Bukefalos 28 år!

Bästa padden till bomlös alternativt barbackapad.

SkorpSmulan

Trådstartare
Vilken är den absolut bästa padden till en bomlös sadel av soffkuddemodell? Hästen är känslig om ryggen och behöver mjuka ilägg utan några skarpa kanter och så bra frigång för en bred ryggrad som det bara är möjligt.
Alternativt, vilken är den bästa barbackapadden med samma önskemål?

Jag vet att det funnit en liknande tråd, eller fler men jag har sökt och sökt utan att finna och jag har googlat till ögonen går i kors.
 
Sv: Bästa padden till bomlös alternativt barbackapad.

SKTIO är i särklass bäst när det kommer till ilägg enligt mig. Vad gäller paddar gå har grandeur ett väldigt bra utbud, absolut mina favoriter.

Sen är ett skillnad på sadel också, där finns det en uppsjö men det är stor skillnad på ex en Tree free och en freeform även om du har bra padd+ ilägg under.
 
Sv: Bästa padden till bomlös alternativt barbackapad.

Hur är iläggen som kommer med grandeurpaddarna? Det står att det är memoryfoam, men det finns ju så många olika såna också.

Och hur är skito iläggen?
 
Sv: Bästa padden till bomlös alternativt barbackapad.

Hur originaliläggen i grandeurpaddarna är kan jag inte svara då jag har köpt min begagnad och då kom det "bara" med SKTIO ilägg.

mina SKTIO Ilägg är ca 2 cm tjocka och rätt fasta fast mjuka och formbara. Förvaras dom kallt blir dom dock stela och "kantiga". Trycker man på dem så är det ju såklart svikt och lite så att om man trycker ihop materialet så återgår det till sin ursprungsform sakta. Jag kan stå på dem rätt upp och ner samt på knä utan att känna golvet igenom , och jag kan även hoppa på dem med samma resultat. Jättesvårt att förklara en känsla men hoppas du fick dig en liten bild
 
Sv: Bästa padden till bomlös alternativt barbackapad.

Jag håller med om skito o gillar även deras fodral. Min äldsta pad är 15år gammal men där har jag köpt nya skitoilägg. De gamla blev torra i kanterna.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 222
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag behöver sadelråd. Jag har ett halvblodssto med kort (!), relativt rak rygg. Jag har prövat ett stort antal sadlar utan framgång...
2
Svar
29
· Visningar
16 273
Senast: Fiorano
·
Utrustning Min häst verkar vara känslig för när sadeln passar eller inte. Ett av sätten det visar sig på är att han kan få två små svullnader på...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 607
Senast: Maran
·
J
Utrustning Jag har skrivit en liknande tråd innan, men med lite mer kött på benen skriver jag en till, och hoppas att ni inte tröttnat... Jag...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: AnneS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp