Bali och sms

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns en slags självständighets-stöd-center, och det är en person där som tagit på sig att hon ska hjälpa mig. Skrivit under någon slags kontrakt som ska gälla till början av nästa år. Har varit endel turer, trevligt på det stora hela. Men ingen plan som gått att genomföra. Hon var hit och hälsa på idag iallafall, och ska försöka ta reda på om jag kan ordna utdraget ur familjeregistret som behövs. Förövrigt drar väl planerna åt att flytta till Sverige, men så kom hon med idéen att Bali kanske vore bäst. Lät bra tycker jag, hon säger att man nog kan jobba som engelsklärare där. Och det verkar som det inte är mobbing och man kan odla grönsaker tillsammans med andra, och att det är välkommet med hästar. Och att man nästan inte behöver några pengar. Det är tydligen populärt resmål härifrån Japan, Bali. Fast planen är då att först åka till Sverige, förstår inte riktigt varför men. I sådana fall borde jag lämna hästarna här, undra vad det kan kosta att flytta dem till Bali.

Sen har jag fått mess från sj. Angående en praktisk, enkel trist sak som han erbjuder sig att hjälpa mig med för han har tid nu (sa ju att jag skulle tjalla). Men som du är kunde brorsan hjälpa till att fixa det när han hälsa på nyligen. Fast min son säger det är bäst att inte svara på sms heller, för han kommer hit då. Och det stämmer nog. Så försöker att inte svara, fast min hjärna tänker liksom tvärtom, att om jag inte svarar kommer han hit. Men tydligen fungerar det inte bra när jag följer min hjärna, så får nog släppa det.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 607
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 728
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 151
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp