Bästa sättet få bort hundhår?

Diabetikern

Trådstartare
Hej alla kloka bukefalister. Behöver er hjälp med bästa sättet att få bort hundgår från kläderna.

Min arbetströja ser förfärlig ut då det är av ett material som tar åt sig allt. Min hund fäller inte mycket men tillräckligt för att det ska synas. Har testat varenda roller tror jag men tycker de är ganska värdelösa.

Nån som sitter inne med något grymt bra tips på hur man bäst och enklast får bort det?

Jag har hunden med mig på jobbet vilket gör att jag ofta behöver byta tröja innan t.ex ett kundmöte eller liknande. Många tvättar blir det.

Tacksam för alla tips & trixs :)
 
Köp tvättlappar i skumgummi. Finns bland bäbissaker i affären. Släng med några stycken i tvättmaskinen. :up:

Vad är det för hund dvs sorts päls? Från möbler osv har gummiskrapa för hästar funkat bra, likaså i bilen. Har då haft päls typ gråhund resp finsk lapphund. Men det sliter nog en del på plaggen... Har sett "gummiborstar" på mässor och de är lite snällare...har funkat på bilklädsel osv men aldrig testat på kläder...
 
Köp tvättlappar i skumgummi. Finns bland bäbissaker i affären. Släng med några stycken i tvättmaskinen. :up:

Vad är det för hund dvs sorts päls? Från möbler osv har gummiskrapa för hästar funkat bra, likaså i bilen. Har då haft päls typ gråhund resp finsk lapphund. Men det sliter nog en del på plaggen... Har sett "gummiborstar" på mässor och de är lite snällare...har funkat på bilklädsel osv men aldrig testat på kläder...

Kort päls, Bostonterrier. Möblerna hemma fungerar dammsugaren klockrent på.

Faktiskt haft funderingar på att köpa en liten bordsdammsugare för att se om man ka nyttja den på kläderna :rofl:

Tvättlappar ska genast införskaffas. Tack!
 
Är själv nyfiken på denna för just kläder:
*Länk borttagen av moderatorn*

Detta är typen av borste jag sett på mässor:
*Länk borttagen av moderatorn*

Tvättlapparna funkar super på rottweilerhår. Dva korta stickiga och dryga ;) Hoppas det funkar lika bra på min heelers päls, dock fäller hon inte så mkt, ännu (är valp):angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
@_Taggis_ Hmm de där "magicbrush" har ju sådana till häst. Kanske ska testa det på vanliga kläder.

Tusen tack för alla tips! BLev också lite nyfiken på den första. Har en sådan butik i närheten så kanske ska svänga in där imorgon vid löning :D
 
@Diabetikern Magic brush har jag också till hästen, men den är ju liksom "vass" i piggarna. Sliter nog väldigt mkt på plaggen :confused: MEn jag inväntar din utvärdering :)

Jag har även sett en sån grön kloss på Hööks. Inväntar din utvärdering även där ;)
 
Jag har den där gröna fyrkanten och tycker inte den är särskilt bra för att få bort vare sig golden hår eller katthår från en katt med kort, tät och mjuk påls från kläder. Jag använder mest såna där borstar med ”liggande lugg” som man borstar åt ett håll med och sedan tömmer ganom att dra den åt andra hållet.

Däremot är fyrkanten helt suverän på att göra ren den andra typen ab borste, der kommer fram en massa smått damm och de blir nästan som nya igen!

Jag har ett helt set med gummiborstar köpt på mässa och använder i princip aldrig de små borstarna (en nyckelpiga och en med handtag som på bilden i länken) men sopborsten är suverän i växthuset med trädgårdsplattor och sand som myrorna envist släpar runt. Jag kan tänka mej att den är väldigt bra på betonggolv i stall, men kanske väl smal för större ytor.
 
Kort päls, Bostonterrier. Möblerna hemma fungerar dammsugaren klockrent på.

Faktiskt haft funderingar på att köpa en liten bordsdammsugare för att se om man ka nyttja den på kläderna :rofl:

Tvättlappar ska genast införskaffas. Tack!
Tvättlappar i tvättmaskinen fungerar inte alls på korthår - har provat :meh: inte till heelerpäls i alla fall
Tejprulle/klädvårdsrulle är det enda som fungerar tycker jag till mer stickig päls.
 
För att få bort goldenpäls är vanliga gummihandskar överlägset bäst. Vet inte om det funkar på kortare hår också, men det kostar ju inte så många kronor att prova :).
 
Misstänker att det enda som avhjälper från att vara ständigt behårad är torktumlare. Hårfällningsperioder är inte att leka med.

/tanten som levt med två hundar, flera katter och typ 15 hästar......
 
Tvättlappar i tvättmaskinen fungerar inte alls på korthår - har provat :meh: inte till heelerpäls i alla fall
Tejprulle/klädvårdsrulle är det enda som fungerar tycker jag till mer stickig päls.
Nej det fungerar bara "sådär bra" på väldigt mjuk päls men något toppenresultat ger det inte på mjuk päls heller.
 
Misstänker att det enda som avhjälper från att vara ständigt behårad är torktumlare. Hårfällningsperioder är inte att leka med.

/tanten som levt med två hundar, flera katter och typ 15 hästar......
Jag tycker inte att torktumlare hjälper heller alltid. Det beror nog väldigt mycket på vilka material kläderna är i och vilken typ av päls djuret har.
 
Jag tycker att ickebomullskläder är det bästa. På bomullskläder (typ collegetröjor) fastnar allt så ett tips kanske skulle vara att köra något i bomull ihop med övrigt?

Är det på kläder som redan sitter på tycker jag en väl urvriden wettextrasa fungerar bäst att dra bort håren med.
 
Jag tycker att ickebomullskläder är det bästa. På bomullskläder (typ collegetröjor) fastnar allt så ett tips kanske skulle vara att köra något i bomull ihop med övrigt?

Är det på kläder som redan sitter på tycker jag en väl urvriden wettextrasa fungerar bäst att dra bort håren med.
Jag skulle vilja klä mig i en helkropps-jeansoverall när dom fäller - just blåjeans är bästa kläderna då :)
 
Hej alla kloka bukefalister. Behöver er hjälp med bästa sättet att få bort hundgår från kläderna.

Min arbetströja ser förfärlig ut då det är av ett material som tar åt sig allt. Min hund fäller inte mycket men tillräckligt för att det ska synas. Har testat varenda roller tror jag men tycker de är ganska värdelösa.

Nån som sitter inne med något grymt bra tips på hur man bäst och enklast får bort det?

Jag har hunden med mig på jobbet vilket gör att jag ofta behöver byta tröja innan t.ex ett kundmöte eller liknande. Många tvättar blir det.

Tacksam för alla tips & trixs :)

Sälj hunden. ;)

Jag dammsuger och borstar kläder med hundens gummipiggborste. Funkar helt ok, men då har jag också gett upp det här med helt pälsfria kläder en aning... 🙄
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla hundmänniskor! Jag skulle behöva råd! Har precis blivit jourhem åt en 4 årig kille från Rumänien då de som adopterade honom...
2
Svar
33
· Visningar
3 474
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Har haft en del hundar genom åren, korthåriga, långhåriga, trimraser osv. Så självklart har jag haft hundar som fäller! Trodde jag...
Svar
4
· Visningar
925
Hemmet Jag funderar på vilket som är det bästa sättet (gärna snabbt och effektivt) att få bort stearin från ett bord av trä? Känns inte direkt...
Svar
4
· Visningar
12 543
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 916
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp