baines,M&N el pessoa sadel? bilder?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare teammalmgren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 155
T

teammalmgren

Har nu kommit fram till att jag ska köpa en ny sadel. hade lasermannen ute igår och han sa att ryggontet berodde inte på sadeln utan snarare att han har gått omkull en gång i tiden.

Men för att vara på den säkra sidan ska jag köpa ny sadel.
Menjag kan inte bestämma mig för vad som kommer passa bäst.

Det ska vara en hoppmodell av någon av ovanstående märken då vi kommit fram till att nån av dem bör passa.

Han har ganska kort rygg, lång manke, lite takformad (dock musklat sig mkt under bakvalvet.) ngt överbyggd bak.

Sadlar vi testat som inte legat bra är: 3 hubertusar för svängda.
kingston ligger ok.
zaldi lättar i bak. griffin för liten bomvidd.

Den sadeln som passat är en ch sigmund allround. Jag vill ha en hoppsadel el flatback.
Har hjälp av sadelmakare med som eutbildad utprovare dock har hon inga sadlar hemma utan kommer bar aut och hjälper till att avgöra om den passar el inte.

Så har ni några bilder på hästar med dessa sadlar visa gärna så jag har nått att jämnföra med.

El kom med förslag.

Sv: baines,M&N el pessoa sadel? bilder?

Nån måste väl ha en sån sadel och ha en bild på häst och sadel???

Jag har en M&N hoppsadel, flatback. Underbar att rida i. Har ett fullblod hon har rätt lång manke, men ja normal rygg och även hon lite takformad. Och den passar jättebra på henne. Kan försöka ta lite bilder här någon dag så kan du få se. ;)

Har en pessoa amo på häst med rygg som motsvarar din beskrivning. Har ingen bra kamera, kan tyvärr inte ta kort. Men även FB bör passa. Vet inget om M&N:s hoppsadlar, deras dressyrsadel har rejäla kilbossar som inte passar om hästen är överbyggd.

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 694
Senast: ylvalill
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: Spyro192
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 448
Senast: caballus
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 292
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka