Bästa menstrosorna

Miingla

Trådstartare
Jag tänkte köpa menstrosor och testa om det är något för mig. Vilka rekommenderar ni? De är ju ganska dyra tycker jag, går liksom inte att köpa på sig ett gäng och testa sig fram riktigt.

Någon som har erfarenhet av Iconica?
 
Jag har inte provat dom men jag har provat endel andra. Och dom bästa enligt som jag tycker är: Libresse teen hipster. Dom är i bomull så dom känns helt somvanligt och är väldigt sköna! Och inte såå jätte dyra heller motför endel andra.
Det finns även andra Libresse som inte är i bomull men dom reko menderar jag INTE. Utan bomull är det bästa tycker jag.
 
Jag har inte provat dom men jag har provat endel andra. Och dom bästa enligt som jag tycker är: Libresse teen hipster. Dom är i bomull så dom känns helt somvanligt och är väldigt sköna! Och inte såå jätte dyra heller motför endel andra.
Det finns även andra Libresse som inte är i bomull men dom reko menderar jag INTE. Utan bomull är det bästa tycker jag.

Tack för tips! De som inte varit i bomull, vad är det du inte tyckt om med dem?
 
Tack för tips! De som inte varit i bomull, vad är det du inte tyckt om med dem?
Mest är det att jag inte tycker om själva matrialet som är på den upp sugande delen. Och så är dom halkiga så förmig så glider byxorna ner på dom. Men det är kanske inget problem ifall man har tillexempel jeans eller nåt men mjukisar och leggings glider iallafall.
 
Mina favoriter är från modibodi, köpt på apohem som bara har de svarta. Men beställde från deras egna europeiska sida senast för jag ville ha i andra färger när jag testat mitt första par några gånger. Har varit nöjd med Libresse också, minst nöjd med de från Imse för ett av mina två par fick ett hål i midjan vid resåren. Funkar dock helt okej ändå, men kändes trist att de inte höll ordenligt mer än nån tvätt.

Många sidor har skrivit att man bör ta en stl större om man är osäker eller ligger mellan två, min upplevelse är dock tvärtom. Men det är ju som med alla kläder, allt passar olika på alla 😊 men kan ju vara värt att tänka på och inte köpa på ett lager i samma märke/storlek på en gång utan att prova. (Många sidor, tex apotek eller influencers har rabattkoder så det kan vara en ide att googla lite för att få lite bättre pris, speciellt i början innan man vet vilket märke som känns bäst)
 
Jag har Iconica, inte testat nåt annat så har inget att jämföra med. De är jättesköna tycker jag. Upplever dock inte att de klarar mitt jätteflöde de värsta dagarna, då kan de kännas blöta och svämma över, så jag kompletterar då med andra skydd.
 
Tänk på om du gillar bred gren eller ej samt hur mycket de ska absorbera.

Libresse med störst flöde för ca 5 år sedan är bredare i grenen än de från Imse, men imse har skydd upp i ryggen på vissa som jag verkligen uppskattar på natten.

Så egentligen kör jag libresse på dagen för jag gillar att de är breda och imse på natten. Jag använder endast de som absorberar mest och har dem som säkerhet till menskoppen.

Imse kan man tvätta i 60 grader, libresse endast 40. Det är ju också något att ta med.
 
Jag har från Libress, tvättar dem i 60 grader och torktumlar dem och det har funkat hur bra som helst än så länge.
 
Jag har från imse olika modeller och ett par från comfydence. För mig har det varit viktigt med ekologisk bomull närmast kroppen och inga biocider, det gör att många märken faller bort. Imses är kanske inte de snyggaste, men de har ekobomull rakt igenom och tvättråden är 60grader. Trosorna från comfydence som jag har är lite snyggare med spets och syns inte lika tydligt att det är menstrosor och var i ett väldigt skönt material, men tvättråden är 40grader (enligt deras sida så kan man tvätta de jag har i 60, men de rekommenderar det inte) och den absorberande delen är inte i bomull utan någon microfiber av något slag. Jag har inte hunnit testa denna ännu om den håller för mina kraftigaste dagar, imses gör det inte tyvärr, men det beror ju på hur man blöder och hur mycket man blöder. När jag gick på p-piller blödde jag lite mindre och då räckte det fint.

Älskar de med skydd ända till resåren bak för nätterna. Äntligen kan jag sova utan problem och oro för att blöda igenom/utanför. Ogillar dock skydd ända bak på dagen, det känns lite blöjaktigt och varmt och jag har inte behov av skyddet så långt bak, men behöver den högre absorptionen vissa dagar så då är det oftast de som gäller ändå.

Mitt tips är ändå att prova några olika på vad som passar dig och hur du vill använda dem och behovet skiljer sig också mellan dag/natt och i olika delar av perioden. Samma sorts trosa passar inte mig alla dagar utan har olika beroende på flöde.
 
Jag har flera menstrosor från Female engineering, finns att köpa hos Lindex. Jag är nöjd, de är sköna och har klarat många tvättar (jag har använt dem väldigt frekvent under några månader då jag hade satt i en spiral och blödde mer eller mindre dagligen)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon som använder menstrosor som primärt mensskydd? Jag har testat menskopp nu några månader och känner att det inte är något för mig...
Svar
7
· Visningar
781
Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227
Senast: Rosett
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 855
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp