Bagges hemlösa hundar

Han är jätte-go, men har varit med om så mycket. Han kommer från Portugal där han räddades av en svenska familj som inte kunde behålla honom. Sannolikt är han en stor podengo som kastades ut eftersom det fanns för många på gården där han föddes eller för att han inte jagade. Så var han hos en annan familj här i Sverige som inte heller kunde behålla honom. Var hos en tredje. Hamnade på hundstallet... Och han är fortsatt jätte-go med människor och med hundar. Fast enligt den i personalen jag pratade med sist jag stötte på honom, kissar han inne. Fast det är väl inte konstigt. Och det är så sorgligt för de som haft honom och som jag känner till är bra människor allihop. Han är bara omkring tre-fyra så jag förstår på ett sätt att ingen löst det på annat sätt.

Kunna ta Max är ganska högt på listan över mina drömmar (ännu hellre vill jag dock ju att han ska hamna hos någon som kan ge honom ett bättre liv). Vann jag stort på travet ringde jag Hundstallet.
Med tanke på hur mycket han varit med om, och att hundstallet inte direkt är en optimal miljö för en hund? Nä, det är inte alls speciellt konstigt att han börjat kissa inne. :(

Men att han är ju bra med andra hundar är ju verkligen guld värt. Och att han vill ha äpple till mellanmål är ju bara för gulligt. :love:
 
Jag gillar alla i personalen - de verkar väldigt kompetenta!


Förstår dock inte varför man automatiskt tror att hundar varit med om något när de har sociala rädslor dock. Det kan ju lika gärna vara medfött. Även om felhantering såklart förvärrar det.
Det är lite det jag gillar med Petter. Han tänker mer "här och nu" och jobbar med hunden han har framför sig. De andra kan ibland vara lite mer åt "vad har stackars vovven varit med om" hållet.
 
Jag gillar alla i personalen - de verkar väldigt kompetenta!


Förstår dock inte varför man automatiskt tror att hundar varit med om något när de har sociala rädslor dock. Det kan ju lika gärna vara medfött. Även om felhantering såklart förvärrar det.
Fast just på den rasen så är rädslor o aggresivitet inte så vanligt
 
Jag gillar alla i personalen - de verkar väldigt kompetenta!


Förstår dock inte varför man automatiskt tror att hundar varit med om något när de har sociala rädslor dock. Det kan ju lika gärna vara medfött. Även om felhantering såklart förvärrar det.
Fast å andra sidan är det redigerad TV. :)
Vi ser ju inte mer än en bråkdel av det material som filmats och det sker en del när kameran inte är på.

Man ska nog inte tro att det som visas i programmet är hela sanningen.
 
Fast å andra sidan är det redigerad TV. :)
Vi ser ju inte mer än en bråkdel av det material som filmats och det sker en del när kameran inte är på.

Man ska nog inte tro att det som visas i programmet är hela sanningen.
Nej men det påtalades ju både av Bagge och personalen att den säkert varit med om något iom att den var rädd.

Jag gillar som sagt programmet- jag tycker bara det är synd att man fortsätter mata idén att hundar med sociala rädslor skulle ha varit med om hemskheter. Problemet när man gör det är att folk ignorerar sociala rädslor när man ska köpa valp etc iom att man inte förstår att det ofta är medfött.
Jag fick ofta kommentarer angående det när jag hade Plexus iom hans problem, som enbart var medfödda.
 
Nej men det påtalades ju både av Bagge och personalen att den säkert varit med om något iom att den var rädd.

Jag gillar som sagt programmet- jag tycker bara det är synd att man fortsätter mata idén att hundar med sociala rädslor skulle ha varit med om hemskheter. Problemet när man gör det är att folk ignorerar sociala rädslor när man ska köpa valp etc iom att man inte förstår att det ofta är medfött.
Jag fick ofta kommentarer angående det när jag hade Plexus iom hans problem, som enbart var medfödda.
Ah - förstår hur du tänker. :idea:

För mig som främst är hästmänniska är det att likna vid huvudskygga hästar. Som påstås blivit slagna i huvudet... Jag vet ju att föl kan vara huvudskygga redan första timmen i sitt liv. Eller inte.

Kan tänka att de visste mer om den aktuella hundens bakgrund men självklart ska man inte understödja missuppfatningar!
 
Varför försöker de göra ett sånt dramatiskt avslöjande med schäfern när avsnittet börjar med att visa alla hundarna? Vi vet ju redan att det är en valp. :cautious:
 
Jag får lite krupp av Bagges hysteriska sätt att hantera hundarna. Typ "sitt då, kan du sitt, sitt sitt"
Rätt kul att se de andra tränarna på hundstallet skratta åt honom dock :D

:laugh::rofl:
Jag har inte hunnit se senaste avsnittet men kom att tänka på det förra avsnittet då han tränade chihuahuan. Han sade vid ett tillfälle sitt till den ungefär sex gånger i rad tror jag. :D
 
Ja, och hur de ska ”klä upp det” när han gör fel.
”Jag tränar två valpar”=”Vad fan Anders?” :D

Haha! Jamen precis! :laugh:

Alltså, samtidigt som jag får krupp på hans hundhållning så blir det lätt att man skrattar bort det hela, hade väl egentligen varit bäst om en hundtränare sa till honom att han stressar upp hundarna och gör fel, men det ska ju vara tv-underhållning också!:meh:
 
Senast ändrad:
Haha! Jamen precis! :laugh:

Alltså, samtidigt som jag får krupp på hans hundhållning så blir det lätt att man skrattar bort det hela, hade väl egentligen varit bäst om en hundtränare sa till honom att han stressar upp hundarna och gör fel, men det ska ju vara tv-underhållning också!:meh:
För mig beror det lite på vilka hundar han hanterar. Harry, Mimmi och Eckie var för känsliga för honom och det var riktigt svårt att se honom vara så klumpig med dem. Däremot hundar som Clifford, Plutten och Melvin är inte lika brydda och funkar bättre för en novis som Anders.
 
Hade Max passat hos en småbarnsfamilj hade jag inte ens tvekat!
Synd, han verkar ha vart hos en familj som lämnade tillbaka honom..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 163
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 731
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 072
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 660
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp