Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med så stor hund, så skulle jag inte ens prova det, utrustningen håller inte om det skiter sig o man krockar eller behöver bromsa ordentligtNågon ni kan rekommendera?
Tänker som tillfällig lösning tills jag hittar en burlösning jag är nöjd med.
25 kg för tungt?Med så stor hund, så skulle jag inte ens prova det, utrustningen håller inte om det skiter sig o man krockar eller behöver bromsa ordentligt
Om han inte alltid ligger ner så skulle jag säga ja, då åker han i alla fall bara in i framsätenas rygg, vad inte dom här nissarna som skryter med krocktestat talar om är att dom bara är testade upp till 50 kilometer25 kg för tungt?
Anledningen till det, som jag förstått det, är att högre hastigheter inte är värda att testa i ändå eftersom hundens bröstkorg m.m. inte skulle klara det.Om han inte alltid ligger ner så skulle jag säga ja, då åker han i alla fall bara in i framsätenas rygg, vad inte dom här nissarna som skryter med krocktestat talar om är att dom bara är testade upp till 50 kilometer
Jag har en för de tillfällen jag är hundvakt och det är fullt i burarna. Jag har den för att förhindra lös hund vid krock, den är inte säker för hundens överlevnad. Men bättre än helt lös hund eller vanlig sele med spännen som går sönder.Någon ni kan rekommendera?
Tänker som tillfällig lösning tills jag hittar en burlösning jag är nöjd med.
Varför? Använder bältessele en gång per år när vi tar en kortare tur med husbil och den knäpps fast i själva grejen där man trycker i bältet, har inte testat sån man trär i bältet i därför jag undrar varför det är bättre.Köp absolut inget som man ska sätta i direkt i bälteshållaren, det är bara skit.
För att de inte är krocktestade och inte håller emot vid en krock. Att fästa i själva bältet gör att bältets funktion kan utnyttjas, det kan använda sin inbyggda kraftfördelning och sträckningsfunktion vid krock. Själva bälteshållaren har inte några sådana funktioner och därför lämpar det sig inte att fästa en sele direkt där i.Varför? Använder bältessele en gång per år när vi tar en kortare tur med husbil och den knäpps fast i själva grejen där man trycker i bältet, har inte testat sån man trär i bältet i därför jag undrar varför det är bättre.
Ryck hårt i den så får du svaret.Varför? Använder bältessele en gång per år när vi tar en kortare tur med husbil och den knäpps fast i själva grejen där man trycker i bältet, har inte testat sån man trär i bältet i därför jag undrar varför det är bättre.
Förhoppningsvis fungerar dagens selar bättre, jag hade reklamerat.Kom på nu att jag, när äldsta hunden (20 kg) var ung, hade en enkel billig "bilsele" (dvs såldes som bilsele). Metallspännet på den, som satt mellan själva hundselen och delen man satte fast i bältet, knäcktes en gång när jag band upp hunden vid ett träd och sedan lämnade henne en minut... Så det behövdes inte ens en olycka, utan det räckte med kraften i en 20 kg labrador som ville till matte istället för att vänta...
Om det lossnar så har man fel modell för sin bil. De ska inte lossna.Ryck hårt i den så får du svaret.
Så var det för mig, har testat två olika modeller man sätter i fästena och båda två var omöjliga att få loss, ett under att inte fästet gick sönder helt och hållet för jag fick då slita bort det mer eller mindre. Så det gör då inte jag om igen iallafall, känns inte säkert heller om hunden måste ut snabbt av någon anledning. Om min hund ska ha bälte så sitter han i säkerhetsbältet istället.Det finns också motsatta problem med bilselarna som man fäster direkt där man brukar fästa bältet. Min syster har en liten havanais, och de har en sådan sele om de ska åka bil någon gång (de bor centralt, så ofta är det snarare cykel och tåg som gäller - men ibland t.ex. mammas bil, farfars bil etc.). Nu i våras skulle jag köra hunden i min bil från systern till mamma, för att hon skulle passa den några dagar - och det gick knappt att få loss spännet. Det hade nästan fastnat helt i fästet, och jag och mamma fick hålla på ett bra tag innan vi fick loss den delen.
Kan testa men kommer i fortsättningen dra igenom bältet istället. Hade aldrig hört det innan annars hade jag ju gjort det direkt.Ryck hårt i den så får du svaret.