Bajsar utanför lådan

Jag vet faktiskt inte, det händer alltid på natten. Tycker det är så konstigt att det inte är varje gång..
Hon verkar inte må dåligt i övrigt, men kan ju ta upp det med veterinären när vi är inne och vaccinerar
Nu spånar jag vilt, men antar att rummet är nedsläckt på natten - kanske något med ögonen som gör att hon inte är lika villig till att hoppa upp i mörker? Bara en tanke.
 
Nu spånar jag vilt, men antar att rummet är nedsläckt på natten - kanske något med ögonen som gör att hon inte är lika villig till att hoppa upp i mörker? Bara en tanke.

Nja, hon hoppar mer än gärna runt på nätterna så det tror jag inte.
 
Nja, hon hoppar mer än gärna runt på nätterna så det tror jag inte.
Mitt ex katt hade samma beteende som din. Bajsade utanför lådan men inte alltid. Nu var hon ensamkatt så det kan ju berott på det Men hon hade även ljuvertumörer...
Så även fast det inte verkar vara fel på katten så Är det ju något hon visar missnöje över. Antingen fysiskt eller psykiskt.

Har du lådorna på samma ställe? I så fall tycker jag att det är läge att dela upp dem för att se om det blir bättre.
 
Mitt ex katt hade samma beteende som din. Bajsade utanför lådan men inte alltid. Nu var hon ensamkatt så det kan ju berott på det Men hon hade även ljuvertumörer...
Så även fast det inte verkar vara fel på katten så Är det ju något hon visar missnöje över. Antingen fysiskt eller psykiskt.

Har du lådorna på samma ställe? I så fall tycker jag att det är läge att dela upp dem för att se om det blir bättre.

Nej, en låda på var våning.

Min egen teori är att det ändå är stressutlöst och sen blivit som en (o)vana. Felkisset gick över när det blev lugnare.
Men jag ska be veterinären titta på henne för säkerhets skull.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
963
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 433
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 700
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 085
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp