har en hel del artiklar om Sverige dessutom. BBC, MSNBC, USA Today, Politico, Al Jaazera, Haaretz. Jerusalem Post har tyvärr blivit regeringens lyd hund och jag rekommenderar inte att läsa kommentarerna om man inte vill tappa all tro på mänskligheten. The Hill (amerikansk). Bloggar, Jezebel och en liten blogg som heter Joe My God, egentligen lgbtq+ men har en massa bra länkar. New York Times har några gratisartiklar i månaden så man måste välja noggrant vad man vill läsa.

Jag har säkert glömt några.

Edit: CNN är också hyfsad och även Times och Newsweek även om de gått ner sig.

Al Jazeera styrs väl i mångt och mkt av Muslimska brödraskapet? Jag skulle inte lyssna på ett ord av dem och ta det för objektivt.
 
Al Jazeera styrs väl i mångt och mkt av Muslimska brödraskapet? Jag skulle inte lyssna på ett ord av dem och ta det för objektivt.

Det är de inte. De ägs av ett bolag som har sitt säte i Quatar. De jobbar inte bara i mellanöstern utan i hela världen och är riktigt bra och neutrala.
 
The Guardian drar ganska långt åt vänster, men jag brukar kika in där också emellanåt. Dels för att de ligger närmare mina egna politiska åsikter och dels för att jag inbillar mig att det väger upp rätt bra om man tänker att BBC fläckas av sittande regering (vilket de garanterat gör, oavsett vad de säger själva) som ju drar rejält åt höger.
Jag håller med dig om att det märks att BBC färgats av sittande regering, och det är 100% så med SVT också för den delen.
 

Liknande trådar

Kultur Jag är ju mycket intresserad av arkeologi, på hobbynivå. Läser och lyssnar allt jag kommer över, och älskar att besöka platser med...
Svar
17
· Visningar
841
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 202
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 384
Senast: tanten
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 723
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp