T
teammalmgren
Har nu kommit fram till att jag ska köpa en ny sadel. hade lasermannen ute igår och han sa att ryggontet berodde inte på sadeln utan snarare att han har gått omkull en gång i tiden.
Men för att vara på den säkra sidan ska jag köpa ny sadel.
Menjag kan inte bestämma mig för vad som kommer passa bäst.
Det ska vara en hoppmodell av någon av ovanstående märken då vi kommit fram till att nån av dem bör passa.
Han har ganska kort rygg, lång manke, lite takformad (dock musklat sig mkt under bakvalvet.) ngt överbyggd bak.
Sadlar vi testat som inte legat bra är: 3 hubertusar för svängda.
kingston ligger ok.
zaldi lättar i bak. griffin för liten bomvidd.
Den sadeln som passat är en ch sigmund allround. Jag vill ha en hoppsadel el flatback.
Har hjälp av sadelmakare med som eutbildad utprovare dock har hon inga sadlar hemma utan kommer bar aut och hjälper till att avgöra om den passar el inte.
Så har ni några bilder på hästar med dessa sadlar visa gärna så jag har nått att jämnföra med.
El kom med förslag.
Men för att vara på den säkra sidan ska jag köpa ny sadel.
Menjag kan inte bestämma mig för vad som kommer passa bäst.
Det ska vara en hoppmodell av någon av ovanstående märken då vi kommit fram till att nån av dem bör passa.
Han har ganska kort rygg, lång manke, lite takformad (dock musklat sig mkt under bakvalvet.) ngt överbyggd bak.
Sadlar vi testat som inte legat bra är: 3 hubertusar för svängda.
kingston ligger ok.
zaldi lättar i bak. griffin för liten bomvidd.
Den sadeln som passat är en ch sigmund allround. Jag vill ha en hoppsadel el flatback.
Har hjälp av sadelmakare med som eutbildad utprovare dock har hon inga sadlar hemma utan kommer bar aut och hjälper till att avgöra om den passar el inte.
Så har ni några bilder på hästar med dessa sadlar visa gärna så jag har nått att jämnföra med.
El kom med förslag.