Bagges hemlösa hundar

Kom på en grej från förra avsnittet: när Bagge skulle "ut och göra roliga grejer" för att bonda med nån liten vit hund. Då gick han och satte sig på bryggan och metade! Säkert jättespännande för hunden :rofl:
 
Kom på en grej från förra avsnittet: när Bagge skulle "ut och göra roliga grejer" för att bonda med nån liten vit hund. Då gick han och satte sig på bryggan och metade! Säkert jättespännande för hunden :rofl:
Haha! Ja! Och visa kläder :p kan tänka mig att det var en del för bra tv också men beroende på hund skulle jag säkerligen kunna gå och ta en kaffe eller liknande med en hund för att "bonda". Åtminstone om det varit en försiktigare variant som kanske behövt finna sig i att jag existerar så att säga. Meta hade gått bort då jag tycker att fiskar är lite läskiga så jag hade hade vissa.. euhm.. bekymmer :D om det nappade.
 
Haha! Ja! Och visa kläder :p kan tänka mig att det var en del för bra tv också men beroende på hund skulle jag säkerligen kunna gå och ta en kaffe eller liknande med en hund för att "bonda". Åtminstone om det varit en försiktigare variant som kanske behövt finna sig i att jag existerar så att säga. Meta hade gått bort då jag tycker att fiskar är lite läskiga så jag hade hade vissa.. euhm.. bekymmer :D om det nappade.
Ja. Fiske kändes så väldigt Bagge och så lite hund. :D Men det var en rolig scen. Bagge har ju en himla skön humor.
 
Haha alltså, att Anders tycker att alla hundar är ängsliga och kommer fram till det efter att en hund vaktar när den sitter i bur ;)Han är jätterolig som person, men jag blir så stressad av hans hundhantering till och från.

Haha eller hur :D Anders bara fortsatte stirra på den och hundstackarn bara men dra här ifrån för fan.
 
Han har väl nästan alltid ett rätt brötigt sätt att närma sig hundar? Men det är väldigt rart att han kallar alla för älskling.
Haha jo, han är ju både brötig och lite osäker samtidigt. Så det är ju ett kvitto på att de flesta där är snälla o rätt trygga hundar ;)
Ammo hade nog inte accepterat hans sätt att bete sig liksom. Han mobbar ju direkt folk som verkar det minsta osäkra.
 
@Wingates Ja precis - brötig och osäker samtidigt. Det låter inte som en jättelyckad kombination.

Men jaktterriern accepterade honom ju sedan så de hade kanske fått lite hjälp med relationen.
 
Jag är besviken över att Max bara var med som "stödhund". Jag hade så gärna sett att han äntligen fått egna människor...

(Det finns nog inte en podengo-människa i Sverige som inte känner till Max och vill se honom lycklig)
 
Jag är besviken över att Max bara var med som "stödhund". Jag hade så gärna sett att han äntligen fått egna människor...

(Det finns nog inte en podengo-människa i Sverige som inte känner till Max och vill se honom lycklig)
Max verkar vara en så otroligt trevlig hund, hade lätt anmält intresse om jag haft bättre förutsättningar.
 
Max verkar vara en så otroligt trevlig hund, hade lätt anmält intresse om jag haft bättre förutsättningar.
Han är jätte-go, men har varit med om så mycket. Han kommer från Portugal där han räddades av en svenska familj som inte kunde behålla honom. Sannolikt är han en stor podengo som kastades ut eftersom det fanns för många på gården där han föddes eller för att han inte jagade. Så var han hos en annan familj här i Sverige som inte heller kunde behålla honom. Var hos en tredje. Hamnade på hundstallet... Och han är fortsatt jätte-go med människor och med hundar. Fast enligt den i personalen jag pratade med sist jag stötte på honom, kissar han inne. Fast det är väl inte konstigt. Och det är så sorgligt för de som haft honom och som jag känner till är bra människor allihop. Han är bara omkring tre-fyra så jag förstår på ett sätt att ingen löst det på annat sätt.

Kunna ta Max är ganska högt på listan över mina drömmar (ännu hellre vill jag dock ju att han ska hamna hos någon som kan ge honom ett bättre liv). Vann jag stort på travet ringde jag Hundstallet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 169
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 732
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 072
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 660
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp