Banan i Borås??

B

**BORTTAGEN**

Hej! ska tävla i borås i helgen, är det nån som vet hur banan ungefär kommer att se ut i Lätt respektive debutant?
Har hört att de ska ha förhållandevis svåra hinder i terrängen, nån som varit där??
 
Jag skall oxå dit och rida lätt klass, jag har varit där men så speciellt svåra hinder tycker jag inte det är. möjligtvis kan trappan vara tuff och någon kombination på böjt spår bestående av 2 rejäla lådor i lätt klass, några hinder ligger ju i skogen som lite överraskningsmoment och kan därför bli svårare än vad dom egentligen är.
 
Vad trevligt hoppas jag kan räkna ut vem du är, jag kommer sitta som "hindervakt".

Har inte sett banan i år, men det blir väl ung. som tidigare, tyvärr är inte underlaget det bästa om det har regnat mycket.
 
AhA!

Ska du sitta som hindervakt!
Jag ska sitta i domartornet under terrängen på lördag. :D

Vilket hinder vaktar du????

Banan i Borås är inte jättelätt - snarare åt det svårare hållet. Men kul!!!! :bump:
 
Re: AhA!

Ingen aning om vilket hinder, förra året hade jag vattnet så det blir väl ev. det i år också, jag ska bara sitta på söndagen.
 
Red ponny hos er i går. Banan var helt ok i debutant klass. Vattnet är ju inte så inbjudande men det är skoj när det är lite annorlunda...

Jämför man med Göteborg Horse & Evening Clubs (jäkla namn...) debutant bana som jag red förra helgen var Borås jättelätt.... De hade med alla typhinder (utom vatten för de hade runnit bort lr ngt...?) och blommor och skit... Jättefint men svårt för deb ponnyerna (hästarna hade visst ännu mer problem sa de...). Banan hade ungefär lika mkt "fel per ryttare" som vanligt och då var det ju INGET vatten, vattnet brukar ju skörda rätt många... Vi hoppade ex ett litet hus i Gbg i debutant, det var ju bara med i MsvB för C-ponny i Borås...

Skönt att det inte regnade när vi red!
 
ja AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAarrrrrrrrrrgggggggggggg.
Min häst som skulle tävla han är ju lite allergisk då och då mot lite av varje typ gräs och protein och framförallt VÄDEROMSLAG!! Så nu blev det väldigt väldigt kallt dom sista dagarna och det kliade hemskt mkt i näsan och munnen på honom på morgonen innan jag skulle åka , jag testred lite innan eftersom jag har märkt att han blivit lite sämre dessa dagarna och det gick bara inte att rida honom i ett dressyrprogram så jag kom aldrig iväg :cry: Nu får det vara kallt ett tag så han vänjer sig och blir bättre så jag ser fram emot hopptävlingar i höst med honom istället.

Dom andra två går ju Msv A och svår klass så dom kunde jag gärna inte ta istället :crazy:
Och häst nr 3 kan bara inte hoppa så det gick inte med henne heller.
Jag som så gärna ville vara med och tävla :( när det är nära för en gångs skull.
 
Va kul!! Grattis!
Kolla in på Gnägg, jag har lagt ut lite suddiga bilder på när jag var i Belgien och tävlade :angel:
 
OKej..men va e det riktiga namn..eftersom du säger att du rider msv a så borde man ju känna igen ditt namn..men du har aldrig nämt det hittills!
 
Är du så nyfiken får du väl gå in på startlistorna från BFKs tävling och leta fram det...
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Fiorano
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 917
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp