Bukefalos 28 år!

Baka själv

S

Sopkvast

Hej! Har någon nå recept på nån slags häst kaka/tårta eller godis som man kan baka själv? Skulle vara roligt att göra något sånt...


Visst borde man kunna blanda tex mjöl, vatten och lite morötter och sedan baka i ungenen så det blir bröd? det måste väll hästar kunna äta?
Tror ni man kan ha i bakpulver?

Det måste väll gå?

Har sätt många hästar som gluffsar i sig vanligt bröd och dä är det väll t.o.m. ägg i dom?

Kom igen nu fram med alla era recept...

Tacksam!

[Spokvast]
 
Sv: Baka själv

Tycker ditt förslag skulle funka utmärkt, Sopkvasten:)

Annars kan du ju köpa runda knäckemackor.
Fyllning emellan kan du lägga puré av morot, äpple eller potatis. Både potatis och äpple har ju sorter som kan få ganska fräsiga färger när man "puréar".
Sedan kan du göra mönster på knäckemackorna med vanlig sockerglasyr som du har på pepparkakor.:idea:
Vill du ha glasyren julig så ha i lite karamellfärg.
Dekorera med sockerbitar, äpplen, morötter, betfor....
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Det här stör mig lite just nu. Ok, jag har inget alls emot barns försäljning av Majblommor om våren, det är en slags tradition till och...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
15 906
Äldre Tänkte baka till jobbet innan jag går på semester, dock har jag lite "problem" som består i arbetskamrater med nötallergi och...
2
Svar
22
· Visningar
3 560
Senast: sussisus
·
E
Utrustning Hej allihopa! Vänder mig till er sadelkunniga!Vill bara höra åsikter, eftersom ja lätt nojjar över småsaker.. Jag har en...
Svar
18
· Visningar
4 829
Senast: elin_sundbo_stjarna
·
M
Foder & Strö Hej! Jag har ett varmblodssto på 20 år hon har rätt så lätt att gå upp i hullet, och hon har förut ätit betfor men sen ca ett år...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: pompelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp