Hund som fäller

AgentCarter

Trådstartare
Har haft en del hundar genom åren, korthåriga, långhåriga, trimraser osv. Så självklart har jag haft hundar som fäller!

Trodde jag :cautious:

Har blivit med släthårig foxterrier och ALLT är vitt. Hår är överallt, kan inte ens se på henne utan att jag själv blir hårig.
Kläder stoppas i tvättmaskinen och kommer ut lika hårigaO_o

Jag har efter en vecka nu kommit fram till saker jag skulle behöva tips om för att kunna ha ett någorlunda hårfritt liv, för jag behöver kunna åka till jobbet utan att ta med mig halva hunden😅
- Tvättning: går det att tvätta och få bort håren på ett smidigt sätt utan torktumlare?
- Kläder: Bästa miljövänliga håruppsamlaren till kläder?
- Hunden: Finns det något jag kan göra för att minska hennes fällning? Har en futminator och kör cirka två gånger vecka. Tillskott? Andra borstar? Bada ofta?

Överväger att byta ut garderoben till vita kläder men det fungerar inte bra med min tendens att spilla:o
 
Antagligen är det för att du ser håren nu när du har vit hund. Jag har haft flattar och lever nu med en papillon. Och den lilla hunden bäddar in hela huset i vita strån. Men jag tror att mina betydligt större flattar fällde mer. Men de svarta stråna syntes inte lika tydligt.

enda sättet att bli av med hår är torktumlare. Det är den trista sanningen.
 
Testa att lägga in babytvättlappar av skum ihop med kläderna i tvättmaskinen. Det fungerar på vissa hår. Torktumlare fungerar tyvärr inte på alla typer av hår heller. Då är det bara roller som gäller.
 
Gripa fäller som ett as strax innan löp och jag upplever att det blir MYCKET bättre av att borsta varje dag. Första dagarna kanske 15-20 min eller något mer och sen en 5-10 min/dag. Då kom det knappt någon päls alls inne faktiskt.

Hon fäller inget annars, så hon släpper verkligen ALLT på samma gång.

Ryktsten till häst tar bort täckhåren på Gripa. Kanske funkar bra för släthårig hund också? Rykthandske borde också funka bra?

Blir också knäpp på massor med hår. En sak om det lägger sig på golvet och i tussar. Stör mig inte så mycket när Gripa släpper underullen. Men dom hårda täckhåren är ju :wtf:
 
Jag har innan haft vit hund och hund nummer 1 i familjen har också mycket vitt men fäller inte alls så här mycket!

Har provat att ha en skumgummi lapp i tvätten utan resultat. Torktumlare får inte plats i badrummet+hyresrätt. Köpte nu någon grej man kan lägga i tvätten från en sida som hette lufsen, får se om det ger något resultat!

Borstning och tvättning ger inte något långvarigt resultat tyvärr, men får börja borsta varje dag.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 106
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 047
Senast: Sel
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 267
Senast: Asko
·
Övr. Hund Nån här med tips på något som är effektivt att få bort all päls med på korthårig hund? Vi är inne i jordens pälsfällning! :crazy: Det är...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Carolininen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp