Bukefalos 28 år!

Quite Easy's mormor är helsyster till Capitol I, så vissa förslag här är lite väl mycket inhest kanske :cool:

Om du gillar Capitol kan du ju leta upp en hingst med honom i tredje eller färde ledet, via en hingst för att sätta pricken över i'et. :idea:
Jag bara tycker att korsen ser så konstiga ut i dessa blodslinjer. (Cardento/Capitol & neråt från Almé)

Huvudvärk... :banghead:
 
Jag har en 5 åring E: Baltimore, han är till o med kvar som hingst o världens snällaste, enormt bra psyke. Han är nog åt det känsligare hållet men på ett bra sätt. Väldigt arbetsvillig, vill göra rätt och hoppar med ett stort scope och totalt orädd. Har varit "ledhäst" på uteritter då han går fram överallt, inte rädd för nåt. Rör inte en fena då andra hästar hade skitit på sig. Nyfiken och positiv, mycket energi och det är väl enda grejen kan jag känna. Han är otroligt känslig för foder med mycket energi, märks på några dagar bara om jag lägger till krafft pluss energi till exempel, då står han på bakbenen o bockar i boxen. MEN fortfarande supertrevlig att hantera och arbeta med. Har aldrig haft en så trevlig unghäst. Denna har varit lite sen i utvecklingen, vet inte hur det är med andra e: baltimore. Min fick dåliga poäng på 3 års men är helt annan häst nu....Så frågar du mig om Baltimore så gillar jag skarpt det jag sett av min iallafall.
 
Jag har en 5 åring E: Baltimore, han är till o med kvar som hingst o världens snällaste, enormt bra psyke. Han är nog åt det känsligare hållet men på ett bra sätt. Väldigt arbetsvillig, vill göra rätt och hoppar med ett stort scope och totalt orädd. Har varit "ledhäst" på uteritter då han går fram överallt, inte rädd för nåt. Rör inte en fena då andra hästar hade skitit på sig. Nyfiken och positiv, mycket energi och det är väl enda grejen kan jag känna. Han är otroligt känslig för foder med mycket energi, märks på några dagar bara om jag lägger till krafft pluss energi till exempel, då står han på bakbenen o bockar i boxen. MEN fortfarande supertrevlig att hantera och arbeta med. Har aldrig haft en så trevlig unghäst. Denna har varit lite sen i utvecklingen, vet inte hur det är med andra e: baltimore. Min fick dåliga poäng på 3 års men är helt annan häst nu....Så frågar du mig om Baltimore så gillar jag skarpt det jag sett av min iallafall.

Det stämmer som du säger, de är lite sena i utvecklingen avkommorna e. Baltimore. Jag har hållit koll på dem som finns i min närhet och det tar ett tag innan de landar i sig själv. Nu har min insett att tävling är kul så hon är stencool på tävlingsplatser och går snällt in i transporten numera. Nollar allt som är tillräckligt högt (90 är för fjantar anser hon o slarvar sig igenom). Nu har hon gått från 50 cm i maj förra året till att vara klar för 120 cm nu och då tar vi det lugnt med max 4 riddagar i veckan (oftast färre), så lättlärd är hon, men fortfarande känslig och i stort behov av en säker och tydlig ryttare som bara berömmer henne.
 

Liknande trådar

Avel Har ett sto som vi planerar att betäcka i vår, vi är gröna när det gäller avel och det finns så många fina hingstar, så ju mer vi kollar...
Svar
6
· Visningar
1 595
Senast: Långnos
·
Avel Vi funderar på att betäcka vårt sto till våren då vi känner att det är sista chansen med tanke på åldern och då hon inte fått föl förut...
Svar
18
· Visningar
1 770
Senast: vicky417
·
Avel Jag är så himla sugen på att ta ett föl längre fram. Har ett väldigt trevligt sto med många bra egenskaper. Hon har det mesta jag vill...
2
Svar
39
· Visningar
4 271
Senast: Bison
·
Avel Man hör ju ibland saker i stil med "den hingsten har så fruktansvärt mycket temperament" eller "den ger så väldigt skarpa avkommor" etc...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 855
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp