Baka bröd i rund "kakform"

Sv: Baka bröd i rund "kakform"

det händer att mamma bakar i en sån här form som man brukar göra kladdkaka i (dvs rund form med "löstagbar" kant)
 
Sv: Baka bröd i rund "kakform"

det händer att mamma bakar i en sån här form som man brukar göra kladdkaka i (dvs rund form med "löstagbar" kant)

Kan du fråga henne hur!
Jag försökte igår men det blev totalt fail! :cry: Jättedegigt, hårt på utsidan.
 
Sv: Baka bröd i rund "kakform"

skumt, hon bakar både i rundform och i sån avlång sockerkaksform. Ska kolla om man måste ha något speciellt i.
 
Sv: Baka bröd i rund "kakform"

Då måste sänka gradtalet något och låta den vara i något längre.
 
Sv: Baka bröd i rund "kakform"

nu har jag fått svar. :)

Jo det blir gärna så - dvs hårt på utsidan och degigt inuti. Jag brukar grädda brödet klart enligt receptet eller lite kortare tid och sedan stjälpa ur brödet ur formen och lägga det upp och ner utan form i ugnen ca 10 min till

Hoppas det går bättre nästa gång.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en surdeg (råg) i kylen som matas varje vecka för ett bröd jag regelbundet bakar. Nu behöver jag 350 g surdeg för ett annat bröd...
Svar
11
· Visningar
577
Senast: manda
·
Mat Allvetande buke! När jag gick i grundskolan 2001-2011, så serverades på fredagar alltid soppa och mjukt bröd. Det bästa var de fredagar...
Svar
7
· Visningar
646
Senast: cambodia
·
Mat Läste i vgv-tråden att nån ätit rostat bröd. Jag har inte gjort det på evigheter (+10 år). Har ingen brödrost. :down: Blev så himla...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 054
Senast: ameo
·
Mat Jag har börjat bekanta mig med varmluftsfunktionen som min ugn har. Hur är det att baka bröd i en sådan jämfört med vanlig ugn?
Svar
7
· Visningar
2 812
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp