Bästa schampot?

Eloise

Trådstartare
Jag badar sällan mina hästar, men lortgrisarna jag har nu behöver verkligen ett rejält bad innan de ska täckas och klippas.

Vilket är det bästa schampot för att lösa sommarfeta pälsar?
 
Ingen aning om det är det bästa överhuvudtaget då jag badar min häst extremt sällan, men var riktigt nöjd med NAF Tea Tree & Mint shampoo. Luktar gott och hästen blev mkt renare.
 
Bästa schampot är utan tvekan Fiebings Horse Salon. Det är lite balsam i det också så hästarna blir så mjuka och svanarna behöver knappt pälsglans för att borsta efter tvätt. Min ena har reagerat med knottror på två av Nafs schampon, Pimp my pony och Tea tree & mint. Ingen reaktion alls på Fiebings. Kan tillägga att jag har vita hästar och detta tvättar renare än alla skimmelschampon jag provat.
Screenshot_20231009_214408_Samsung Internet.jpg
 
Bästa schampot är utan tvekan Fiebings Horse Salon. Det är lite balsam i det också så hästarna blir så mjuka och svanarna behöver knappt pälsglans för att borsta efter tvätt. Min ena har reagerat med knottror på två av Nafs schampon, Pimp my pony och Tea tree & mint. Ingen reaktion alls på Fiebings. Kan tillägga att jag har vita hästar och detta tvättar renare än alla skimmelschampon jag provat.
Visa bifogad fil 129728
Det ska jag kika på! Shettisen kan behöva balsam i sitt barr 😅
 
Bästa schampot är utan tvekan Fiebings Horse Salon. Det är lite balsam i det också så hästarna blir så mjuka och svanarna behöver knappt pälsglans för att borsta efter tvätt. Min ena har reagerat med knottror på två av Nafs schampon, Pimp my pony och Tea tree & mint. Ingen reaktion alls på Fiebings. Kan tillägga att jag har vita hästar och detta tvättar renare än alla skimmelschampon jag provat.
Visa bifogad fil 129728
Älskar Blue Frost med!
 
Jag gillar Sjöbogårdens de få gånger (inte ens varje år) jag tvättar svans/kropp. Effektivt, väldigt lätt att skölja ur och mjuk, glatt päls efteråt. Tycker det är mest viktigt att det är lätt att skölja ur.
 
Jag brukar använda ekols schampo, men det är väldigt sällan vi schamponerar och tycker inte att val av schampo har spelat så stor roll.
 
Är du ute efter just lösa upp fett i pälsen är Galloping Goop helt outstanding :love: Nu när jag har en ganska bra grund på min nordsvensk växlar jag den med andra (billigare) schampon.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: Grazing
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 474
Senast: Morces
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
379
Senast: Lyan
·
Utrustning Skulle behöva laga ettbarnspolitiken täcken, var hittar jag de bästa laglapparna? Verkar smidigt att bara klistra på en lapp över hålen...
Svar
1
· Visningar
363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp